Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LSD en fiets - Forum Wereldfietser

LSD en fiets

Af en toe vind ik het leuk om wat achtergrondinformatie te zoeken over bands en hun muzieknummers. Pas geleden de CD (dat is zo'n zilveren schijfje met muziek) 'the collection' van de band Hawkind gekocht. Deze band maakt spacerock / psychedelische rock. Hun grootste hit: Silvermachine staat er op. Ik wist nooit zo goed waar dit nummer over ging ( I juist took a ride on a Silvermachine). Blijkt de Silvermachine te slaan op de fiets, van volgens mij de zanger. Hoe mooi is dit: je gaat niet op vakantie met je fiets maar met je Zilveren machine.
Volgens mij is die zanger van dat liedje er later uit geknikkerd omdat ie iets te veel in de verdovende middelen zat...
Hij begon toen zelf een bandje, sommigen zullen dat kennen, de naam was Motörhead...
Wat heb je aan een Limited Slip Differentieel op een fiets?

;)
Ik kan bovenstaande reacties helemaaal niet rijmen met het genoegen dat, elk van ons, beleven aan de aanschaf van een nieuwe fiets,
Ook al is die nieuwe fiets gitzwart, het gevoel is Silver.

Als je geen Silver ervaart op het moment dat je je fiets ophaalt, is er iets mis.
Tsja, het is het Kletspraat item hier.
Silvermachine - Hawkwind, de elpee (In search of space) waar dit nummer op staat zit nog in mij collectie. 1972, ik was 18 en volledig in de greep van psychedelische rock en avantgarde jazz-rock. Heel veel elpee's nog in bezit uit die periode en 1 van mijn kinderen (jongste, inmiddels 27) zit die elpee's nog steeds te doorzoeken en af te luisteren. Vindt het allemaal prachtig.
Maar ook in die periode een Raleigh randonneur in mijn bezit met framemaat voor mijn lengte (1,92) en met 27"banden. Veel jaren plezier van gehad. Helaas in een nacht met mijn dronken kop tegen een auto gebotst, fiets total loss..... (zelf na een paar weken weer de oude....) Fiets wel wat opgeknapt zelf en nog wat fietsvakanties mee gemaakt toen, maar op gegeven ogenblik was het gedaan. Herinneringen weer te over.
(toegift: veel van dit soort bands toen in die periode gezien in Rasa - Utrecht aan de Pauwstraat toen. Heb de indruk dat veel wereldfietsers van een bepaalde leeftijd op dit forum dat nog wel kennen 8) )
Maar niet iedereen woont in de randstad :D
(Mijn ouders kwamen uit Driebergen en Doorn en trokken begin jaren 70 naar Zeeland, gingen nogal eens naar Vreedenburg)
Jurr schreef:
za 04 dec, 2021 16:57
Wat heb je aan een Limited Slip Differentieel op een fiets?

;)
Ik begreep gelijk dat het om Long Slow Distance ging, een langzame duurtraining! :lol:
Theo B, als je op dit forum zoekt op ‘liedjes’ vind je wat anderen zoal op de fiets draaien, mocht je je cd eens met wat anders willen afwisselen.

Groetjes,

Carl
Theo B schreef:
za 04 dec, 2021 14:34
Af en toe vind ik het leuk om wat achtergrondinformatie te zoeken over bands en hun muzieknummers.
LSD staat voor mij voor;
LSD, Luke Slater, Steve Bicknell and David Summer - Process, Electronic, techno voor wie ervan houd.
https://www.discogs.com/master/1576891-LSD-Process-
Geluid kan leiden tot gezondheidsklachten zoals hoge bloeddruk :-)

Bij geluid en een fiets denk ik eerder aan piepen en kraken, vreemde geluiden, of hoe kom ik van irritante fietsgeluidjes af. Wat kan ik doen aan een ratel. Welke fietsbelgeluid bevalt mij. Welk geluid kan ik verwachten bij een fiets. Fiets maakt tikkend geluid, hoort dat zo?
Ik ben toch ook maar begonnen met mijn 'Silver Machine' die eigenlijk blauw was :D
20211205_152729.jpg
20211205_152723.jpg
20211204_220137.jpg
8)
Sweet smoke just a poke

Afbeelding