Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Natuurfotografie - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Natuurfotografie

548 berichten
Ik zwam nog even verder...
20221008_175841.jpg
De groene knolamaniet, een van de dodelijkste paddestoelen. De exemplaren op deze foto zouden moeten volstaan om 15 volwassenen onder de zoden te leggen.
20221008_174523.jpg
Zwammen kan ook een teamsport zijn: de bundelmycena
20221008_174357.jpg
Het lijkt wel of een homeopaat zijn pillen hier heeft verloren, maar het is een soort slijmzwam
20221008_173933.jpg
Een bejaarde parelamaniet
20221008_171714.jpg
De amethistzwam, prachtig dieppaars
Dan heb ik hier nog de biefstukzwam.
DSC_8324.JPG
DSC_8325.JPG
Niet te verwarren met de Platte Tonderzwam.

Doe ik er een nog jonge Reuzenbovist en een Reuzenzwam bij.
DSC_8273.JPG
DSC_8267.JPG
Mooie paddenstoelen.
Wat een voltreffer. Kan bij de verzameling bijzondere momenten en ook nog de juiste spullen bij je te hebben. Geweldig.
Wolven die weinig mensenschuw zijn zorgen voor opschudding in Nederland.
Hier in Belgie fotografeerde ik onlangs in mijn achtertuin zelfs een grote beer! 😎
20221105_141720.jpg
vr 4 nov

Vanavond is een mooie, nauwe samenstand zichtbaar van de maan en de planeet Jupiter, op kleine afstand boven de maan. Rond 21.45 uur staan de twee hemellichamen vrij hoog boven de zuidelijke horizon.


Hebben jullie Jupiter gisteren ook zo mooi boven de maan zien staan?
Ja, de Jupiter zag ik als een felle ster. Maar hier is ook vaak bewolking.... Nog vorige week gedeeltelijke zonsverduistering gezien. Een oude CD als zonnebril gebruikt.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 06 nov, 2022 10:24
zonsverduistering .. oude CD als zonnebril gebruikt.
Oogarts Tsjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam vindt dat geen goed idee.
https://nos.nl/op3/artikel/2025757-geen ... dat-kan-zo

(Waarschijnlijke technische reden: weet je zeker dat deze CD genoeg tegenhoudt en niet alleen zichtbaar licht maar ook UV en met name infrarood? Zoniet, dan kom je daar naderhand achter.)
Klopt, CDs zouden niet geheel veilig zijn. Ik had nog een eclipsbrilletje liggen van de totale verduistering op 11 aug 1999. Ik heb het gebruikt om voor mijn smartphonecamera te houden... met dit als resultaat:
20221025_120620.jpg
Pacman ... jeugdsentiment.
Wolf loopt fietser achterna.
Of kan dit beter geplaatst worden in 'grappige' zaken onderweg.
Het gedrag van de wolf is mogelijk speelgedrag dat wordt getriggerd door beweging van de mens.
DSC_8592.JPG
PXL_20221112_133337307-01.jpeg
Haha mooi de fotograaf opgenomen in de compositie.

Verder ook mooi trouwens!
Ik vond het wel een grappig gezicht zo, met die lange schaduwen, en ik neem mijzelf als fotograaf niet serieus, dus dan krijg je dit. 😉
Was ik vanmiddag laat ergens onderweg, zag ik rechts van me twee Groninger boerderijen naast elkaar liggen, een paar honderd meter van me vandaan. Links en rechts een rij knotwilgen. Daarachter felle oranje tegenlicht van de laagstaande zon. Heel mooi één silhouet. Vlak boven die boerderijen hing er een grijs wolkendek. Pakte ik snel m'n camera: maar in nog geen vier seconden viel het wolkendek omlaag tot de grond, zo ontstond er heel snel dikke mist! Wat een natuurwonder. Daardoor foto mislukt.... :cry:
IMG-20221112-WA0005.jpg
Bevers, in de buurt van het onafgebouwde kasteel van Almere. Vrijdag j.l. ingezonden door m'n zus die daar op de fiets langs kwam.
De bladeren hangen al slap doordat de boomsappen niet omhoog kunnen.
Is dat een knaagwilg?
Beverboom denk ik?
Hier is een bedrijventerreinboom:
PXL_20221113_152455981-02.jpeg
Het licht is op dit moment zo mooi. Heerlijk om buiten te zijn!
Spinnenwebben in de lucht. Spinnenwebben aan andere fietsers. Spinnenwebben aan mijn stuur.
Spinnenwebben in het gras in de verte. Het was weer een prachtige middag.
Afbeelding

Deze buizerd genoot ook van de zonnewarmte. Ik had hem eerst helemaal niet gezien. Hij zat ook naar de spinnenwebben te kijken denk ik.
Afbeelding