Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kleur of korting - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kleur of korting

Ik begrijp je dilemma heel goed: toen ik een nieuwe fiets zocht was de kleur ook een criterium. Het mocht zeker geen zwart zijn ;-). Nu geniet ik dagelijks van de prachtige rode kleur van mijn vakantiefiets. Maar ik moet zeggen dat de zwarte lak van een Idworx heel sjiek oogt en in combinatie met bvb fel gekleurde tassen vast ook leuk is. Voor 1000 euro korting kan je heel wat gekleurde accessoires kopen. Overspuiten zou ik zelf nooit doen met zo'n mooi gelakte dure fiets.
Bij het samenstellen van onze fietsen kijken we vaak lang en intensief naar de kleur. Maar als de tassen er eenmaal aan hangen zie je op de foto vooral de kleur van de tassen ipv de kleur van de fiets.
Maar heel eerlijk, het is hierboven ook al benoemd, er is geen wijs antwoord. Kleur is gevoel en heerlijk subjectief. Je gaat er niet harder door fietsen maar je kan er wel blijer van worden. En een blij gevoel is best wat waard.
_Peter_ schreef:
di 16 nov, 2021 00:51


Sorry, maar Dave mag dan prima kunnen paintbrushen, als je als klant 2 keer zo lang moet wachten tot het gevraagde geleverd wordt (en ook niet helemaal naar wens) dan ben je voor mij af. Beter kun je dan met Elan in Nijmegen contact opnemen, die laten het poedercoaten over aan het bedrijf dat vroeger zelf ook ligfietsen maakte maar daar mee is gestopt. Als je het frame kaal aflevert kost het je ongeveer 200 euro (al kan de prijs inmiddels hoger/lager liggen)
Dat is niet mijn ervaring, ik heb er twee framesets laten spuiten en beide waren op tijd en naar tevredenheid klaar. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen.
Ik kon bij mijn fiets kiezen uit alle kleuren van het RAL palet, maar koos voor hoogglans zwart. Ik vond dat mooi contrasteren met de zilverkleurige afmontage. Ik heb gemerkt dat de fiets zo discreet is dat vrijwel niemand ernaar kijkt. Dat bevalt mij wel, en ik hoop dat het de kans op diefstal wat verkleint.
Ik heb ook een custom kleur op mijn nieuwe Velo de Ville, maar dat kost 50,- :lol:

1000,- is gewoon heel veel geld, zeker voor iets wat in mijn geval een gebruiksvoorwerp is. Als de fiets goed past en qua configuratie naar wens is zou ik eigenlijk geen seconde twijfelen.
Wim schreef:
di 16 nov, 2021 11:57
Ik kon bij mijn fiets kiezen uit alle kleuren van het RAL palet, maar koos voor hoogglans zwart. Ik vond dat mooi contrasteren met de zilverkleurige afmontage. Ik heb gemerkt dat de fiets zo discreet is dat vrijwel niemand ernaar kijkt. Dat bevalt mij wel, en ik hoop dat het de kans op diefstal wat verkleint.
dat is ook wat de fietshandelaar vertelde,een knalrode fiets valt tussen de massa veel eerder op dan een neutrale zwarte.
Ach, die schijfremmen van zo'n All Rohler vallen ook wel op hoor...
Mooi zwart is niet lelijk!

Ik heb ook wel eens vanwege de korting een frame gekocht in een kleur die ver buiten mijn comfortzone lag, heb 'm ook lekker in die kleur gelaten, en uiteindelijk is het een chique geheel geworden waar ik meer dan blij mee ben :D
carmenopdefiets schreef:
di 16 nov, 2021 19:58

dat is ook wat de fietshandelaar vertelde,een knalrode fiets valt tussen de massa veel eerder op dan een neutrale zwarte.
De vraag is of het daardoor juist vaker of juist minder vaak wordt gejat.
Is daar onderzoek naar gedaan of is het natte vingerwerk.
Poppink schreef:
di 16 nov, 2021 20:50
het natte vingerwerk.
Waar interpunctie al niet goed voor kan zijn. Besmuikte glim lach op m'n gezicht.
Ik wilde mijn fiets dagelijks gebruiken en heb daarom een onopvallende kleur gekozen. Nooit spijt van gehad. Het plezier zit in de rij eigenschappen en de betrouwbaarheid.
Speeder300 schreef:
zo 14 nov, 2021 20:10
Mijn mening: het is verleidelijk en verstandig om een fiets met dezelfde kwaliteit en duizend euro korting te nemen, maar mijn persoonlijke ervaring is dat als je een dergelijk bedrag uitgeeft en nét niet helemaal koopt wat je graag wil hebben dat dat vervolgens een beetje gaat vreten; die duizend euro “voel” je een week na aanschaf niet meer, maar de kleur zie je elke keer dat je je fiets bekijkt.
Kortom, voor beide opties is waarschijnlijk iets te zeggen.
Ben het hier mee eens. Toch een behoorlijke uitgave en dan moet hij toch helemaal naar je zin zijn. Heb hetzelfde aan de hand gehad. Met de kennis van nu had ik het niet gedaan. Het blijft inderdaad knagen.
carmenopdefiets schreef:
zo 14 nov, 2021 18:04
hallo iedereen

ben van plan om een idworkx allrohler tekopen.bij fietsenwinkel staar een demo fiets (vlgs mij alleen in showroom gestaan) en kan deze met ruim 1000,- korting kopen. De fiets is in standaard zwart glans kleur . Nu wil t zijn dat zwart niet echt mijn kleur is.
Heb al nagevraagd wat overspuiten kost maar dan zal de nieuwe lak niet zo sterk zijn als de originele lak van idworkx. spuiten en (de)monteren kost ca.750.-

Wat is wijsheid? of voor korting gaan en dan wellicht iets oppimpen met gekleurde accesoires? of toch meer uitgeven voor een fiets in custom kleur ?

Is er een voordeel of nadeel van een opvallende kleur of een simpele zwarte fiets met betrekking op diefstal?

bedankt alvast voor de reactie
Korting is eenmalig en kleur is voor altijd. Maar voor duizend euro wist ik het wel en zou ik met de zwarte naar buiten lopen.
maar is de keuze niet makkelijk?
1) je koopt deze fiets met 1000€ korting
2) indien (!) je toch spijt krijgt, is het herspuiten goedkoper dan 1000€

dus, je krijgt een extended testperiode met ruim de tijd om van mening te veranderen.
(ikzelf zou persoonlijk niet bij 2 uitkomen)
kristiano schreef:
wo 17 nov, 2021 16:13
maar is de keuze niet makkelijk?
1) je koopt deze fiets met 1000€ korting
2) indien (!) je toch spijt krijgt, is het herspuiten goedkoper dan 1000€

dus, je krijgt een extended testperiode met ruim de tijd om van mening te veranderen.
(ikzelf zou persoonlijk niet bij 2 uitkomen)
Hear hear! Een rationele oplossing voor emotionele mensen. 👍
Poppink vindt zo'n fiets - ook met 1000 euro korting - nog steeds belachelijk duur.
Hebben jullie naar de configurator van IdWorkxs gekeken wat dat ding op moet brengen?
+/- 6400 euro :shock:
Shadow schreef:
wo 17 nov, 2021 20:05
+/- 6400 euro :shock:
Kan je net zo goed een elekrische fiets voor kopen.

Of zeg ik nou iets verkeerd.
Shadow schreef:
wo 17 nov, 2021 20:05
+/- 6400 euro :shock:
ja ik weet het,en ze worden alleen maar duurder. Gelukkig blijven ze redelijk goede prijs behouden bij inruil :roll:
Bij dit soort bedragen voor een fiets, laat je je voor wat korting toch niet verleiden tot een kleur die je liever niet wilt?