Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dure fietsen gestolen - Forum Wereldfietser

Dure fietsen gestolen

Las net in het AD, dat van de Italiaanse baan wielrenploeg, hun fietsen zijn gestolen tijdens een overnachting.

Een fiets die op maat was gemaakt kostte €45.000.
Tja, ongelofelijk, en heel onverstandig. In hetzelfde busje zaten En de wedstrijdfietsen En de reservefietsen....
Ik zou dan toch in het busje aan de zijkant 80 cm vrijhouden, een matje neerleggen en er een teamlid/mechaniciën of zo naast laten slapen.

Reizende schaatsers hebben hun schaatsen in hun handbagage. Dat gaat met een fiets iets lastiger, maar waarom laat je die niet lekker op je hotelkamer staan of zorg je niet voor goede bewaking (en dan meer dan een 'afgesloten parkeerplaats')?
Het blijken gouden fietsen te zijn, schrijft de NOS. En ik ben een vliegtuig.
https://nos.nl/artikel/2402798-gouden-f ... aanrenners
Wat is de Italiaanse baanwielrenbond dan rijk. Waar halen ze het geld vandaan om zulke absurd dure fietsen te laten maken? Ik hoop toch niet van de Italiaanse belastingbetaler.
Gouden fietsen? Lijken me enorm zwaar. Ook niet echt stijf denk ik.
Goud kleurig of verguld lijkt me eerder.
willem.m schreef:
za 23 okt, 2021 21:03
Wat is de Italiaanse baanwielrenbond dan rijk. Waar halen ze het geld vandaan om zulke absurd dure fietsen te laten maken?
Kapitaalkrachtige materiaalsponsor :D
https://www.wielerflits.nl/nieuws/pinar ... ssy-group/
willem.m schreef:
za 23 okt, 2021 21:03
Wat is de Italiaanse baanwielrenbond dan rijk. Waar halen ze het geld vandaan om zulke absurd dure fietsen te laten maken? Ik hoop toch niet van de Italiaanse belastingbetaler.
Die worden heel waarschijnlijk gratis ter beschikking gesteld door de fabrikant.

Dan blijft het goedkope reclame.

Je moet je maar eens voorstellen wat het zou betekenen als je als top fietsmerk niet één top wielrenner of team hebt die met jouw fietsen rijdt.

Nu denk ik bij dergelijke diefstallen toch altijd dat ze wat inside tips hebben gekregen.
En: aan wie ga je zoiets in hemelsnaam verkopen?

Gejatte dure wegfietsen of mountainbikes zijn vast wel te verkopen maar baanfietsen zijn zo'n nicheproduct....
Shrek schreef:
zo 24 okt, 2021 11:21
En: aan wie ga je zoiets in hemelsnaam verkopen?

Gejatte dure wegfietsen of mountainbikes zijn vast wel te verkopen maar baanfietsen zijn zo'n nicheproduct....
Goede vraag:

Ofwel worden ze herspoten, en dan zijn ze amper herkenbaar...

Ofwel landen ze bij duistere verzamelaars, in elk geval, ze krijgen nooit die waarde.
En misschien worden ze wel in onderdelen verkocht...
Blackbelt schreef:
di 26 okt, 2021 09:35
Ofwel worden ze herspoten, en dan zijn ze amper herkenbaar...
Een carbon frame serieus mooi laten overspuiten kost 500+ euro, dat is een hele operatie om bij gestolen waar te laten doen.
En ook in een ander kleurtje is zo'n Pina nog steeds een erg markante fiets.
Shrek schreef:
zo 24 okt, 2021 11:21
En: aan wie ga je zoiets in hemelsnaam verkopen?

Gejatte dure wegfietsen of mountainbikes zijn vast wel te verkopen maar baanfietsen zijn zo'n nicheproduct....
Er zullen genoeg maffiosi zijn die wel een paar van die fietsjes in huis willen hebben. Is weer eens wat anders dan gestolen kunst.
Misschien staat er al een paar in de datsja van Poetin ("Zin om een stukje te fietsen, Halbe?"), of worden ze als relatiegeschenk uitgedeeld door Chinese partijbonzen (zie deze recensie).
Of de eigenaars strijken de vergoeding van de verzekering op en later komen de fietsen weer als gevonden te voorschijn.
Gouden fietsen zou ik gewoon omsmelten...
dragertje er op en 'gaan/Ganna met die banaan' :D
Ze zijn weer terecht op eentje na.
https://www.nu.nl/wielrennen/6164955/ge ... menie.html
Ah... Roemenië...
Baanfietsen hebben geen remmen en ook geen versnellingen, als ik de sportbeelden mag geloven. Daar heb je "op straat" eigenlijk niet veel aan.
Op straat heb je er niet veel aan, maar als trofee in de huiskamer van "je kasteel" is het als een 'schilderij' van een of andere kunstroof. Waardevol voor de liefhebber.

In het ene bericht gaat het om 20 baanfietsen en in het andere om 21 baanfietsen waarvan ook de reservefietsen en sturen zijn meegenomen. Het zijn de (reserve)fietsen. Dan wordt tijdens een politieactie duidelijk dat het om 22 fietsen gaat.
1e bericht
https://www.wielerflits.nl/nieuws/goude ... zend-euro/
2e bericht
https://www.wielerflits.nl/nieuws/roeme ... oeg-terug/

Of het slim is om de geschatte waarde te noemen....
En de hoofddader is weggereden met fiets 22?
Lang leve de open grenzen :lol:
Goede dieven maar slechte verkopers.
joukon schreef:
za 30 okt, 2021 09:52
Op straat heb je er niet veel aan, maar als trofee in de huiskamer van "je kasteel" is het als een 'schilderij' van een of andere kunstroof. Waardevol voor de liefhebber.
Maar toch voelt een "gestolen trofee" boven de open haard niet erg prettig aan....
Ik heb zelfs een paar elandgeweien hangen, eerlijk gekocht op een "loppis" (Zweedse rommelmarkt).
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 nov, 2021 09:46
joukon schreef:
za 30 okt, 2021 09:52
Op straat heb je er niet veel aan, maar als trofee in de huiskamer van "je kasteel" is het als een 'schilderij' van een of andere kunstroof. Waardevol voor de liefhebber.
Maar toch voelt een "gestolen trofee" boven de open haard niet erg prettig aan....
Als je de roofkunsten even erin betrekt van onze eigen VOC, of die van die laatste WO II, al dan niet bedoeld voor doorverkoop dan wel private pronkkamer, of musea, dan klinkt het voor mij niet erg aannemelijk dat gestolen waar niet prettig voelt.

Het had net zo goed een slagtand van een olifant kunnen zijn verkregen uit illegale jacht.