Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer groene boekjes natuurkampeerterreinen verkocht - Forum Wereldfietser

Meer groene boekjes natuurkampeerterreinen verkocht

De Groene Koepel meldt trots dat er dit jaar al 75.000 Groene Boekjes zijn verkocht. Dat is een toename van 20% ten opzichte van vorig jaar.
In het Groene Boekje zit de natuurkampeerkaart die noodzakelijk is voor het verblijf op een natuurkampeerterrein.
Het lijkt me niet dat deze stijging een gevolg is van coronamaatregelen die buitenlandse reizen willen ontmoedigen.

Ik maakte altijd gebruik van de kampeerterreinen van het Nivon, zonder lid te zijn.
Maar het prijsverschil tussen niet leden en leden is nu zo groot, dat ik ook een groen boekje heb gekocht.
Om gebruik te kunnen maken van de faciliteiten van het Nivon.
Ik denk wel dat corona hiervoor verantwoordelijk kan zijn. Velen zijn iets leuks in eigen land gaan zoeken, en dat zag je aan de bezettingsgraad van campings. De lakmoesproef is volgend jaar.
In Frankrijk (althans waar ik was) waren de campings opvallend leeg.
Ik ben een van degenen die dit jaar voor het eerst een groen boekje heeft gekocht. Met name in voor en najaar maakte ik altijd veel gebruik van hostels in België en Duitsland voor m'n voorjaarsritten, dit naast Formule 1 hotels in Noord-Frankrijk. Door de grenssluitingen moest ik dit jaar verder weg gaan rjiden, in midden en Noord-Nederland. Daardoor was pas dit jaar voor mij een groen boekje interesant.
blokdoorn schreef:
za 04 sep, 2021 11:14
In Frankrijk (althans waar ik was) waren de campings opvallend leeg.
Onze ervaring is anders: In de Drome, in juli twee keer een volle camping gehad :cry: Verder in de Alpen, Ardèche, Cevennen en in het Rhonedal behoorlijk druk op de campings.