Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maken jullie wel eens een bijzondere vondst langs de weg? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Maken jullie wel eens een bijzondere vondst langs de weg?

_Peter_ schreef:
ma 11 okt, 2021 11:31
Als je de auto verkoopt en dit ervoor terug en dan ..
Moet ik een hoop duizendjes bijlappen.
Kan ik niet de berg op die ik op moet om naar het noorden of oosten te fietsen.
Ik vind het gewoon prachtig, niet alleen de vorm maar ook de kleur.
Prachtig!
Leon schreef:
ma 11 okt, 2021 11:49
_Peter_ schreef:
ma 11 okt, 2021 11:31
Als je de auto verkoopt en dit ervoor terug en dan ..
Moet ik een hoop duizendjes bijlappen.
Kan ik niet de berg op die ik op moet om naar het noorden of oosten te fietsen.
Als ik nu een nieuwe fiets moet kopen ben ik ook een paar duizend armer (geen auto om te verkopen want die heb ik al niet) maar dit is een optie om ook naar het werk te gaan, je kan er ook mee op vakantie (ruime kofferbak). Of je er een berg mee opkomt weet ik niet, jouw benen zijn de mijne niet.
Als ik de foto's van die Velomobiel bekijk, zie ik nergens de wettelijk voorgeschreven achterlichten. En dat voedt het vermoeden dat er ook geen lichten voor zijn. En gevaarlijk laag tussen auto's, wat minder zichtbaar werkt. Op de fiets zitten m'n ogen lekker hoog, over de auto's heen.
Ik zie anders toch een aantal LED's die waarschijnlijk 10x zoveel licht geven dan jij op je fietsje hebt, Martin.
Om in jouw redeneerstijl te blijven: Dan zal er voorop waarschijnlijk helemaal een bak licht zitten.
Even opgezocht. Standaard :2x B&M Lumotec IQ Cyo Premium 80 Lux met dimstand (van binnenuit verstelbaar)
Valt beetje tegen, maar vast een hoop meer dan jij op je fiets hebt.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 11 okt, 2021 15:52
Als ik de foto's van die Velomobiel bekijk, zie ik nergens de wettelijk voorgeschreven achterlichten. En dat voedt het vermoeden dat er ook geen lichten voor zijn. En gevaarlijk laag tussen auto's, wat minder zichtbaar werkt. Op de fiets zitten m'n ogen lekker hoog, over de auto's heen.
Auto's letten niet op Martin, en automobilisten ook steeds minder, ik denk overigens dat de meeste velomobielen beter opgemerkt worden in het donker dan jij en ik op de fiets. Op veel velomobielen is reflectie in de kleur van de overkapping verwerkt, en vergis je niet over de verlichting, dat is meer dan wij samen op de fiets aan verlichting hebben.
Deze advertentie uit de jeugdherberggids van Amerika 1972-'73 was gisteren voor mij de aanleiding om te zeggen dat zulke lage torpedo-achtige fietsen moeilijk zichtbaar zijn tussen al het verkeer.
Alleen die woorden al: Protects bike riders on busy streets and highways.
Daarom heb ik tijdens mijn Amerikaanse fietstochten (ben daar negen keer geweest!) zo'n vlag gebruikt.
Advertentie bike flags.jpg
Even een paar vragen/opmerkingen beantwoorden hoor...

Zo'n QuattroVelo is even hoog als een Caterham of Lotus Super Seven, en hoeft niet op het fietspad (maar het mag wel).
Een fietser is veel hoger dan de gemiddelde auto, waarom zou je die dan wél zien met een vlaggetje? In de praktijk krijg je in zo'n ding over het algemeen behoorlijk respect van medeweggebruikers.

Wat betreft klimmen: Als je de bergen in wil kan ik een MountainDrive wel aanraden. Het gewicht help niet, maar je hebt wel vier wielen en valt dus niet om. Met die "lage gearing" kan je dan met comfortabele cadans klimmen tot zo'n 4 km/h. Het ding heeft twee aangedreven achterwielen zonder differentieel; het slipt dus niet snel (maar het "wringt" ook niet in bochten - superfraaie techniek).
Er is eigenlijk geen helling die je niet op komt, ik heb in Frankrijk ook stukjes ruim boven de 10% gereden. Tergend traag en vloeken geblazen, maar het gaat. Ook met een kind in het kinderzitje ;)

Mits de juiste koplampen erin zitten is de verlichting trouwens behoorlijk fel >> https://www.instagram.com/p/CAOW0QIj7ek/

Alleen als ze achter je zitten móet een enkeling er voorbij. Ook als je boven de daar geldende maximum snelheid rijdt, haha :)
Amerikaanse rivierkreeft in de Crete Senesi. Geen van beide zijn op zichzelf bijzonder, maar de combinatie deed mijn wenkbrauwen wel fronsen. Hoe komt zo'n beest daar? Houden ze van lange wandelingen?

Afbeelding

Afbeelding