Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maken jullie wel eens een bijzondere vondst langs de weg? - Forum Wereldfietser

Maken jullie wel eens een bijzondere vondst langs de weg?

Vast een leuk draadje hier: maken jullie wel eens een bijzondere vondst langs de weg? Ik heb wel een en ander meegemaakt: diverse autonummerplaten, een vlag, en wat nog meer....
Op 29 juli fietste ik in Zweden, 55 km. De laatste 20 km ging het regenen, dan rechtsomkeert naar mijn Zweedse huis. Op de weg tussen Råda en Lidsbron zag ik zowaar een paspoort op het wegdek liggen. Ik was er al voorbij toen ik in de remmen kneep en draaide me om. Het was een Noors paspoort. Zo'n reisdocument, zeer zeker belangrijk in de corona-tijd, op straat maak je vast nooit mee. Inmiddels heb ik de houder zelf opgespoord (zonder politie in te schakelen) en heb het paspoort aan hem terug gegeven. De Noor maakte een bescheiden lach maar wel dankbaar.

Foto 186.jpg
20180714144004.jpg
Gisteren 10,00 euro .

Martin
Ik fietste al een paar weken bijna continu in de regen. Toen ik op een dag vond: ergens bergopwaarts; het lag op de rand van weg/berm: wel 'zeik-nat': een briefje van 20 en een briefje van 10 in elkaar gevouwen. Wauw, dat was een aangename verrassing en 'afwisseling' van het in de regen fietsen. Het is het hoogste bedrag wat ik ooit gevonden heb en daarom voor mij wel bijzonder. Qua 'praktische' spullen niet echt iets bijzonders gevonden. Een keer een nieuw timmermanspotlood in driehoeksvorm voor een stevige punt ipv. een 'platte'. :)
Er is een eerder draadje hierover:
viewtopic.php?f=23&t=28174
Vorig jaar tijdens onze tocht rond Eindhoven bij een picknickbankje een zware slijpschijf gevonden, die was duidelijk daar gebruikt de dag van te voren te zien aan de herstellingswerken.
We hebben deze maar braaf laten liggen omdat a: deze echt te zwaar was om nog 3 dagen mee te zeulen, b: de eigenaar tegen de middag het misschien wel door zou hebben dat ie deze vergeten was.
1974 (ik was toen 13) met een vriendje aan het fietsen van Soest naar Mijdrecht, door de polders. Bij Wilnis werden we ingehaald door een brommertje. Een paar honderd meter verderop zagen we een pukkel (vroeger militair rugzakje, toentertijd heel populair) kliggen. Die moest haast wel van het brommertje afkomstig zijn geweest…
Thuisgekomen in een hoek gegooid, we hadden dorst en honger. Later die avond: o ja, die pukkel! Een spiralblok, en een portemonnee met…. 1250 gulden!!!! Wij waren rijk!
Helaas moesten we van mijn ouders de politie bellen. Het bleek inderdaad van het brommertje, de jongen erop was en melkloper die geld bij de boeren bracht voor de melk (of geld ophaalde, ik begreep het toentertijd niet zo goed geloof ik). In ieder geval was hij ten einde raad en dus dolblij. Maar het werd door de politie opgehaald, die beloofde erop aan te dringen dat we een beloning zouden krijgen. Van de jongen hebben we nooit meer iets gehoord . Had er geen 5 gulden afgekund? Dat was voor ons toen veel geld…
Gisteren op de fiets naar mijn werk, ligt er een samsung telefoon op straat. Niemand te bekennen. Nog vroeg dus geen teken van leven bij het huis waar ik stond. Even spijt van stoppen. Nou moet ik er iets mee, dacht ik nog. Telefoon mee naar mijn werk en mee naar huis. Net thuis, word ik gebeld...vanuit Litouwen. Haar vriend, werkzaam in Nederland was de telefoon verloren. Uur later stond hij voor de deur. Helemaal blij en opgelucht. Tof!
"Have a nice day, have a nice life, het said". :D

In ieder geval reden om nog eens goed na te denken over wat-als bij een lange solo fietstocht.
In het kader van dierendag moest in weer even terugdenken aan een vondst van een tijd terug. Ik fietste op een donkere waterkoude najaarsavond door een afgelegen bosgebied toen er opeens tien kleine bolletjes weerkaatsten in het licht van mijn koplamp. Na de fiets aan de kant te hebben gezet kwam de dapperste van het stel direct naar me toe, twee andere bleven op afstand en de rest nam de benen. Gelukkig had ik mijn telefoon bij om versterking met reismanden en blikvoer te laten komen. Met blikvoer en het nodige geduld lukte het om alle kittens die avond te vangen. De twee jongste waren onderkoeld aan het raken en ze hadden flinke honger, maar na twee dagen waren ze allemaal opgelapt. Omdat ik al een aantal katten heb kon ik ze niet houden, maar ze hebben via een stichting allemaal een goed onderkomen gevonden.

Afbeelding
Wat een leuk verhaal zwerfkat.Vandaag gevonden dieren posten? Telt dat?
Ik vond een paar weken geleden deze. Ik heb ze uiteraard laten lopen.
Afbeelding

En vorige week deze, gewoon op het land op een plek waar ze niet horen te scharrelen.
Afbeelding
Mooie foto's! Ik heb ook eens een pasgeboren hertje gevonden in de Ardennen (foto al eens gepost in een ander topic onder mijn oude gebruikersnaam). Wild kun je inderdaad het beste lekker met rust laten, dat redt zichzelf wel (of niet). Daarbij is het vandaag ook nog eet-geen-dierendag :).
zwerfkat schreef:
ma 04 okt, 2021 13:22
foto al eens gepost in een ander topic onder mijn oude gebruikersnaam
Wat maakte dat je een nieuw account nodig had? Is het oude account niet te reanimeren?

Als meerdere mensen 2 of meerdere accounts gebruiken komt dit het overzicht op het forum niet echt ten goede.
Jurr schreef:
ma 04 okt, 2021 13:32
Wat maakte dat je een nieuw account nodig had? Is het oude account niet te reanimeren?
Ik had me afgelopen weekend onder een ander email adres als WF lid aangemeld, dacht dat hetzelfde adres op het forum nodig was voor koppeling (wist niet dat dit een handmatige actie was). Dat had achteraf ook dus anders gekund, maar nu het zo is ingesteld op basis van het adres van mijn lidmaatschap registratie is het wat mij betreft ook prima (ik was nog niet zo lang lid onder de gebruikersnaam daiz). Maar als het wenselijk is om dat alsnog te laten aanpassen kan dat ook (dan kan dit account weg). :oops:
Ik heb gewoon even op de meldknop gedrukt, dan kan er een moderator meekijken. Die kan misschien wel helpen om twee accounts samen te voegen? (-:
velomobiel.JPG
Het is een fiets, een vierwieler.
DSC_5093.JPG
Het is een velomobiel!
En ik denk dat de eigenaar (of eigenaresse) van de QV (Quatrovelo) niet wil dat je die meeneemt. Er rijden van dit type overigens nog niet zoveel in NL rond.
Hoeveel weegt zo'n torpedo-achtige fiets en wat zit er in dat bovenbouw? Alsof er een straalmotor in zit.... Ik heb wel eens meer van gezien, maar vaak geel van kleur en zonder bovenbouw. En hoe te parkeren in een stad?
32-35 kg. https://velomobiel.nl/quattrovelo/
Parkeren in de stad is denk ik gewoon betalen.
Het ding kost vanaf 9450 euro en dat is incl. BTW, dus dat valt mee. :-)
Ja, dat plaatst de prijzen van een Santos of Idworx in een heel ander daglicht. :wink:
Je hebt wel twee zo veel wielen én een kap. Als Santos deze fiets maakte dan kostte hij "dus" :wink: 2 x 5000 euro voor de fiets plus nog wat duizendjes voor de kap.
Als de Chinezen hem maakten voor de Action kostte hij € 217,20, namelijk 200 euro voor het containertransport en 17,20 euro voor het ding.
Leon schreef:
ma 11 okt, 2021 10:26
32-35 kg. https://velomobiel.nl/quattrovelo/
Parkeren in de stad is denk ik gewoon betalen.
Het ding kost vanaf 9450 euro en dat is incl. BTW, dus dat valt mee. :-)
Als je de auto verkoopt en dit ervoor terug en dan ook gewoon woon/werk daar mee gaat doen verdient die fiets zich vanzelf terug als je baas meewerkt. 0.19 ct per km en dan 80 km per dag is 300 euro per maand ongeveer, dus na een jaar of 4 kun je een nieuwe kopen en houdt je geld over. Dat gaat je met een auto nooit lukken. Bijkomend voordeel, je kan je abo bij de sportschool ook opzeggen.
Dat gewicht zegt overigens niet zo veel, door de stroomlijn kost het namelijk veel minder energie om een (hogere) snelheid lang vast te houden dan op een gewone fiets.