Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opstappertje of instinkertje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Opstappertje of instinkertje

bert sitters schreef:Allemaal communicatie op betrekkingsniveau?
Je kunt vinden, speculeren en zwarte pieten toeschuiven, maar hoe zit het werkelijk in elkaar?
Ik heb zojuist een mail naar het bedrijf gestuurd om ze te wijzen op deze discussie. Hopelijk reageren ze, dan blijft deze discussie inhoudelijk. :(

Sjirk
marcoschriek schreef:Einde onderwerp zou ik zeggen

Marco,

De slechtste oplossing. (zou ik zeggen) 8)

In mijn éérste berichtje heb ik aan gegeven dat er gelegenheid gegeven moet worden voor een wederwoord van de Fietsvakantiewinkel.

De Leeuw is de aangewezen maar ook de énige persoon die de juiste vragen kan stellen over dit specifieke geval aan de Fietsvakantiewinkel. 8)

Schorpioen. :mrgreen:

de leeuw is nu in Singapore, wacht op vlucht naar Hanoi.
De prijs van 197 Euro is volgens opgave van de Fietsvakantiewinkel alleen voor het opstappertje.
Jammer dat jullie mijn goede bedoelingen (fooien)in een kwaad daglicht probeer te stellen.
Wat ik wilde jullie bekend maken met de 'andere' prijzen van de Fietsvakantiewinkel.
Jongens bekijk het maar ik heb het effe gehad met dit forum

Ik wil wel even opmerken dat ik heel blij ben met het bericht van Leeuw. Wat mij betreft is een van de functies van dit forum om dergeijke zaken te signaleren. Ook al betreft het een zaak waar velen van ons waarschijnlijk zaken mee hebben gedaan en goede ervaringen mee hebben.
Volgens mee mag van de Fietsvakantiewinkel verwacht worden dat zij de markt - en dus een forum als het onderhavige - in de gaten houden.
Gerd

Jongens,
Waar zijn jullie mee bezig!!!!!?????

Leeuw vraagt gewoon een antwoord. Moet hier nu zo op gereageerd worden!
Ieder moet voor zich zelf weten hoe die invulling geeft aan goede doelen en mensen helpt. Zo'n discusie leid nergens toe en is alleen maar aanstotelijk.
Als je met dikke letters iets moet aanzetten is geen brullen maar gifstekels uitzetten.
Een leeuw brult, een schorpioenensteek is voor mensen gevaarlijk!
Ik vind overigens dat Leeuw ook even contact had moeten opzoeken met de fietsvakantiewinkel.
Laten we dit forum houden waar het voor bedoelt is en ieder in zijn eigen waarde laten.
Mia
Een opstappertje is in de meeste gevallen een gunstige mogelijkheid voor zowel bedrijf als klant om een vlucht met hotel en transfer geregeld te krijgen. In het eerste voorstel naar mijnheer De Leeuw is een losse vlucht als voorstel gedaan voor een tarief van 953 euro incl taxen en reserveringskosten en de standaard opmerking erbij dat we ook gunstige opstappertjes kunnen bieden. Het tweede voorstel (inmiddels was de voordelige vlucht al niet meer te boeken, dit wisselt snel zoals de meesten zullen weten) was een losse vlucht voor 1073 euro (incl taxen e.d.) of een opstappertje voor 1150 euro (vlucht plus 2 nachten 1pk plus transfer). Dat maakt dus 77 euro meer kosten voor de extra nachten plus de transfer. Gunstig lijkt mij. Vervolgens blijkt uiteindelijk toch de goedkope vlucht weer boekbaar te zijn. Dit wordt duidelijk gecommuniceerd maar de keuze van mijnheer de Leeuw blijft voor het inmiddels niet meer zo gunstige opstappertje. Die keus is voor een ieder vrij maar dan moet je achteraf niet zeuren. Er is geen enkele informatie onthouden sterker nog, toen de goedkopere vlucht er wel weer bleek te zijn is dat nog apart doorgegeven! Ik vind het altijd jammer als er halve verhalen komen te staan.
Voor de goede orde, op een normale vlucht verdient een reisburo tegenwoordig 0,00 euro! Elke reisorganisatie heeft daarom reserveringskosten in het leven geroepen en wij zijn daarin zeker niet de duurste. De Fietsvakantiewinkel is inderdaad een commercieel bedrijf maar 6% marge lijkt me toch zeker niet te veel. Vraagt u maar eens naar de marge op een spijkerbroek, dan zijn we eigenlijk nog veel te goedkoop.
Einde (en ook laatste) reactie van de Fietsvakantiewinkel.

edit

Beste FietsVakantieWinkel,

hartelijk dank voor jullie antwoord. 77 euro is inderdaad redelijk. Echter ik heb ik mail van jullie waarin jullie schrijven dat het 197 euro is.
Wat ik al vreesde is waarheid geworden. Heb ik ook in een mail aan jullie geschreven. De vlucht was inderdaad duurder geworden. Later bleek dat deze weer voor de oude prijs geboekt kon worden. Ik heb toen geschreven, dat ik vermoedde dat de een deel van de duurdere vlucht in het opstappertje verwerkt zou zijn. U zegt het nu zelf. gelukkig.
Kijk aub onze mail even na. Jammergenoeg kan ik die nu in Hanoi niet bereiken.
De vlucht was/is duurder geworden, omdat een bevestigingmail van mijn kant niet bij jullie was aangekomen. na telefonisch contact, is er enige dagen later toch nog geboekt. Nogmaals in uw mail schrijft u, dat het voor de OUDE prijs geboekt zou zijn.
Is het dan toch een instinkertje?
Gaarne openheid naar de wereld(fietsers)
Met dank en groeten uit Hanoi,
Wim

MiaV schreef: Ieder moet voor zich zelf weten hoe die invulling geeft aan goede doelen en mensen helpt. Zo'n discusie leid nergens toe en is alleen maar aanstotelijk...
Laten we dit forum houden waar het voor bedoelt is en ieder in zijn eigen waarde laten.
Mia
Een ieder in zijn eigen waarde laten lijkt me een goed idee. Maar waarom mag je dan niet discussieren over de wijze waarop je het beste mensen kunt helpen. Er wordt op dit forum nogal wat getyped over het ervaren van armoede en daar wat aan willen doen. Dat is allemaal vast met de beste bedoelingen. Maar je magmet elkaar best wel eens stil staan bij de vraag wat een goede manier is. Als je iedereen in zijn waarde wil laten, ook mensen in de derde wereld en niet alleen mensen op dit forum, dan kun je die discussie niet schuwen.
Je mag elkaar best een spiegel voor houden (net zoals je aangeeft de toon niet prettig te vinden). En elkaar erop aan spreken dat het wat vreemd is dat je niet bereid bent meer te betalen ook niet als dit ten goede komt aan mensen daar, maar dat je die mensen wel wilt helpen via een goed doel. Bout gezegd is de enige reden dat je die mensen dan nog moet helpen via een goed doel, is omdat je ze eerst uitgebuit hebt. Voor de goede orde ik reageer op de stelling van Peter de Rijk, niet op die de Leeuw. Zolang je niet via faire handel kunt helpen, zijn faire fooien wat mij betreft een prima oplossing.

On topic. De marge van de fietsvakantiewinkel, is de marge van de fietsvakantiewinkel. Iedereen moet zelf bepalen of de prijs het hem of haar waard is. Kennelijk is de communicatie tussen winkel en de Leeuw niet goed gegaan rond de ticketprijs. Handig signaal dat je daar op moet letten.

Als de Leeuw een persoonlijk "probleem"heeft met de fietsvakantiewinkel, lijkt het mij de eerste stap om persoonlijk contact op te nemen met de fietsvakantiewinkel, i.p.v. een mening hier te ventileren.
Mocht het dan inderdaad zo zijn dat de betreffende zaak een dure optie aanbied, dan kan de leeuw dit alsnog aangeven op deze site.
Dan betreft het feitelijke informatie.

Echter nu wordt het een heen en weer gesteggel over dit forum met diverse verwijten.
Zelfs zo dat de leeuw nu via dit forum gaat communiceren met de fietsvakantiewinkel. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling van dit forum.

Daarbij: De Leeuw is toch accoord gegaan met de aanbieding van de fietsvakantiewinkel? Hij heeft hier toch zelf voor getekend, het is toch zijn eigen keuze geweest? Waarom klaagt hij dan.

Bovendien is de fietsvakantiewinkel een commercieele instelling die ook zijn omzet moet draaien. Net als elke zaak die winst moet draaien om te blijven bestaan.

En dan nog: Misschien betaal je iets meer, maar denk ook aan het gemak ervan. Je hoeft na een vermoeiende vlucht niet in een vreemde / andere cultuur / land van alles uit te zoeken, maar er is iets voor je geregeld.

Als er een communicatiefout is geweest met een bedrijf, zet dan niet meteen je mening op een forum, maar ga eerst in gesprek met het betreffende bedrijf.

Anouk Koster

Beste Anouck,

je hebt volkomen gelijk, maar kijk even naar het begin van deze discussie. Mijn bedoeling is, julle te behoeden voor de DOMME dingen die ik gedaan heb.
Tevens ben ik benieuwd naar jullie ervaringenen.

Voor de goede orde, ik heb zeer uitgebreid met de fietsvakantiewinkel gecommuniceerd. Dank zij dit Forum weet ik nu waar de kneep zit.

Ten aanzien van liefdadigheid, dat is er tussendoor komen waaien. Is voor mij een zeer interessant onderwerp, maar past hier even niet.

Met dank voor jullie uitgebreide reacties

De groeten uit Hai Phong....

Op de vraag naar andere ervaringen met het opstappertje:

Onze ervaring met een opstappertje is goed.
Wij hebben een opstappertje geboekt naar Bali.
Het opstappertje was 33 euro duurder dan een gewoon ticket.
Als extra hebben we hiervoor vervoer van de luchthaven naar het hotel en twee hotelovernachtingen.

Thanks Anouk,

Dat was ook mijn gedachte toen ik zonder te weten hoeveel het kostte, inderdaad volmondig, het opstappertje bevestigde.
Ik moest 197 euro, vandaar mijn bevreemding, en mijn vraag naar ander ervaringen.

Wim
leeuw schreef:ter leering en de vermaeck

Al jaren boek ik naar volle tevredenheid mijn vluchten voor mijn fietsreizen bij de FietsVakantieWinkel.
Via het Internet boek ik vaak een eerste overnachting, dit omdat ik na een lange vlucht geen zin heb om direct naar een onderkomen te zoeken.
Toen de FietsVakantieWinkel me dan ook een opstappertje, transfer naar hotel en 2 overnachtingen, in Hanoi aanbood, heb ik dit bod aangenomen.
Groot was mijn verbazing toen ik de afrekening zag. 197 Euro.

Het hotel wat ze aanbieden is via het Internet voor 33 Dollar per persoon per nacht, ook voor 1 persoon, te boeken. Een Airport transfer is zelfs bij de meest gruwelijke taxichauffeur wel voor 50 Dollar te koop.

Om te zeggen dat dit een instinkertje zou zijn, is niet fair tegenover de FietsVakantieWinkel. Ik heb zelf volmondig ja gezegd. Toch heb ik er een wrang gevoel aan overgehouden. Ik had niet verwacht dat de FietsVakantieWinkel zich zou bedienen van een dergelijk grof winstbejag.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

vriendelijke groet,
Wim Leeuw
Hi Wim,

Blijkbaar heeft een gesprek met de Fietsvakantiewinkel niets op geleverd.
Als zij het spel hard spelen,dan boek je daar toch niet meer.
Uiteindelijk komt boontje wel om in z'n loontje.


M.v.g,

RalphS

Volgens mij wordt er over dit onderwerp nog steeds op verschillende golflengten gecommuniceerd en trekken mensen verregaande conclusies uit onvoldoende informatie en het vergelijken van appels met peren.
Schijnbaar is het niet iedereen duidelijk dat vliegtarieven sterk flucturen. Dat heeft niets met het tarief van het opstappertje te maken.
Het heeft weinig zin om aan de hand van deze appels-en-peren-vergelijking op dit forum verder discussie te voeren en zwarte pieten te gaan uitdelen.
Laat iedereen die een vlucht wil boeken, al dan niet met of zonder opstappertje, zelf contact zoeken met de Fietsvakantiewinkel en beoordelen of dat een redelijk aanbod is.
RalphS schreef:
leeuw schreef:ter leering en de vermaeck

Al jaren boek ik naar volle tevredenheid mijn vluchten voor mijn fietsreizen bij de FietsVakantieWinkel.
Via het Internet boek ik vaak een eerste overnachting, dit omdat ik na een lange vlucht geen zin heb om direct naar een onderkomen te zoeken.
Toen de FietsVakantieWinkel me dan ook een opstappertje, transfer naar hotel en 2 overnachtingen, in Hanoi aanbood, heb ik dit bod aangenomen.
Groot was mijn verbazing toen ik de afrekening zag. 197 Euro.

Het hotel wat ze aanbieden is via het Internet voor 33 Dollar per persoon per nacht, ook voor 1 persoon, te boeken. Een Airport transfer is zelfs bij de meest gruwelijke taxichauffeur wel voor 50 Dollar te koop.

Om te zeggen dat dit een instinkertje zou zijn, is niet fair tegenover de FietsVakantieWinkel. Ik heb zelf volmondig ja gezegd. Toch heb ik er een wrang gevoel aan overgehouden. Ik had niet verwacht dat de FietsVakantieWinkel zich zou bedienen van een dergelijk grof winstbejag.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

vriendelijke groet,
Wim Leeuw
Hi Wim,

Blijkbaar heeft een gesprek met de Fietsvakantiewinkel niets op geleverd.
Als zij het spel hard spelen,dan boek je daar toch niet meer.
Uiteindelijk komt boontje wel om in z'n loontje.


M.v.g,

RalphS
Hi RalphS.

Ik heb (ook) slechte ervaringen met Internetboekingen, waar in eerste instantie gezegd wordt (per mail) dat de fiets WEL mee kan. En na de definitieve boeking kan de fiets ineens NIET meer mee.
Het grote voordeel van de fietsvakantie winkel, is dat zij contacten hebben met maatschappijen en van te voren bevestiging van het meenemen van een fiets krijgen. Dit kan ik bij normale InternetBoekingen niet.

Met de vriendelijke groeten,
Wim Leeuw

P.S. Mijn reisverslag van Vietnam is de lezen op www.wimleeuw.nl

Ter afronding;

Onderstaand de mail die ik op 7 april 2006 aan de Fietsvakantiewinkel verzonden heb.
Jammer genoeg hebben ze het niet de moeite waard gevonden te antwoorden.

Ik blijf de Fietsvakantiewinkel een waardevolle aanvulling op de bezigheden van een (wereld)fietser vinden.

Met vriendelijke groeten,
Wim Leeuw

P.S. Om het niet ‘op de mens’ te spelen, heb ik de namen weggelaten.
------------------------------------------------------------------------------

Beste Fietsvakantiewinkel,

Ik ben weer terug uit Vietnam, zoals u wel merkt.
Onderstaand twee delen uit de communicatie van uw zijde.
Op het forum zegt u dat het opstappertje 77 Euro kost.
In de mail is het opstappertje 197 Euro.

Waarom bent u in uw communicatie niet gewoon eerlijk en zegt waarop het staat. Als u direct had verteld, dat het opstappertje 77 Euro was, hadden het gehele heen en weer gemail en forum discussie niet gehad.

Ik denk te begrijpen, waar de oorzaak licht. Mijn bevestigingsmail is bij u niet aangekomen, of niet verwerkt. Na telefonisch contact, waarom ik geen bevestiging kreeg, werd mij dit meegedeeld. En inderdaad OOK dat de vlucht inmiddels duurder was geworden. Ik mail terug, dat het toch wel 'zuur' is dat door het niet ontvangen/verwerken van een mail ik nu ineens meer dan 100 Euro meer moet betalen. Maar INDERDAAD ik ga nog steeds akkoord. Later mailt ……… mij dat het toch gelukt is voor de 'oude' prijs te boeken.

Rara het totaal blijft gelijk.....

De 'zure pijn' van de meerprijs van de vlucht heeft u bij het opstappertje geteld. Een zoethoudertje? Een mailtje aan uw zijde niet verwerkt?
(NB automatische bevestigingen staat bij u gedeactiveerd)

EM omdat de 197 Euro voor een opstappertje mij wel erg veel leek, heb ik de gehele communicatie opgestart.

Wachtend op uw antwoord

Vriendelijke groeten,
Wim Leeuw


-----------------------------------------
Forum WereldFietser 11 maart 2006
-----------------------------------------

Een opstappertje is in de meeste gevallen een gunstige mogelijkheid voor zowel bedrijf als klant om een vlucht met hotel en transfer geregeld te krijgen. In het eerste voorstel naar mijnheer De Leeuw is een losse vlucht als voorstel gedaan voor een tarief van 953 euro incl taxen en reserveringskosten en de standaard opmerking erbij dat we ook gunstige opstappertjes kunnen bieden. Het tweede voorstel (inmiddels was de voordelige vlucht al niet meer te boeken, dit wisselt snel zoals de meesten zullen weten) was een losse vlucht voor 1073 euro (incl taxen e.d.) of een opstappertje voor 1150 euro (vlucht plus 2 nachten 1pk plus transfer). Dat maakt dus 77 euro meer kosten voor de extra nachten plus de transfer. Gunstig lijkt mij. Vervolgens blijkt uiteindelijk toch de goedkope vlucht weer boekbaar te zijn. Dit wordt duidelijk gecommuniceerd maar de keuze van mijnheer de Leeuw blijft voor het inmiddels niet meer zo gunstige opstappertje. Die keus is voor een ieder vrij maar dan moet je achteraf niet zeuren. Er is geen enkele informatie onthouden sterker nog, toen de goedkopere vlucht er wel weer bleek te zijn is dat nog apart doorgegeven! Ik vind het altijd jammer als er halve verhalen komen te staan.
Voor de goede orde, op een normale vlucht verdient een reisburo tegenwoordig 0,00 euro! Elke reisorganisatie heeft daarom reserveringskosten in het leven geroepen en wij zijn daarin zeker niet de duurste. De Fietsvakantiewinkel is inderdaad een commercieel bedrijf maar 6% marge lijkt me toch zeker niet te veel. Vraagt u maar eens naar de marge op een spijkerbroek, dan zijn we eigenlijk nog veel te goedkoop.
Einde (en ook laatste) reactie van de Fietsvakantiewinkel.


-----------------------------------------
Mail 6 maart 2006
-----------------------------------------
Beste heer Leeuw,

De totaalprijs van de boeking is ook gebaseerd op de goedkopere vlucht van 744 Euro + 155 Euro taxen. De transfer en hotelovernachting is voor een 1 persoonskamer naar verhouding duur. Het feit dat er een duurdere vlucht is geboekt (993,84 Euro) heeft te maken met een intern communicatiefoutje, maar de meerprijs is niet aan u doorberekend. Bij het vluchtvoorstel heeft u de keuze gehad om de 'losse vlucht' te boeken of het opstappertje. De prijsverschillen zijn op dat moment duidelijk aan u gecommuniceerd. U heeft zelf kunnen berekenen waar de prijs voor de transfer en hotelovernachtingen op uit zou komen.
Ter verduidelijking, nog even een overzicht van de gespecificeerde kosten:

Vlucht: 744,- Euro
Reserveringskosten: 50,- Euro
Taxen 155,- Euro
Transfer en hotel : 197,- Euro
Calamiteitenfonds: 2,50 Euro
Boekingskosten: 9,-
Totale kosten: 1157,50 Euro

Met vriendelijike groet,