Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vittorio failliet? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vittorio failliet?

bert sitters schreef:
vr 25 jun, 2021 07:28
Wederom een draadje vol speculaties en appels vergelijken met peren. Wie komt met de juiste toedracht van zaken?
Misschien kan een wereldfietser uit de buurt van Alkmaar of uit Amsterdam of zo eens een fietsrondje richting Heerhugowaard maken en eens kijken of de winkel nog open is.
Vanuit Limburg is het mij te ver om er even te gaan kijken.
bert sitters schreef:
vr 25 jun, 2021 07:28
Wederom een draadje vol speculaties en appels vergelijken met peren.
Dat heet irl 'een gesprek'.

Wanneer je een forum zou willen inbeperken tot bestand voor feitelijk aantoonbare juistheden heb je aan 1.44MB wel meer dan genoeg.
Om dit topic niet verder te vervuilen met de Treinreiswinkel een nieuw topic.

viewtopic.php?f=27&t=36239
Vittorio had van oudsher een simpele formule die op drie peilers rustte:
1 direct sales zonder tussenhandel
2 simpele bewezen degelijke afmontage, inclusief heel goede wielen
3 pasvorm als een van de belangrijkste eigenschapen van een goede fiets. Dus in de winkel werd je op een pasfiets gezet en werden de framematen bepaald. Ze bouwden dit dan met een seriematige bouwdoos techniek: single butted buizen die in lugs werden gestoken. Erg verfijnd was het niet maar je kreeg wel een oerdegelijke fiets die perfect paste en dat is inderdaad erg belangrijk
De prijs was uiteindelijk relatief bescheiden want niet meer dan van een Koga uit het rek.

De nieuwe eigenaren zijn niet in staat gebleken dit uiteindelijk prima model aan te passen om het hoofd te bieden aan vooral de modieuze Santos fietsen die overal via winkels vekocht werden. Dit was eigenlijk de eerste keer dat je ook bij de lokale fietsenwinkel een bruikbare vakantiefiets kon kopen, die er ook nog eens veel gelikter uit zag, ook al was het uiteindelijk gewoon een confectiefiets die paste als de winkel wist wat hij deed, maar niet als dat niet zo was. In die periode probeerde Vittorio wel te moderniseren, maar de frames bleven vrij lomp terwijl de prijzen lang niet meer zo concurrerend waren.
Ik vind het jammer - ik vond het mooie klassieke fietsen voor een oorspronkelijk beschaafde prijs. Voor de prijzen die er later gevraagd werden kon de echte liefhebber echter inmiddels in Kiel Windeweer terecht voor veel meer raffinement.
Ik krijg net een kort maar krachtig antwoord van Vittorio op de vraag of zij gaan stoppen of failliet zijn : "Neen"
Volgens hun eigen website zijn ze wel degelijk gestopt, al is het tijdelijk.
Geen faillissement bekend: https://www.faillissementen.com/insolve ... s=vittorio

Wel een KvK inschrijving. https://www.kvk.nl/orderstraat/product- ... 8365740000

duckduckgo.com is je vriend (want Google verkoopt, net als de KvK je gegevens aan anderen)

Kortom, informeer je voordat je wat stelt, ook online.
Weet je hoeveel bedrijven er bij de KvK staan die al jaren niet meer bestaan? Weet je hoeveel bedrijven niet failliet zijn die al jaren niet meer bestaan?
Volgens beperkte informatie op Instagram lijkt er een herstart gegeven te worden aan het merk Vittorio, en wel bij The Bicycle Hub te Wijchen, waar o.a. groothandel Elan zit en de kleine framebouwers Project12 & 11Ants.

Tijdens de Fiets en Wandelbeurs 2023 zou er meer info te krijgen zijn bij de Rohloff stand.
Hans’ wegen zijn ondoorgrondelijk. Ondanks dat ie zich niet zou vervelen met Rohloff en speeddingetjes onderneemt hij om de haverklap van alles omtrent elan en neemt hij comateuze bedrijven over (challenge, raptobike). Geen idee waarom. Wat het betekent voor Vittorio; geen flauw idee.

Ik mag hem wel :lol:
Oh, is het embargo er al af?

;)

Verdient dan wel een nieuw topic toch? (-:
Als ik als duidelijke outcrowd het weet, dan kan het niet anders of het embargo is eraf.
Een nieuw topic is wel zo netjes ja, en dan ben ik voor daar wel benieuwd naar wat jij weet :D .
Tot de Fiets&Wandelbeurs net zoveel als er op Instagram staat natuurlijk. ;)

Waar staat het op Instagram? (-:
Grandonneur schreef:
zo 29 jan, 2023 18:57
Hans’ wegen zijn ondoorgrondelijk. Ondanks dat ie zich niet zou vervelen met Rohloff en speeddingetjes onderneemt hij om de haverklap van alles omtrent elan en neemt hij comateuze bedrijven over (challenge, raptobike). Geen idee waarom. Wat het betekent voor Vittorio; geen flauw idee.

Ik mag hem wel :lol:
Challenge was geen comateus bedrijf, de eigenaren hadden alleen genoeg van al het gezeik dat voornamelijk uit Duitsland kwam omtrent kleinigheden als er eens iets kapot ging. Daarnaast waren ze al jaren bezig met ontwerpen van onderdelen waarbij het de kunst was zo weinig mogelijk materiaal te gebruiken zonder dat het zwakker werd. Ze hebben in Hans een goede overname partner weten te vinden, Jammer voor mij zit die nu niet meer naast de deur.
Van wat ik hooor is het overige nieuws iets van Carbon op 2 wielen waar je ook de wereld mee over zou kunnen fietsen (met bepakking) op een wat ontspannender manier. Wat dat moois gaat kosten weet ik ook niet.