Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenstalling station Den Bosch, betaald uit potje A2 - Forum Wereldfietser

Fietsenstalling station Den Bosch, betaald uit potje A2

Gloednieuwe fietsenstalling achter station Den Bosch, betaald uit pot voor snelweg A2
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/gloed ... ~a90b97d1/

Het is hoognodig dat er aan de westzijde een fatsoenlijke fietsenstalling komt. En het is leuk dat ze er budget voor gebruiken dat eigenlijk voor de A2 bedoeld is. Die A2 is bij Den Bosch al breed genoeg.

,,Door voor veel meer en betere fietsvoorzieningen achter het station te zorgen verleiden we mensen om meer gebruik te maken van de fiets en het openbaar vervoer en dus minder de auto te nemen en de A2 op te rijden. Het is bijzonder dat Den Bosch geld uit een rijksprogramma voor de snelweg krijgt om de omgeving van het station te verbeteren...’’

N.B.
Ik plaats het in de rubriek Kletspraat omdat woonwerkverkeer m.i. niets met de missie van de WF te maken heeft.
Ik mag dit van DPG Media Privacy Gate niet lezen. Soms mag ik in BD dingen wel lezen en soms niet.
Leon schreef:
vr 11 jun, 2021 12:33
Ik mag dit van DPG Media Privacy Gate niet lezen. Soms mag ik in BD dingen wel lezen en soms niet.
Dan zit jij al aan je taks van drie premiumartikelen per periode van die uitgeverij, die een heleboel regionale outlets heeft. Ze noemen iets al snel 'premium', valt me op.
willem.m schreef:
vr 11 jun, 2021 12:32
En het is leuk dat ze er budget voor gebruiken dat eigenlijk voor de A2 bedoeld is.
👍
Kun je misschien de titel wijzigen, zodat duidelijk is dat niet elk station van de Deutsche Bahn een fietsenstalling krijgt van geld voor de A2?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
vr 11 jun, 2021 12:43
Kun je misschien de titel wijzigen, zodat duidelijk is dat niet elk station van de Deutsche Bahn een fietsenstalling krijgt van geld voor de A2?
Ha ha, je hebt gelijk. In eerste instantie lukte het op mijn mobiel niet om een langere titel in te voeren. (Sowieso blijven er in Android soms rare dingen optreden met de forumsoftware, maar ik ben aan het ongemak gewend geraakt.). Op de laptop lukt het nu wel. Ik overwoog nog om er Oeteldonk van te maken, maar dat zou dan weer kunnen suggereren dat er alleen met Carnaval een nieuwe fietsenstalling komt, en omdat met Carnaval alles op zijn kop staat misschien juist weer niet... Lastig hoor, die taal en tradities... Dus nu maar gewoon Den Bosch.
Dank je voor de aanpassing!
willem.m schreef:
vr 11 jun, 2021 12:56
In eerste instantie lukte het op mijn mobiel niet om een langere titel in te voeren. (Sowieso blijven er in Android soms rare dingen optreden met de forumsoftware, maar ik ben aan het ongemak gewend geraakt.).
Er is inmiddels een buitengewoon handig apparaat dat al dat soort problemen oplost! Ik kan het iedereen aanraden. Je kunt er heel comfortabel op typen, het heeft een heel groot scherm zodat je eventuele fouten die je toch maakt snel ziet en kunt corrigeren, foto's komen er prachtig op uit, je laat het zelden kapotvallen en je vraagt je nooit af waar je het hebt laten liggen. Het heet een pc. (Ik weet wel dat een Mac ongeveer hetzelfde kan maar dan betaal je dubbel geld voor een plaatje d'rop van een aangevreten appel.)

Terug naar het onderwerp: ik verwacht binnenkort in Raad Plaatje! een foto van een fonkelnieuwe fietsenstalling met zoab op de vloer.

Groetjes,

Carl
willem.m schreef:
vr 11 jun, 2021 12:36
Leon schreef:
vr 11 jun, 2021 12:33
Ik mag dit van DPG Media Privacy Gate niet lezen. Soms mag ik in BD dingen wel lezen en soms niet.
Dan zit jij al aan je taks van drie premiumartikelen per periode van die uitgeverij, die een heleboel regionale outlets heeft. Ze noemen iets al snel 'premium', valt me op.
inprivate aanzetten of cookies wissen
Dat laatste doe ik per definitie allebei. Maar toch kan ik niet alles lezen.
Koste mij ook het gebruik van een andere browser voordat ik bij het artikel kon.
De gemeente Den Bosch betaalt 100.000 euro uit de pot duurzame mobiliteit. ,,De grote hap (bijna twee miljoen dus) wordt betaald uit de pot MIRT A2 Deil-Vught. Zeg maar geld van het rijk om het verkeer op de snelweg rond Den Bosch aan te pakken.’’
MIRT, het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport.

In het MIRT Overzicht 2021 (.pdf, 26.1 MB) lees ik:
Financiën
In het MIRT is € 464 mln. gereserveerd voor structurele verbreding van dit deel van de A2 (75% van de globaal geschatte kosten). Het ministerie van IenW heeft tevens € 22,1 mln. (inclusief btw) gereserveerd voor kortetermijnmaatregelen (onderzoek en realisatie van de quick wins en nader onderzoek naar de oplossingsrichtingen voor de (middel)lange termijn). De regionale partners reserveren hiervoor € 27,6 mln. (exclusief btw).
Ik vermoed dat het dus een zgn. quick win is en het autoverkeer niets te kort komt.