Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen is slecht voor de economie - Forum Wereldfietser

Fietsen is slecht voor de economie

image_a5fb2fc8-24a4-4362-89e3-7736cf03c2da20210502_115510.jpg
Wat een totale onzin. Meer valt hier eigenlijk niet op te zeggen :wink:
Ik vind het juist een waarheid als een koe. In de tweede helft wordt het stukje misschien wat al te lyrisch, maar daar gaat het niet over.

Of de economie 'goed is' wordt immers uitgedrukt in de hoeveelheid geld die rondgepompt wordt, toch? Daar is het stukje een aanklacht tegen.
Ik ben benieuwd naar je argumenten Berger.
Als we dan toch bezig zijn, heb ik er nog wel een over de zotte plannen om naar Mars te willen:

mars sucks.jpg
willem.m schreef:
zo 02 mei, 2021 12:53
Als we dan toch bezig zijn, heb ik er nog wel een over de zotte plannen om naar Mars te willen:
Een andere planeet proberen te terravormen is ook grotendeels waanzin. Het zou veel nuttiger en sneller zijn (en een stuk goedkoper) om een aantal O'Neill cylinder in de ruimte te plaatsen. Plus dat kan je grotendeels doen met spullen die je in dit zonnestelsel kan vinden.

Maar hey, andere planeten koloniseren is tof toch?
Ik ga straks nog fijn en stukje fietsen. Kijken of ik nog een McDrive tegen kom :wink:
jaccow schreef:Maar hey, andere planeten koloniseren is tof toch?
Het heeft op dit moment voor mij wat weg van het zoeken naar een leuke fietsroute voor komend weekend terwijl je weet dat er een grote barst in je fietsframe zit.
Leon schreef:
zo 02 mei, 2021 13:59
Het heeft op dit moment voor mij wat weg van het zoeken naar een leuke fietsroute voor komend weekend terwijl je weet dat er een grote barst in je fietsframe zit.
Inderdaad.
En wij hier maar bakeleien of er echt een barst in dat frame zit, of we dat welles/nietes moeten repareren en naar de ander wijzen als het gemaakt zou moeten worden.
Gelukkig zijn er dan ook nog die ons vertellen dat het barstje maar héél klein is en dat de kosten/baten verhoudingen wijzen op afwachten.
Is dit ook van toepassing op E-bikes?

:shock: :shock: :shock: :roll: :twisted:
Komt bekend voor: Een gebroken raam is goed voor de economie.

De parabel van de gebroken ruit, al ontkracht door de Fransman Frédéric Bastiat in 1950.

Toch kan iets als een ramp wel "goed" zijn als daarmee bijv. verouderde industrie wordt vervangen door innovatieve industrie.

In dit geval staat tegen de lagere kosten van fietsen het feit dat mensen langer leven (eigen gezondheid en minder luchtvervuiling), iets meer eten en meer geld aan andere dingen te besteden hebben.
daulagari schreef:
zo 02 mei, 2021 16:36
[…] al ontkracht door de Fransman Frédéric Bastiat in 1950.
Sterk staaltje voor iemand die stierf in 1850! :shock:

Carl
De belevingsapp MEES wordt op 18 mei 2021 gepresenteerd op de Atlas Werkconferentie Online. Die maakt het mogelijk om de meningen van mensen over een locatie met betrekking tot luchtkwaliteit, drukte, geluid en groen te verzamelen. Deze belevingsdata kan worden gebruikt om bijvoorbeeld fietsroutes te verbeteren.
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... efomgeving

De data zijn anoniem.
Opgeven voor de werkconferentie kan nog; Van 11.00 - 17.00 uur met 3 x workshops.
https://atlaswerkconferentie.nl/

Als je je leven enkel en alleen wilt bezien door het oog "moet goed voor de economie zijn", dan doe je jezelf en anderen wel tekort!