Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onzichtbaar modereren - Forum Wereldfietser

Onzichtbaar modereren

Een forum heeft altijd last van ongewenste berichten, dat zal wel altijd zo blijven. Een ander forum (tweakers), waar ik regelmatig kom, wordt zichtbaar gemodereerd. Dat heeft als voordeel dat ook andere gebruikers zien wat wel en niet mag. Het heeft daarmee een educatieve waarde. Bij de Wereldfietser verdwijnen berichten en soms hele onderwerpen als sneeuw voor de zon. Het is een vorm van modereren die me soms doet afvragen of ik met m'n 65 jaar al last heb van Alzheimer. Persoonlijk zou ik liever zien dat de berichten herkenbaar worden gemodereerd, maar misschien ben ik wel de enige?

(Ik kon het draadje met de Bafang motor niet meer vinden, leek een interessant onderwerp. Gelukkig vanochtend gelezen, waardoor ik nu de controverse en het modereren begrijp. Iemand die alleen het begin gelezen had en nu verder wil begrijpt er niets meer van.)
Sterker nog, sommige broodnodige rubrieken zijn ook onzichtbaar, zoals het subforum '(gps)elektronica voor op de fiets'. 🧐😉
Op tweakers verdwijnen ook soms hele topics hoor, maar inderdaad wordt er soms gewoon een bijdrage weg geknipt.
Ieder forum heeft regels, soms wat meer, soms amper.

Als een forum te veel illegale dingen promoot, of haantjesgedrag (BMW forums..) , dan blijf ik er gesoon weg.