Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik heb een Gates-riem! - Forum Wereldfietser

Ik heb een Gates-riem!

Ben ik een tafel een stevige schuurbeurt aan het geven met de bandschuurder, loopt het geval vast, of liever: los. Er bleek geen koppeling meer te zijn tussen motor en band. Dat heb ik gerepareerd, maar en passant blijkt ik (!) al jaren de eigenaar te zijn van een (ook destijds al tweedehandse) heuse Gatesriem! Dat is even schrikken. :wink: Ik moet zeggen: hij ziet er nog pico-bello uit want die 500 Watt motorvermogen heb ik wel benut, want het apparaat was bloedheet en er kwamen kwalijke geuren uit. 20.000 km waren het nog niet, maar er moet dit voorjaar nog meer geschuurd worden.
De tafel is inmiddels mooi opgeknapt en krijgt een tweede leven in plaats van het oud vuil.
Voor de bandschuurder heb ik destijds 30 euro betaald, inclusief riem én tandwielen dus.
Afbeelding
Afbeelding
Als je weet hoeveel toeren de motor maakt kun je ook uitrekenen hoeveel km de schuurband (of de riem zelf) heeft gelopen. 200m/s is niet ongewoon zie ik zo snel, dus in een minuut al 12 km een uur schuren is dus al 720 km, een dag later ben je dus al dik richting de 20.000.
Leon schreef:
zo 07 mar, 2021 16:19
en passant blijkt ik (!) al jaren de eigenaar te zijn van een (ook destijds al tweedehandse) heuse Gatesriem!
Dat is een hele onthulling Leon, net als dat je diep in je hart Rotterdammert blijk te zijn.
Zeker nog geen last gehad van piepen van de riem?

Carl
Carl schreef:
zo 07 mar, 2021 18:49
Dat is een hele onthulling Leon, net als dat je diep in je hart Rotterdammert blijk te zijn.
Dat zou pas echt schokkend zijn als je daar achter zou komen.

;)
Ik zou het niet erg vinden uit Rotterdam te komen. Maar ik blijft toch maar waar ik nu ben. :D