Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar gaan jullie a.s. zondag fietsen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

waar gaan jullie a.s. zondag fietsen?

Mooie dag voor een stukkie langs de Oude Maas.
Hier trouwens ook al druk bezig met lokale "oefenrondjes" (tijdens de lunchpauze of zo als ik nog ff blijf werken, of om samen met mijn vrouw (op haar gravelbike) te rijden) uitzetten vanuit de nieuwe woning (niet voor a.s. zondag dus ;))

19km met 250 hoogtemeters, is dat leuk om mee te beginnen als je vanuit het platte deel van NL komt? Beklimmingen zijn verder (nog) niet al te steil.

Het grote werk komt hopelijk snel daarna :)
Veel meer dan een zondagnamiddag zal er niet inzitten, maar wellicht wordt het een tocht langs rivieren & kanalen. Aangezien de wind uit het zuiden zal komen, vertrekken we naar het noorden.
Polling schreef:
wo 17 feb, 2021 19:59
Ik ga niet fietsen. We gaan wandelen, sponsortocht vanuit de kerk. De jeugd doet het hardlopend, wij wandelend.
https://www.kerk-engelen.nl/uit-het-hart-7/
Kan Ik jou sponsoren? Ik fiets/wandel dan wel niet mee (ook al is het op loopafstand), maar dan draag ik toch nog iets bij aan dit mooie initiatief.
derdekeer schreef:
do 18 feb, 2021 14:49
Aangezien de wind uit het zuiden zal komen, vertrekken we naar het noorden.
En dan de tweede helft tegen de wind in? Of keer je op een andere manier terug?
Hier heeft iedereen het hard nodig om er even uit te zijn en aan de dagelijkse saaie brei van thuiswerken of leren te ontsnappen. Met deze weervoorspelling, gaan we een paar dagen fietskamperen met kinderen. Nog niet echt een plan of doel. Een dingetje is wel dat het moeilijk is om een overzicht te krijgen van campings die open zijn. Iemand tips?

De 'groene boekjes' campings die volgens de site nu open zijn, blijken dat bij verder doorklikken lang niet altijd.
Idd het zou ook fijn om ff te kunnen douche op de camping na een dagje flink trappen :lol:
Fedor schreef:
do 18 feb, 2021 15:45
derdekeer schreef:
do 18 feb, 2021 14:49
Aangezien de wind uit het zuiden zal komen, vertrekken we naar het noorden.
En dan de tweede helft tegen de wind in? Of keer je op een andere manier terug?
Nee, we fietsen gewoon een rondje.
't is een test. Normaal vertrekken we tegen de wind in.
Maar die tegenwind leidt bij mijn zondagse fietspartner(s) steevast tot gezucht.
Frequent moet de terugkeer al aangevat worden voor het geplande halfwegpunt.
De routeplanner - ik dus - wordt dan door frustraties overvallen.
In de omgekeerde richting arriveer je moeiteloos bij het halfwegpunt.
Wat daarna gebeurt, zien we wel weer.
Laten staan, die zuchter :D
derdekeer schreef:
do 18 feb, 2021 17:34
Nee, we fietsen gewoon een rondje.
't is een test. Normaal vertrekken we tegen de wind in.
Maar die tegenwind leidt bij mijn zondagse fietspartner(s) steevast tot gezucht.
Frequent moet de terugkeer al aangevat worden voor het geplande halfwegpunt.
De routeplanner - ik dus - wordt dan door frustraties overvallen.
In de omgekeerde richting arriveer je moeiteloos bij het halfwegpunt.
Wat daarna gebeurt, zien we wel weer.
Dan ben ik benieuwd :)

Kans is groot dat er op het eind geen adem meer over is voor gezucht, dus da's dan positief ;)
willem.m schreef:
do 18 feb, 2021 15:21
Polling schreef:
wo 17 feb, 2021 19:59
Ik ga niet fietsen. We gaan wandelen, sponsortocht vanuit de kerk. De jeugd doet het hardlopend, wij wandelend.
https://www.kerk-engelen.nl/uit-het-hart-7/
Kan Ik jou sponsoren? Ik fiets/wandel dan wel niet mee (ook al is het op loopafstand), maar dan draag ik toch nog iets bij aan dit mooie initiatief.
Dat kan natuurlijk, graag zelfs! Je kunt een vast bedrag of per km sponsoren. Op de site staat het rekeningnummer. Ik meld hie na as zondag het aantal km’s, je kunt dan overmaken ovv Tanzania en mijn naam.

Heel veel dank!
👍
Ik was vandaag in Blaricum, maar heb ook Eemnes en Baarn gezien. Het was zonnig met maar liefst 18 graden en dat op 20 februari. Nog nooit zoveel fietsers en wielrenners gezien!
Ik denk dat ik morgen niet fiets. Het was vandaag al te druk, niet alleen met fietsers, wandelaars en e-bikers maar ook met huurscooters, dikkebanden-e-scooters, motoren, ronkende quads en veel auto's. En dan nog kraanvogels in de lucht en vliegtuigonderdelen die uit de lucht vielen.
Alleen de kraanvogels waren niet hinderlijk.
Ik heb vandaag mijn rondje Harlingen gedaan. Beetje aan de buitenkant van de zeedijk blijven dan heb je nergens last van. Hooguit een poepende zeemeeuw.

Had wel het idee dat ik continu wind tegen had. Eerst zuidwest, later zuidoost.
IMG_20210220_115151_6.jpg
IMG_20210220_233417.jpg
Niet alleen een rondje fietsen maar ook het tentje mee. Trouwens nu ik thuis kan of misschien wel moet werken liggen er nog een paar extra fietsdagen in het verschiet. MS-Teams op de fiets gaat best met mijn SP-connect op het stuur.
Ik ga zo met Anke tussen Zandvoort en Haarlem fietsen.
Appelbeignets in de fietstas.
Koffie tot go.
Anke's gemberthee.
Geweldig weer.
Mijn dag kan nu al niet meer stuk.

Plezier iedereen.
En waar ga jij heen Bert?
Ik zie hier vanaf de stelling van mijn molen wielrenners voorbij gaan, met korte broek en dat op 21 februari! Amper een week geleden werd er nog overal geschaatst. En ik boven in de kap de stijf hard geworden smeervetten op een elektrisch kookplaatje opwarmen. En 1979 ligt nog goed in mijn geheugen....