Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar gaan jullie a.s. zondag fietsen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

waar gaan jullie a.s. zondag fietsen?

Mijn vrouw wilde met een vriendin wandelen en heeft me in Finsterwolde afgezet. Vandaar 52 km terug naar Groningen. De eerste langere rit na de winter geeft altijd wat kleine pijntjes maar het viel mee en smaakt natuurlijk naar meer. Het eerste stuk vanaf Finsterwolde tot voorbij Midwolda vond ik mooi en het laatste stuk ook weer. Voor het saaie middelste deel langs het Winschoter Diep moet ik nog maar eens een ander traject uitzoeken. In de ochtend was het hier nog wel koud maar inmiddels zit ik aan de voorkant van het huis in het zonnetje met een biertje.
Ook hier was het redelijk druk, zelfs in oost Groningen, maar het was nergens vervelend of gevaarlijk.
Boop schreef:
zo 21 feb, 2021 09:53
Ik ga zo met Anke tussen Zandvoort en Haarlem fietsen.
Dan was je ook niet alleen neem ik aan. Hier in Brabant zit ook ieder op een fiets (of motor, in cabrio's enz).
Het was idd erg druk vandaag. Vooral veel auto's overigens.

Morgen gewoon werken maar tussendoor glip ik wel weer ff er tussen uit :)
Maandag is mijn vaste vrije dag :D
Rondje Noord Drente,
Ode aan Willem Roelofs Het hunebed Tynaarlo School Barbizon
E38F26B2-4E03-4A8B-B6D1-23ED9EA68842.jpeg
Wetlands Drentse Aa
A0A2CC86-376A-4C81-8190-B610FCD54924.jpeg
Boop schreef:
zo 21 feb, 2021 09:55
En waar ga jij heen Bert?
Ik was in Breda. Rondje uitgezet. Wordt mooie route door het Mastbos en langs de Mark. Was zelfs nog in België. Je ziet het onmiddellijk aan de telefoonpalen. Drukte viel ontzettend mee.
De Hagmolenbeek vanaf het kanaal tot aan de Regge en de Twickelervaart vanaf de Regge tot aan het kanaal.
Bekende plek op de foto gezet.
DSC_3350.JPG
Wim schreef:
zo 21 feb, 2021 16:25
Mijn vrouw wilde met een vtiendin sandelen [...] De eerste kangere rit na de winter geeft altijd wat kleine pijntjes
En last van je vingers, begrijp ik?
Voor het saaie middelste deel langs het Winschoter Diep moet ik nog maar eens een ander traject uitzoeken.
Of het saai is, zou ik niet kunnen zeggen maar ik zou daar nóóit langs durven rijden, levensgevaarlijk!


Groetjes,

Carl
bert sitters schreef:
zo 21 feb, 2021 18:54
[Was zelfs nog in België.
Ik heb ff op internet gekeken of ik morgen België in mag fietsen. Nee dus, niet noodzakelijke reizen niet toegestaan.
Carl schreef:
zo 21 feb, 2021 19:35
Wim schreef:
zo 21 feb, 2021 16:25
Mijn vrouw wilde met een vtiendin sandelen [...] De eerste kangere rit na de winter geeft altijd wat kleine pijntjes
En last van je vingers, begrijp ik?
Denk eerder aan een andere oorzaak. :wink:
Wim schreef: ... inmiddels zit ik aan de voorkant van het huis in het zonnetje met een biertje.
Zaterdag een mooi zonnig rondje Drenthe van 90km.
Zondag nog vlot voor de avonddienst 70km Friesland of eigenlijk Westellingwerf aangetikt. Opvallend rustig op zondag muv het hunebed bij Havelte.

Bijlagen

JanH schreef:
zo 21 feb, 2021 19:53
Carl schreef:
zo 21 feb, 2021 19:35
Wim schreef:
zo 21 feb, 2021 16:25
Mijn vrouw wilde met een vtiendin sandelen [...] De eerste kangere rit na de winter geeft altijd wat kleine pijntjes
En last van je vingers, begrijp ik?
Denk eerder aan een andere oorzaak. :wink:
Wim schreef: ... inmiddels zit ik aan de voorkant van het huis in het zonnetje met een biertje.
:P Die eerste van het jaar hakt er altijd in!

Carl
derdekeer schreef:
do 18 feb, 2021 14:49
Aangezien de wind uit het zuiden zal komen, vertrekken we naar het noorden.
Dat deel van mijn voorspelling was correct; de voorspelling dat het een lusje zou worden, niet.

We hadden nog gratis treintickets en hebben dus de fiets op de trein gezet tot in Hoei (Huy).
Vandaar naar Huccorgne (langs de weg en langs een fietsroute die passeert bij de ruïnes van een feodale burcht waar nu rotsklimmers komen trainen) en dan de Ravel naar Hannuit (Hannut), vervolgens bijna tot Landen en dan door de velden naar Tienen en naar huis.

De hele rit ging naar het noorden. De zuidenwind was onze vriend vandaag.
Het enige minpuntje was de excellente bakker in Hannuit, die helaas gesloten was.
Bij de stadjes en dorpjes was het soms vrij druk, maar over het algemeen viel het mee.

Haspengouw was bijzonder mooi.
Ook enige observaties gedaan van de menselijke psyche. Als je de kaart of de smartphone wilt consulteren, dan blokkeer je bij voorkeur het fietspad voor alle andere fietsers, en kijk je stomverbaasd wanneer die bellen.
derdekeer schreef:
zo 21 feb, 2021 22:19
Ook enige observaties gedaan van de menselijke psyche. Als je de kaart of de smartphone wilt consulteren, dan blokkeer je bij voorkeur het fietspad voor alle andere fietsers, en kijk je stomverbaasd wanneer die bellen.
Nog zo'n observatie:
Als je achterop komt en je belt gaan ouderen vaak gewoon aan de kant en jongeren kijken om en moeten eerst nog bedenken dat ze mogelijkerwijs ruimte zouden kunnen maken.
Poppink schreef:
zo 21 feb, 2021 23:02
derdekeer schreef:
zo 21 feb, 2021 22:19
Ook enige observaties gedaan van de menselijke psyche. Als je de kaart of de smartphone wilt consulteren, dan blokkeer je bij voorkeur het fietspad voor alle andere fietsers, en kijk je stomverbaasd wanneer die bellen.
Nog zo'n observatie:
Als je achterop komt en je belt gaan ouderen vaak gewoon aan de kant en jongeren kijken om en moeten eerst nog bedenken dat ze mogelijkerwijs ruimte zouden kunnen maken.
ehm...ervaringen kunnen uiteen lopen. Het zijn over het algemeen toch echt de ouderen die dit doen en op andere manieren in de weg rijden of staan.
LHTJoost schreef:
zo 21 feb, 2021 23:09
Poppink schreef:
zo 21 feb, 2021 23:02
derdekeer schreef:
zo 21 feb, 2021 22:19
Ook enige observaties gedaan van de menselijke psyche. Als je de kaart of de smartphone wilt consulteren, dan blokkeer je bij voorkeur het fietspad voor alle andere fietsers, en kijk je stomverbaasd wanneer die bellen.
Nog zo'n observatie:
Als je achterop komt en je belt gaan ouderen vaak gewoon aan de kant en jongeren kijken om en moeten eerst nog bedenken dat ze mogelijkerwijs ruimte zouden kunnen maken.
ehm...ervaringen kunnen uiteen lopen. Het zijn over het algemeen toch echt de ouderen die dit doen en op andere manieren in de weg rijden of staan.
Ik heb het afgelopen weekend drie lange dagen in het Midden-Oosten van NL gefietst en was blij verrast te zien dat mensen toch echt vrijwel altijd aan de kant gaan stil staan. En ja, sommige oudere fietsers zijn wat minder wendbaar, bijvoorbeeld als ze net op of van de fiets stappen. Als mede verkeersdeelnemer hou je daar rekening mee.

Overigens was ik ook aangenaam verrast door het geringe aantal mensen in de 'pre-AOW'-leeftijd met trapondersteuning. Hopelijk is een van de positieve kanten van de hele coronacrisis dat mensen zich wat bewuster worden van het belang van een goede gezondheid en daar ook naar gaan handelen.
Over mijn tikvingers kan ik alleen maar zeggen dat ik dat op zo'n klein telefoonschermpje toch een gepiel vind, net als het lezen wat je eigen werk.
derdekeer schreef:
zo 21 feb, 2021 22:19
Het enige minpuntje was de excellente bakker in Hannuit, die helaas gesloten was.
Nu ben ik nieuwsgierig... :)
Fedor schreef:
ma 22 feb, 2021 18:03
derdekeer schreef:
zo 21 feb, 2021 22:19
Het enige minpuntje was de excellente bakker in Hannuit, die helaas gesloten was.
Nu ben ik nieuwsgierig... :)
Ik heb die tocht in het verleden een paar keer gemaakt, en dan stopte ik altijd in Hannuit bij deze bakker https://www.google.com/maps/@50.669923, ... 312!8i6656. Maar zondag was hij dicht. We hebben toen ontdekt dat er ook heel erg slechte bakkers in Hannuit zijn.

Maar voor de rest een geslaagde tocht, langs enkele prachtige hoeves. Deze spande de kroon: https://www.google.com/maps/@50.5496024 ... 312!8i6656.

De landschappen mochten er ook zijn, zie onder meer https://www.google.com/maps/@50.7782236 ... 384!8i8192.
België, zo dichtbij en toch zo ver weg...