Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De fiets van Rutte - Forum Wereldfietser

De fiets van Rutte

De fiets van Rutte komt regelmatig in beeld. Rutte op de fiets naar de koning. Hij parkeert zijn fiets voor de paleistrappen. ‘Trump had The Beast en Rutte doet het op fiets’, verscheen in de pers.
Regelmatig is in duidelijk beeld gekomen dat het om een Koga gaat. Er wordt beweerd dat het gaat om een reclamestunt van ACCELL: het moederbedrijf van Koga,
Het AD heeft het echter uitgezocht. De fiets is gewoon voor € 1300 gekocht bij fietsenzaak Thijs Brand in Leidschendam. Thijs Brand zelf en de monteur die de fiets heeft afgemonteerd bevestigen dit.
Overigens is Koga is wel blij mee dat de demissionaire premier fungeert als fietsende ambassadeur voor het fietsmerk.
bert sitters schreef:
do 21 jan, 2021 10:59
De fiets van Rutte komt regelmatig in beeld. Rutte op de fiets naar de koning. Hij parkeert zijn fiets voor de paleistrappen. ‘Trump had The Beast en Rutte doet het op fiets’, verscheen in de pers.
Regelmatig is in duidelijk beeld gekomen dat het om een Koga gaat. Er wordt beweerd dat het gaat om een reclamestunt van ACCELL: het moederbedrijf van Koga,
Het AD heeft het echter uitgezocht. De fiets is gewoon voor € 1300 gekocht bij fietsenzaak Thijs Brand in Leidschendam. Thijs Brand zelf en de monteur die de fiets heeft afgemonteerd bevestigen dit.
Overigens is Koga is wel blij mee dat de demissionaire premier fungeert als fietsende ambassadeur voor het fietsmerk.
Volgens mij had Rutte zelf ook al eens gezegd dat hij hem gewoon gekocht had.

Hij gebruikt hem iig wel consequent.
Zou hij hem wel met het fietsplan gekocht hebben :)
Vast wel! :wink:
In elk geval komt hij al jaren zoveel mogelijk op de fiets naar het werk, en dat geeft hem ook nog een beetje beweging en wat frisse lucht. Ik vind het ook wel een mooi beeld van onze toch nog altijd tamelijk veilige samenleving. Echt goed kan ik het niet zien, maar ik heb wel de indruk dat hij er niet helemaal goed op zit.
Wim schreef:
do 21 jan, 2021 12:05
In elk geval komt hij al jaren zoveel mogelijk op de fiets naar het werk, en dat geeft hem ook nog een beetje beweging en wat frisse lucht. Ik vind het ook wel een mooi beeld van onze toch nog altijd tamelijk veilige samenleving. Echt goed kan ik het niet zien, maar ik heb wel de indruk dat hij er niet helemaal goed op zit.
Haha, vond ik ook al. Maar goed. Komt voor korte ritjes ook niet zo nauw allemaal natuurlijk.
Wim schreef:
do 21 jan, 2021 12:05
In elk geval komt hij al jaren zoveel mogelijk op de fiets naar het werk, en dat geeft hem ook nog een beetje beweging en wat frisse lucht. Ik vind het ook wel een mooi beeld van onze toch nog altijd tamelijk veilige samenleving. Echt goed kan ik het niet zien, maar ik heb wel de indruk dat hij er niet helemaal goed op zit.
@Wim
Rutte heeft kennelijk niet deelgenomen aan jouw workshop.
Voor die korte stukjes in de stad maakt het natuurlijk niet zoveel uit hoe je op een fiets zit. Er zijn talloze studenten die in de 'verkeerde' houding op een oude brakke fiets rijden ('zo lang het maar rijdt') en er geen blijvende klachten aan overhouden. Voor Mark in het bijzonder is een rechte zit ook wel handig om wat beter om zich heen te kijken waar wappies (in de weg) lopen, en of zijn beveiligers in de buurt zijn. Het zou wat anders zijn als we hem in dezelfde houding op zijn fietsvakantie zouden tegenkomen.
Een verkeerde zit is mij nog niet opgevallen, ik zie gewoon een man op een stadsfiets fietsen. Hij woont ook vlakbij in Den Haag, dus wat is er logischer dan de fiets pakken?
willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 13:38
Voor Mark in het bijzonder is een rechte zit ook wel handig om wat beter om zich heen te kijken waar wappies (in de weg)...
een lage "q - factor" helpt ook een handje. :lol:

Hans
willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 13:38
Voor die korte stukjes in de stad
Hoe zo korte stukjes. Van deze site:
https://uk.news.yahoo.com/dutch-pm-ride ... uir_hFtUyH
Shortly after the speech, Rutte took his bicycle to travel to the Royal Palace of Amsterdam, where he said he would offer “further explanation” to King Willem-Alexander
:wink:
JanH schreef:
do 21 jan, 2021 17:05
willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 13:38
Voor die korte stukjes in de stad
Hoe zo korte stukjes. Van deze site:
https://uk.news.yahoo.com/dutch-pm-ride ... uir_hFtUyH
Shortly after the speech, Rutte took his bicycle to travel to the Royal Palace of Amsterdam, where he said he would offer “further explanation” to King Willem-Alexander
:wink:
Dat kan niet kloppen. Ik zag hem namelijk nog voorbij fietsen op weg naar het paleis Den Bosch. 🙃
bert sitters schreef:
do 21 jan, 2021 10:59
De fiets van Rutte komt regelmatig in beeld. Rutte op de fiets naar de koning. Hij parkeert zijn fiets voor de paleistrappen. ‘Trump had The Beast en Rutte doet het op fiets’, verscheen in de pers.
Nu de rest van zijn partij nog. De Fietsersbond heeft wat verkiezingsprogramma's doorgeworsteld en trof in het VVD-programma welgeteld één zinnetje aan waarin het woord 'fiets' voorkomt: ‘De komende jaren zetten we in op extra investeren in auto-, spoor-, vaar- en fietswegen, waarbij de grootste bereikbaarheidsknelpunten in het land voorrang krijgen.’
Ik vind het wel uniek dat een regeringsleider zich makkelijk per fiets verplaatst, zo vrolijk en spontaan. Waar andere leiders dure en beveiligde dienstwagens voor gebruiken, compleet met kleerkasten met oortjes. Een paar jaar geleden maakte Rutte nog een fietsvakantie in Engeland.
Ben soms wel bang dat een of andere gek met een telescoopgeweer ergens op het dak van een gebouw....
javb2812 schreef:
do 21 jan, 2021 16:50
willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 13:38
Voor Mark in het bijzonder is een rechte zit ook wel handig om wat beter om zich heen te kijken waar wappies (in de weg)...
een lage "q - factor" helpt ook een handje. :lol:

Hans
Alleen jammer dat het GEEN factor is maar een afstand.