Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke aanwinst(en) ben je aan het overwegen? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Welke aanwinst(en) ben je aan het overwegen?

141 berichten
Shadow schreef: ↑
wo 09 dec, 2020 20:02
Als vervanger gaat m’n eerste gedachte uit naar een Surly Bridge Club frame en dan het achterwiel van de Koga overnemen, nieuw voorwiel bouwen met SON en pizzaformaat schijven.
Misschien kun je hier wat mee?

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 0&t=148894
Mooie tip :)
Ja, jammer dat het:
- een xl is
- een 27.5 is
- een Sram fiets is

Dus thanks, but no thanks :D
Wat ben ik aan het overwegen:
Een spiegeltje aan mijn stuur. Voor bevestiging in stuureinde. Overweeg een Cyclestar 80mm via b4t
(nog voor onder de kerstboom :D )
Een Velotraum Speedster of Santos, Idworx ER wordt verkocht of ingeruild
Een Flyer Upstreet 3, ebike of de Utopia Kranich laten ombouwen tot ebike
De Patria Dublin van Sram Automatix ombouwen naar Sturmey Archer 5 speed

2021 wordt een goed jaar 😇
Shadow schreef: ↑
zo 13 dec, 2020 13:49
Ja, jammer dat het:
- een xl is
- een 27.5 is
- een Sram fiets is

Dus thanks, but no thanks :D
Deze al overwogen?

https://baobab-bikes.nl/
Nee niet bepaald wat we zoeken, maar ik denk dat ik het wel duidelijk heb nu...
Jurr schreef: ↑
do 26 nov, 2020 19:02
Fedor schreef: ↑
do 26 nov, 2020 13:51
Ik had dit topic nooit moeten beginnen ;)
We beginnen met je een nieuwe fiets aan te raden en gaan dan item voor item je paklijst door ;)
Dat doe ik constant....🙈😬
Op de wensenlijst; ulw tarp plus bivakzak en 2e hands Vaude Power Lizard 1-2p tent. Een mooie Cumulus tot 0 graden lijkt mij ook wel wat.
Vanwege een nieuwe baan ben ik Shrek (mijn good old Surly Ogre) aan het opbouwen als forensfiets.

Dus ik overweeg ernstig om spatborden aan te schaffen en eventueel een 'pizza rack' achtig rekje. :D


En misschien wil ik ooit nog wel eens een goede spider-based vermogensmeter (bv Quarq) op m'n racefiets ipv de 4iiii die er nu op zit.

Dan kan de 4iiii verhuizen naar mn gravelfiets, want met een vermogensmeter op de gravelfiets ben je pas echt pro. Of naar mn forensfiets natuurlijk. :lol:
Ik overweeg een gravelbike, om eens occasioneel een weekendje te bikepacken.
Voor de grotere vakanties en het dagelijks gebruiks zal de santos travel lite gebruikt blijven worden.

Waarom een gravelbike, ben altijd een loper geweest, maar sedert een paar jaar gaat dit niet meer. En om toch te blijven sporten kies ik voor fietsen, niet racefietsen, te saai. Niet mountenbiken, te technisch naar m'n zin. Zo kom ik bij het gravelen uit.
Ik ben in over weging om een tarp aan te schaffen.
Dan heb als je langer op de plek staat,wat meer ruimte :D
caran schreef: ↑
ma 18 jan, 2021 09:16
Ik ben in over weging om een tarp aan te schaffen.
Dan heb als je langer op de plek staat,wat meer ruimte :D
Wij gebruiken al een paar jaar een Hilleberg Tarp 5 met veel plezier. Niet de goedkoopste, maar lekker compact en hij houdt het goed tot nu toe.
Ja, ik zweer bij een tarp, in combinatie met een heel klein tentje of bivakzak. Veel leefruimte voor weinig gewicht bij slecht weer.
Een eenvoudige tarp hoeft maar een paar tientjes te kosten. Kun je rustig wat uitproberen voor je een heel dure extreem lichtgewicht koopt. Ik vind 3mx3m een fijne maat. Lang genoeg om droog onder te slapen. Je kunt er met 2 of 3 personen nog makkelijk onder zitten. Of samen met je fiets als je die een beetje wilt beschermen tegen de regen.

Afbeelding
Samen met de fiets onder de tarp.

Afbeelding
Veel extra leefruimte bij een klein 1 persoons tentje.

De tarp op de foto is een DD Hammock van 3m x 3m. Hij is fijn omdat hij heel veel lusjes heeft om hem op allerlei manieren op te zetten. Zoals je ziet gebruik ik vaak gewoon een tak of een boom om hem op te zetten. Verder neem ik vaak 1 stok mee, 6 scheerlijntjes die ik makkelijk kan verplaatsen tussen de verschillende lusjes aan de tarp en 6 aluminium penharinkjes. Alles bij elkaar ca. 1kg. (Maar dit is geen ultralight tarp)
Titanium eetstokjes voor onderweg. Hoe cool is dat? Daar kan geen ANWB-spork tegenop. En dat voor nog geen vijf Engelse ponden:

https://www.planetx.co.uk/i/q/CPJOBTHC/ ... chopsticks

Afbeelding
Wat je daar mee moet snap ik niet (reserveharingen?), maar wel een leuke website!
non-fixie schreef: ↑
wo 20 jan, 2021 23:21
Titanium eetstokjes voor onderweg. Hoe cool is dat? Daar kan geen ANWB-spork tegenop. En dat voor nog geen vijf Engelse ponden:
Mooie prijs. Zijn alleen lastig voor het eten van chocolademousse. En niet inklapbaar ;)
...en 5 pond vind ik nog aardig zwaar :twisted:
Ik overweeg een thuisbezorgd jas😂
Je bent ook gelijk 5 pond lichter :shock: hoezo 'lichtgewicht' :D
Bert van Sprang schreef: ↑
do 21 jan, 2021 09:25
Wat je daar mee moet snap ik niet (reserveharingen?), maar wel een leuke website!
Vaak zoek ik een antwoord op een vraag. Maar soms, bij een erg leuk antwoord, ben ik niet te beroerd om er daarna een vraag bij te gaan zoeken.

QED, want ik heb ze inmiddels gekocht. Kan ik ook meteen eens kijken wat zo'n Brexit betekent. :D