Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je fietsvakantie - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je fietsvakantie

Vanwege de coronamaatregelen wordt er op het forum minder over recente fietsavonturen gedeeld. Dat vind ik jammer. Straks gaat het alleen nog over fietsmateriaal.

Dus daarom: wie heeft een grappige of bijzondere foto van een fietsvakantie met daarbij een leuke anekdote? Een mooie herinnering, recent of uit de ouwe doos, dichtbij of ver weg... Wie durft?
DSC00387 - kopie.JPG
Zelfs op knooppuntenroutes (deze was op de Veluwe) kan je raar wegdek tegenkomen. Dit pad was zo'n 4km lang in deze staat. Ik kon er nog redelijk overheen boenderen, maar vlak bij "mijn" eindpunt kwam ik twee dagjesmensen op nogal smalle bandjes tegen die me tegemoet kwamen ploeteren. Toch maar ff gemeld dat het nog wel ff zo doorging.
letterlijk uit de oude doos (ben m'n ouderlijk huis aan het leeghalen :roll: ), de folder van Snel uit Utrecht van 1986:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(stuur me een pb als je deze folder wilt hebben, prijs: verzendkosten +1 euro)
sorry, geen fiets verhaal. van fietsen komt momenteel veel te weinig :(
DSC06514.1.JPG
Een vrij willekeurige foto van onze fietsvakantie in Vogezen, Jura en Zwarte Woud dit jaar, precies in het juiste tijdslot tussen de Corona-beperkingen door. Wat deze foto voor mij bijzonder maakt, is het feit dat mijn dochter hier een week eerder met haar vriendje ook al op de fiets was en dat inmiddels al mijn kinderen met het fietsvirus besmet zijn.
In 2015 fietsen we bijna een maand in Noord-India. We acclimatiseren eerst enkele dagen in Leh. Na een week fietsen komen we in Padum aan: de hoofdstad van de sprookjesachtig mooie Zanskarvallei. De hoteleigenaar uit Leh had ons zakjes koffie meegegeven voor zijn zoon, die sinds een week rechter in Zanskar is. We kloppen bij hem aan, en hij trakteert ons gelijk op thee in een café. Hij vertelt ons dat hij de afgelopen twee jaar in Kargil zat, en nu dus in Padum dienst moet doen – een afgelegen plek als je je realiseert dat de vallei van november tot en met april van de buitenwereld afgesloten is. Ter compensatie heeft hij het privilege om een paar keer per jaar met de helikopter naar Leh te vliegen, en dat duurt slechts drie kwartier. Later die avond gaan we bij de rechter dineren. Terwijl zijn kok eten bereidt, schuiven ook de politiechef van Zanskar en zijn rechterhand aan. Wat volgt is een gezellige avond met lekker eten, sterk Godfatherbier en kickboksen kijken. Ze spreken vrijuit over de Indiase overheidspropaganda. Zo zegt de regering dat ze nieuwe wegen en bruggen heeft gebouwd, terwijl dit helemaal niet waar is, en ze komen er nog mee weg ook… Na onderstaande photoshoot nemen we de volgende dag afscheid en gaan we richting de Shingo La.

Wat bijzonder dat we deze aardige en gastvrije mensen dankzij het bezorgen van wat zakjes instantkoffie hebben mogen ontmoeten!

Ladakh_2015_100__DSF8748.jpg
Postbank klein.jpg

Half augustus maakte ik een dagtocht van Zwolle naar Arnhem. Een mooie tocht, grotendeels langs de IJssel. De hei op de Posbank bloeide volop en daar kleurde mijn fiets prachtig bij. ☺️

Groet,

Sylvia
Afbeelding
Dramatisch herfstweer op de dijk langs het Ramsdiep, Noordoostpolder, tijdens een zesdaagse fietstocht begin oktober. Een uitgebreid beeldverslag is in voorbereiding en volgt later.
Fedor schreef:
di 03 nov, 2020 21:13

Zelfs op knooppuntenroutes (deze was op de Veluwe) kan je raar wegdek tegenkomen. Dit pad was zo'n 4km lang in deze staat. Ik kon er nog redelijk overheen boenderen, maar vlak bij "mijn" eindpunt kwam ik twee dagjesmensen op nogal smalle bandjes tegen die me tegemoet kwamen ploeteren. Toch maar ff gemeld dat het nog wel ff zo doorging.
Dat heb je nu eenmaal op zandgronden, en al helemaal met al die tractoren (ook die op 2 wielen). Vaak is de berm nog wel befietsbaar maar het houdt een keer op. Als het kapot is dan wordt dat niet hersteld. (ook niet door de natuur zelf)
Deze zomer, ergens tussen alle Corona-perikelen door, een rondje vanaf Brummen met mijn zwager. Wegwerp-bbq achterop. Met de klok mee door de Veluwe naar Ermelo. 2e dag langs de IJssel terug.
C5817BED-CBF9-498D-9D4C-703DEC93505F.jpeg
3D6DAF63-0B2A-4986-A5A9-D94528E72CA7.jpeg
C82817E4-EF36-4CFC-8407-5073AF8FEE40.jpeg