Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsslot er kan een (hang)slotje op - Forum Wereldfietser

Fietsslot er kan een (hang)slotje op

Bron: FB groep XOSS Bike Computer
122499126_996401230872131_3649019563786834202_n.jpg
haha!

uitmuntend slotje, gezien de gebroken crankarmen.
Geen gebroken crankarmen maar een niet-Shimano kettingblad op een Dura Ace crank.
bdr schreef:
do 22 okt, 2020 18:59
Geen gebroken crankarmen maar een niet-Shimano kettingblad op een Dura Ace crank.
aha, in dat geval laat ik dura ace cranks graag aan me voorbij gaan :)
J de Groote schreef:
do 22 okt, 2020 18:18
Bron: FB groep XOSS Bike Computer
122499126_996401230872131_3649019563786834202_n.jpg
Gemiddeld 1x per week een nieuwe voorderailleur?
Of een nieuwe ketting. Ik was ooit vergeten dat mijn driewieler (achterwiel aangedreven) nog op slot (achterwiel) stond. dat betekende wel dat ik toen 2 spaken kon gaan vervangen. Er komt dus best wat kracht op te staan als je het pedaal naar beneden trapt.
_Peter_ schreef:
do 22 okt, 2020 22:13
Of een nieuwe ketting. Ik was ooit vergeten dat mijn driewieler (achterwiel aangedreven) nog op slot (achterwiel) stond. dat betekende wel dat ik toen 2 spaken kon gaan vervangen. Er komt dus best wat kracht op te staan als je het pedaal naar beneden trapt.
Maar alleen bij driewielers/ligfietsen vermoed ik. Bij andere fietsen blokkeert het wiel meestal wel voordat je er genoeg massa en kracht op hebt om dingen stuk te krijgen. Denk ik dus hè, nog nooit behoefte gevoeld om het uit te proberen.

Het getoonde slot lijkt me een noodoplossing voor als je liever hebt dat er dingen stukgaan dan dat iemand er met je fiets vandoor gaat. Een beetje hetzelfde principe als je remkabels loshaken als je je fiets ergens parkeert.

Groetjes,

Carl
In ieder geval weet ik niet of de fiets deze manier van op slot zetten zelf wel prettig vindt, 't doet toch wat BDSM-achtig aan. En het is belangrijk je fiets tevreden te houden:
fietsen.jpg
(Bron: Provinciale Zeeuwse Courant, 17 mei 1941, p.8 )

Groetjes,

Carl
Pas nou toch op zo raakt bast1aan in de war.
eindgebruiker schreef:
zo 25 apr, 2021 19:45
Pas nou toch op zo raakt bast1aan in de war.
:oops: Ik weet het, maar ik mag van mezelf geen nieuw slotentopic openen, en ik vond bovenstaande advertentie zo leuk dat ik hem ergens kwijt moest. Deze draad is ook nog niet zó oud, toch?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
zo 25 apr, 2021 19:04
In ieder geval weet ik niet of de fiets deze manier van op slot zetten zelf wel prettig vindt, 't doet toch wat BDSM-achtig aan. En het is belangrijk je fiets tevreden te houden:
fietsen.jpg
(Bron: Provinciale Zeeuwse Courant, 17 mei 1941, p.8 )

Groetjes,

Carl
Telefoonnummer werkt niet.

Oh wacht. Ik woon in België, dan moet ik er +31 voorzetten.

Sorry voor het storen.
Shorttrack schreef:
ma 26 apr, 2021 10:23
Carl schreef:
zo 25 apr, 2021 19:04
fietsen.jpg
(Bron: Provinciale Zeeuwse Courant, 17 mei 1941, p.8 )
Telefoonnummer werkt niet.

Oh wacht. Ik woon in België, dan moet ik er +31 voorzetten.
Heb je wel lang genoeg aan de slinger van je telefoontoestel gedraaid? Misschien is de telefoniste in slaap gevallen!

:)

Carl