Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kleur fietspaden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kleur fietspaden

Revanho schreef:
vr 28 aug, 2020 21:58

Maar er zijn in België wel niet bindende afspraken over het kleurgebruik die spijtig genoeg niet over heel België hetzelfde zijn.
Daar heb je België in al zijn glorie. Vol van goede intenties maar niet bindend en bovendien niet overal hetzelfde.

Ik weet niet of het volgende interessant is voor jou, maar een van die rare dingen in België is dat fietspaden vaak rood zijn, maar fietssuggestiestroken soms ook, althans in Vlaams-Brabant. Daardoor krijg je op een dergelijke fietssuggestiestrook de indruk dat je op een fietspad rijdt, met bijhorende wettelijke bescherming, hoewel dat niet het geval is.

Jaja, verkeersborden etc., maar sommige visuele signalen zijn sterker dan andere.

Ik zie nu dat ze in mijn (Vlaams-Brabantse) thuisstad de nieuwe fietssuggestiestroken oker gekleurd hebben.
Dat is alvast een kleine stap vooruit - de ervaren fietser vermoedt vaagweg dat hij niet op een fietspad rijdt, als hij gevoelig is voor dergelijke dingen.

Maar aangezien België op onnavolgbare wijze zichzelf is, hebben ze in een aangrenzend gewest, namelijk Brussel, oker gekozen voor een aantal nieuwe fietspaden. Waardoor ik diep in mezelf niet helemaal geloof dat ik op een fietspad rijd - met bijhorende wettelijke bescherming - wanneer ik me op Brussels oker bevind.
Wat heb je aan wettelijke bescherming als een gek in een auto je van de weg afrijdt, dat is in NL net zo, hier vond men het een goed idee om bij bestaande verplichte fietspaden de bebording maar weg te halen, iets met bezuinigingen of zo. En dan vindt men het raar dat je op de weg gaat fietsen.