Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Fietskunst... - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Fietskunst...

126 berichten
Of fietsenkunst.... of kunst met fietsen.

Kortom mooie, vreemde of whatever kunstwerken waar fietsen (of fietsonderdelen) in verwerkt zijn.

Ik heb even (nog niets) liggen dus een prachtig voorbeeld van Wikimedia Commons:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... Weiwei.jpg
A sculpture by Ai Weiwei, "Forever Bicycles" in Austin, Texas, installed in 2017.
This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
Knipsel.JPG
Fedor schreef:
ma 24 aug, 2020 19:20
Hoeven geen eigen foto's te zijn
Maar is wel zo handig, want verspreiden van foto's waar auteursrecht op zit dat niet bij jouzelf berust, is diefstal.
Mooi gezicht Fedor! Misschien erbij vermelden wat het is en waar? (Het is hier geen raad plaatje. ;))

Groetjes,

Carl
Dit is een vergelijkbare uit Winnipeg, Canada:
https://www.cbc.ca/news/canada/manitoba ... -1.5295468

Maar kan anders dicht om te voorkomen dat er rechtenkwesties ontstaan (overigens is dit een plaatje van een ander forum ;)).

Liefst alleen eigen foto's dus :)
Ah interessant, dank je voor de link!
Maar kan anders dicht om te voorkomen dat er rechtenkwesties ontstaan (overigens is dit een plaatje van een ander forum ;)).
Of alleen eigen foto's kan ook natuurlijk.
Niet mijn bedoeling om je draadje om zeep te helpen, hoor! Ik wilde er maar even goedbedoeld op wijzen.

Groetjes,

Carl
Denkend aan Holland,...
denk ik niet aan blije fietsers die genieten van de beweging.
Ik denk vooral aan bergen afgedankte fietsen.

Afbeelding
Bovenstaande foto is deepgelinkt naar de url van de afbeelding, door gebruik te maken van img url van de afbeelding /img
De afbeelding is dus niet als bijlage in de tekst geupload vanaf de eigen computer.
Deeplinken is geen schending van het auteursrecht.
Maar het forum stelt als eis dat de foto kleiner moet zijn dan xx pixels.
En dat is wel eens puzzelen om dat voor elkaar te krijgen.
spoorzoeker schreef:
di 25 aug, 2020 15:23
Deeplinken is geen schending van het auteursrecht.
(daar denkt de rechter anders over)
@Anders, In de link waar jij naar verwijst, blijft het citaatrecht onbesproken.
Ik mag een deepgelinkte foto plaatsen als aanvulling op een tekst van mijn hand.
Dat is geen schending van het auteursrecht.

Het feit dat de beheerder van de server waarop de foto is geplaatst, nu extra dataverkeer voor zijn kiezen krijgt, heeft niets met het auteursrecht van doen.
Ik heb gelinkt naar een server die zich als doel heeft gesteld om beeldmateriaal wereldkundig te maken.
Als ik de afgelopen 3 weken dat ik door Frankrijk fietste had geweten dat dit topic er was, had de server nu staan roken!

Er waren bijna net zoveel rotondes, sluisjes, fietspaden en dorpjes opgeleukt met gekleurde fietsen als met plantenbakken met geraniums.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
IMG_20190630_160912.jpg
non-fixie schreef:
wo 26 aug, 2020 22:22
Afbeelding
Zoeterwoude-Dorp?
Rotorua (Nieuw-Zeeland 2016)
Geen idee wie verantwoordelijk is voor het object / kunstwerk...

Bijlagen

Hier alvast wat uit mijn fietscollectie. Als je in Duitsland langs rivieren fietst (Weser, Werra, Elbe enz) kom je veel versierde fietsen tegen aan de route, als versiering, bewegwijzering of bij campings, B&B enz.

Bijlagen

Ruud-H schreef:
do 27 aug, 2020 08:37
IMG_20190630_160912.jpg
Sarajevo?
Leuk topic!
Eentje in Frankrijk:

Bijlagen

BartO schreef:
do 27 aug, 2020 09:30
non-fixie schreef:
wo 26 aug, 2020 22:22
Afbeelding
Zoeterwoude-Dorp?
Ik was - eerlijk gezegd - vergeten waar het was, maar ik denk dat je gelijk hebt. In ieder geval daar in de buurt. Dank je!
Uit eigen werk: een kerststukje. :)

Afbeelding
_Peter_ schreef:
do 27 aug, 2020 19:46
Ruud-H schreef:
do 27 aug, 2020 08:37
IMG_20190630_160912.jpg
Sarajevo?
Aardig in de richting.
Het is in Bihać.
Langs de 'Hart van Engeland' route, net voorbij Bristol.

Bijlagen

Ring!Ring!

In 2018 op de Kleine Ring van Hasselt:
https://www.hetlabo.be/ring-ring