Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afscheidsritueel gezocht - Forum Wereldfietser

Afscheidsritueel gezocht

De eerste keer dat ik geld had om een vakantiefiets te kopen was 1995. Het was een Batavus Comanche. Vele fietsvakanties mee gedaan. Heb al jaren een andere fietsvakantie-fiets, maar die allereerste Batavus heb ik altijd gebruikt voor woon werkverkeer. Hij is nu op: hangt van tie-wraps, duckt-tape en piepschuim aan elkaar. Ik ga er afscheid van nemen maar ik krijg het niet over mijn hart om hem op een milieustraat te dumpen. Te weinig eerbied en respect. Hem in mijn tuin begraven gaat me te ver. Heeft iemand een goed ander idee voor een afscheidsritueel?
Ik hang ze aan de schutting als kaal frame, als ik er dan naar kijk heb ik de herinnering weer :D
Stukje frame laten omsmelten tot een soort herinneringsjuweeltje? (wellicht duurder dan de fiets zelf - maar je emotie bepaalt hoeveel het waard is :wink: ).
Nog een laatste keer poetsen, als je een poetser bent en aan de muur of de schutting hangen, alleen het frame of de hele fiets. Dan heb je met bezoek iets om over te praten, en bij weg te dromen als je de fiets ziet.
Op het toppunt van moeilijk afscheid kunnen nemen hadden wij 8 fietsen (inc stadsfietsen) met zijn 2en.
Uiteindelijk toch naar de milieustraat gebracht, op 1 GazelleTrekking na.... die staat met platte banden verroest en meer in de berging te staan.
Ik weet nog heel goed dat ik mijn 1e fiets kreeg, 5 of 6 jaar denk ik, blauw wit, zo ontiegelijk trots en sindsdien blijven fietsenfietsenfietsen :D Daar zijn fotos van als herinnering.
Ben benieuwd naar de ideeen.
Een soortgelijke fiets als donor ernaast zetten en bewijzen dat 1+1 = 1 ook kan kloppen ;)
Nu heb ik niet heel veel met spullen maar het frame waar we 100.000 km over de wereld mee hebben gefietst kon ik toch niet weg doen. Muurtje in de hal mee aangekleed. Nog steeds blij mee.....
Kan me nu niet meer voorstellen dat we daarmee door de Sahara hebben gecrosst :D
201801 OnderdeLinden 003.jpeg
LOL! En dan die twee stoeltjes om devoot op te knielen voor dit relikwie.
Habemus Snellium :D
Buizen doorzagen en er een windorgel van maken. Dan roept ‘ie je soms nog heel even en kun je wat terugzeggen.
Heel herkenbaar, ik heb ook heel wat fietsen "versleten". Van de ene fiets enkele paar onderdelen bewaard, van de andere de horizontale buis met de vlaggetjes eraf gezaagd en als trofee opgehangen. Een Brooks zadel gaat wel drie fietsen mee. De IKU-kilometetteller uit 1982 hangt in mijn hobbykamer, het stuur uit 1979 ligt in de schuur. Diverse nog bruikbare boutjes en moertjes enzovoorts verzameld als reserve. Maar wat het mooist maakt, zijn de foto's uit je vervlogen fietsverleden! Je fiets voor de Niagara watervallen, bijvoorbeeld. De onderstaande foto is in Warschau (1981) genomen, na aankomst vanuit Praag.
Het idee van Marco Meijerink vind ik buitengewoon mooi!
Warszawa compleet.jpg
van het (achter)frame, met dik zadel er op, een kruk maken:

Afbeelding

Afbeelding
(bron: cadagile.com)

of met een velg met band als basis:

Afbeelding

ik zou er een houten schijf met lage zwenkwieltjes onder doen. met een houten blok of af te stellen bouten/draadeind onder de achterpadden, kun je afstellen hoe steil de zitbuis staat.
Gaaf!
Misschien kan zij jou helpen: https://www.woodyourecycle.nl