Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Toon hier je cockpit! - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Toon hier je cockpit!

137 berichten
Foto's van je cockpit dus :D

Opmerkingen erbij mag ook: Wat bevalt goed, wat kan evt. nóg beter, hoe heb je ruimtegebrek opgelost etc. :)
DSC02916.JPG
Zelf ff aftrappen: De stuurtas wordt vrijwel geheel gebruikt voor een grote camera, daarom de twee feedbags er bij (de linker bevat een boterhamzakje (tegen kruimels en hopelijk minder uitdroging) gevuld met mini-stroopwafels ;)). Vanwege de feedbags de snelheidmeter en GPS opzij gezet, maakt voor het aflezen verder niets uit imho. Het mini-spiegeltje werkt afdoende en geeft veel "rust" (minder omkijken).
Hierbij dan mijn dashboard. Een Cannondale Touring 2 met rechts mijn actioncam, een Mobius.
P1220455.JPG
Wat zien we allemaal? Die spiegel lijkt me beter in het uiteinde van je stuur? (Daar heb ik hem tenminste, zo’n kort stompje)
berg fietser schreef:
za 30 mei, 2020 10:26
Luddo, de foto zien we hier niet, kun je die niet gewoon als bijlage toevoegen?
Ik zie hem wel, maar alleen op de Ipad, niet op Android :shock:
Op de PC zie ik hem niet en de link naar google geeft alleen een - in beeld zowel in Chrome als Firefox (en IE ook niet)
_Peter_ schreef:
za 30 mei, 2020 12:10
Op de PC zie ik hem niet en de link naar google geeft alleen een - in beeld zowel in Chrome als Firefox (en IE ook niet)
Hier idem dito.
Het is een link van "googleusercontent.com", en dan zo'n 10 (!) regels lang.
Als je daar zelf ingelogd bent, zul je 'm wel kunnen zien, vermoed ik.
Terwijl de optie op dit forum van plaatjes toevoegen toch erg mooi werkt.
Dus Luddo, laat maar zien...
Mijn cockpit dan maar

Afbeelding

Dzju, weer een molen op de achtergrond. Dan maar opnieuw:

Afbeelding
Leon schreef:
za 30 mei, 2020 17:25
Dzju, weer een molen op de achtergrond. Dan maar opnieuw:
:lol: :P

Mooi clean trouwens :D Ik heb ook een "borgings"-polslus aan de GPS. (bij berg fietser trouwens ook)

Wat voor bar-ends zitten er op? Kan me (volgens mij) herinneren dat die niet meer leverbaar waren...
Ik weet de naam niet meer.
Ik zie trouwens 2 keer geen fietsbel :P. Communicatie in wielrenmodus? ;)
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 21:50
Ik zie trouwens 2 keer geen fietsbel :P. Communicatie in wielrenmodus? ;)
Ik heb zeker wel een bel! Hij is net buiten beeld beneden aan de stuurpen.
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 21:50
Ik zie trouwens 2 keer geen fietsbel :P. Communicatie in wielrenmodus? ;)
inderdaad heb ik mijn bel verborgen
https://www.knog.com/product/oi-classic ... 1ed7090bfa
Alweer bijna een jaar geleden...
Snapshot 30-05-2020_new.jpg
Weer 1 zonder fatsoenlijke bel, dan kun je er net zo goed geen 1 monteren. Vandaag bleek maar weer dat een goede bel echt wel gehoord wordt, ook door de e-bike fietsers.
Hoezo, heb je hem gehoord dan? Er komt best wel goed geluid uit. Bovendien ben ik degene die tegenwoordig vaak opzij moet, omdat er een heleboel mensen op een elektrische fiets rijden.
_Peter_ schreef:
za 30 mei, 2020 23:20
Weer 1 zonder fatsoenlijke bel, dan kun je er net zo goed geen 1 monteren. Vandaag bleek maar weer dat een goede bel echt wel gehoord wordt, ook door de e-bike fietsers.
Ik heb ook zo’n bel, doet het prima. Het niet gehoord worden ligt niet aan de bel, maar aan de oortjes in de oortjes van de jeugd. Bij ouderen valt het best mee, als het snelheidsverschil niet te groot is.
stuurt.jpg

De gris-gris flosdraad rond de stuurpen komt van een ad rem Senegalees straatverkoopstertje in Lucca. Ik gaf haar 2 euro en wilde er niets voor terug waarop ze zei: "hier heb je een cadeau waar je niet hoeft voor te betalen". De sticker toont El Brujo of de sjamaan, een figuur die terug te vinden is op 5000 jaar oude rotstekeningen in Velez Blanco. Samen vormen ze een krachtige animistische tandem die me (met terugwerkende kracht!) al voor veel onheil op de fiets heeft bewaard.
Welk stuur is dit, CarlW?