Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NK tegenwind fietsen.... - Forum Wereldfietser

NK tegenwind fietsen....

Ja mooi hè, ze plannen het evenement in op het weer en dit weekend is heel geschikt!! :o
Dank voor de tip! Ik zal er zondag 130 km tegen de wind in naartoe rijden om het event te bekijken. God dank wel op een fiets met versnellingen.

P.S.
Ik kan niet wachten op de breedsprakige verhalen van vroeger over stormen langs de Franse kust :wink:
P.S.
Ik kan niet wachten op de breedsprakige verhalen van vroeger over stormen langs de Franse kust
:D :D :D Bretange Sur Mer?
Peter.
hoogframe schreef:
za 08 feb, 2020 08:48
Ja mooi hè, ze plannen het evenement in op het weer en dit weekend is heel geschikt!! :o
Komend weekend wellicht een herkansing ... er was kennelijk teveel tegenwind ... de wind heeft dus gewonnen.
Bridgestone SM schreef:
di 11 feb, 2020 21:44
. de wind heeft dus gewonnen.
Ho Ho. De wind heeft gewonnen van de vrachtwagens.

De deelnemers zeiden dat het de zwaarste editie was ooit.
Maar ik heb geen fietser horen zeggen dat het geen doen was.

De organisatie zal een vorm moeten vinden waarbij het NK kan worden verreden zonder de inzet van vrachtwagens.
Met de fiets fluitend weer terug naar start rijden ?
Morgen vindt het NK Tegenwind 2022 plaats. Doen er toevallig nog forumbezoekers mee?

Tegenwind-2.jpeg
willem.m schreef:
za 05 feb, 2022 13:52
Morgen vindt het NK Tegenwind 2022 plaats. Doen er toevallig nog forumbezoekers mee?
Spijtig genoeg zag ik het pas toen de inschrijving al vol zat. Ik had graag de aerodynamische ventieldop weten te bemachtigen die de deelnemers dit jaar ontvangen vanwege het feit dat het een matseditie wordt!

Groetjes,

Carl
Ja, die aerodynamische ventieldop is wel tof zeg.

Vanmiddag ging ik een stuk fietsen en had met die wind toch wel last van de trage ventieldoppen die Schwalbe standaard op haar biba's zet. Van een A-merk verwacht ik eigenlijk beter. (En ze zijn potverdorie nog doorzichtig ook, waardoor ik ze voortdurend kwijtraak.)
Het waait vaker stevig op de Oosterscheldekering.
Bij een van die gelegenheden heb ik mijn eigen NKT georganiseerd.
Op een fiets met een Rohloff.

Ik heb toen gekonkludeerd dat die versnelling er niet zo toe doet.
Kapot ga je toch.
Het gaat er vooral om hoe je je door de windvlagen heen worstelt.
Als je gaat schakelen op het moment dat er een windvlaag op je neerdaalt, val je om.

Ik vond het toen belangrijker dat je bij een cadans van 10 rpm de pedalen door de vertikale stand kan drukken.
Dan is de grip tussen schoen en pedaal belangrijk.

In de berichtgeving over het NKT is er alleen aandacht voor het ontbreken van het versnellingsapparaat.
Ik zou meer aandacht besteden aan de standaard pedalen, en de schoenzool van de winnaar.
echt een flinke wind.
31C486FC-DF21-44EC-9DD2-621394701ABA.png
Prachtig toch?
Ik wist niet dat er met identieke fietsen wordt gereden.
Ik wist niet dat het NK Tegenwind ook een categorie Wandelen heeft:
https://twitter.com/NKTegenwind/status/ ... NLxe_oEUFg
Die aerodynamische ventieldop zal zeker helpen om die ontiegelijk zware tocht iets lichter te maken.
Maar dat er een stuk in zit waar ze gewoon de wind in de rug krijgen, geheel terecht dat dit een mats editie is :)
1,4 seconden wind mee (50 meter meewind).
Ik kan er wel om lachen.

Jammer dat er maar 300 mensen mogen meedoen.

Wel goed dat alle fietsen een oer-Hollandse is zonder versnellingen en handremmen, maar met terugtrap rem. Uit ervaring weet ik met fietsen over de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad dat lichter schakelen helpt als het even lastiger wordt met de enorme windvlagen. Je haalt dan even wat druk af van je benen.
Neen, je moet blijven stoempen om in een ruk naar het einde te fietsen.
Klasse.
Carl schreef:
za 05 feb, 2022 17:00
...Spijtig genoeg zag ik het pas toen de inschrijving al vol zat. ....!
De hoofdsponsor heeft ooit vijf tips voor een goede voorbereiding geformuleerd.
Maar hoe je je tijdig kan inschrijven stond er niet bij.
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... U5Z_KKbSih

In de verslagen wordt vooral melding gemaakt van de uitslag van de mannen.
Terwijl de eerste vrouw vlak achter de eerste man eindigde.
Dat was aanleiding voor een heftige discussie in mijn huis.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jurju ... tsen-2022/

Voor een indruk van de krachtverschillen.
https://twitter.com/i/status/1490291192998866945

Dit evenement spreekt me meer aan dan welke bergbeklimming dan ook.
https://youtube.com/Ld0le4_L0MQ
spoorzoeker schreef:
zo 06 feb, 2022 19:02
In de verslagen wordt vooral melding gemaakt van de uitslag van de mannen.
Terwijl de eerste vrouw vlak achter de eerste man eindigde.
Nou ja op tweeeneenhalve minuut dan. en niet zomaar een vrouw maar olympische medaillewinnaar in zo'n beetje de zwaarste sport die er is. Poeh wat zegt dat precies over de prestatie van die kerel.

Sowieso mijn grootste respect voor de tegenwindfietsers en ook voor iedereen die morgenochtend en elke andere school- of werkdag weer op de ouderwetse gazelle de elementen trotseert. Karakters dat het zijn.
Aangezien aanmelden zo lastig is, kunnen we natuurlijk overwegen een WF-editie te organiseren.
Goed idee!

Misschien is het leuk om dit te combineren met een overnachting op een camping langs de kust: kijken hoe de tenten zich houden. 💨⛺
Pas maar op. Voor je het weet krijg je het Colruyt NK vakantiefietsen in je maag gesplitst. Het Pon open kampioenschap. Het KKR travel tournament. Het Bosch trekkingtoernooi.