Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sportbeer failliet - Forum Wereldfietser

Sportbeer failliet

Alweer een (buiten)sport winkel failliet. Sportbeer dit keer. Gisteren nog actief, vanmorgen onderstaand bericht op de website. Spijtig!

Bijlagen

Vooral spijtig voor de gedupeerden die zitten te wachten op uitlevering order!

Ondernemen betekent risico nemen. Hoort erbij.
Dat de schadepost terecht komt bij derden, dat is vervelend.
en https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/r ... rtbeer-nl/
spreekt voor zich zo lijkt mij.
Je snapt het echt niet als je als winkel zo met je klanten om gaat, vroeg of laat valt het doek dan gewoon.
Shadow schreef:
vr 05 jul, 2019 14:24
Je snapt het echt niet als je als winkel zo met je klanten om gaat, vroeg of laat valt het doek dan gewoon.
Ik denk dat veel mensen kijken naar de gemiddelde score (en die is goed te noemen) en dan niet kijken wat er de laatste maanden allemaal slecht gaat.
Zelf overigens nog nooit van deze winkel gehoord.
Ik heb van een aantal jaar terug alweer wat ervaringen ermee, was toen ook niet super, bereikbaarheid matig etc.
Bij restaurants is het bekend dat je recensies kan kopen. Ik ga er vanuit dat dat hier niet anders is.
Mja maar om nou slechte recencies te gaan kopen :wink:
In het begin waren de recensies toch niet zo slecht? Die slechte recensies die geloof ik wel, maar bij goede recensies word ik van nature achterdochtig. Zal wel een slechte eigenschap van mij zijn.
Tja, die slechte recensies zijn waarschijnlijk het gevolg van het naderende faillisement.
In het verleden heb ik diverse malen besteld en een goede service gehad van Sportbeer.
Service in de vorm van; telefonisch contact, uitleg, retourneren en vlot geld terug.
Ik zou er zonder nadenken wederom een bestelling gedaan hebben en dan was ik nu waarschijnlijk ook de pineut.
Senior2 schreef:
vr 05 jul, 2019 22:49
In het begin waren de recensies toch niet zo slecht? Die slechte recensies die geloof ik wel, maar bij goede recensies word ik van nature achterdochtig. Zal wel een slechte eigenschap van mij zijn.
Inderdaad. Al tot twee kee benaderd door Thuisbezorgd na een slechte recensie of de restaurant eigenaar contact met je mag opnemen. Als je ja zegt, biedt het restaurant je een gratis maal aan tegen het weghalen van je slechte recensie! :roll: Annyway afhaaleten heeft sowieso afgedaan bij ons, troep voor veel geld.
Helaas ben ik 1 van de gedupeerde met de aankoop van een Orlieb fietstassenset voor + achter. In alle enthousiasme van het plannen van mijn eerste fietsreis te weinig onderzoek naar dit bedrijf gedaan. Ik heb sportbeer een aantal weken proberen te bellen en mailen maar nergens werd meer op gereageerd. Nu sinds vrijdag de melding op hun site dat ze er mee gestopt zijn maar er word niet gesproken over een faillisement. KVK gebeld maar wisten hier ook niks van. Ook op rechtspraak.nl niks over te vinden. Als er een faillisement is moeten de gedupeerde zich bij een curator kunnen melden.

Nu kan dit nog komen maar naar mijn idee heeft deze firma de plicht verzuimd om zijn klanten te informeren over de stand van zaken.

Uiteraard had ik zelf ook meer onderzoek moeten voordat ik de order uberhaupt plaatste dus dat reken ik mezelf wel aan. Er werd wel een thuiswinkel keurmerk op de site vermeld maar op de site van het thuiswinkelkeurmerk zag ik later dat ze deze (al) niet meer mochten gebruiken. Nu kunnen we waarschijnlijk fluiten naar de centen. Evengoed wel de rechtsbijstand hier achteraan gestuurd.
Dat je als bedrijf niet meldt dat je financieel in de problemen zit, begrijp ik wel. Maar een thuiswinkel-keurmerk gebruiken als je niet (meer) bent aangesloten is misleiding, en dat mag ook wettelijk niet. Ik zou inderdaad met de rechtsbijstand gaan praten.
Faillissement had ik er zelf van gemaakt, maar blijkbaar is er dus nog niets officieel.

Een setje ergon handvatten die ik een 2 maanden geleden bestelde annuleerde ik vervolgens weer toen ik op de website zag dat ze helemaal niet op voorraad waren en nog in bestelling bij de leverancier. Wonderlijk genoeg kreeg ik wel antwoord op mijn mails en binnen afzienbare tijd het bedrag teruggestort. Maar daar moest ik wel nadrukkelijk om vragen. Het ging om €35.
Frans & Dieuwertje schreef:
za 06 jul, 2019 09:21
Inderdaad. Al tot twee kee benaderd door Thuisbezorgd na een slechte recensie of de restaurant eigenaar contact met je mag opnemen. Als je ja zegt, biedt het restaurant je een gratis maal aan tegen het weghalen van je slechte recensie! :roll:
Ik weet het niet zeker en ken de exacte wetgeving niet. Maar ik dacht dat er Europese regelgeving bestond die zo iets illegaal maakt.
Er gaat van alles failliet... https://nos.nl/l/2292719 :oops:
erik je mag best even NSFW (not suited for work) bij die link zetten
Op mijn werk kwam ie gewoon door het filter heen hoor, die zijn niet makkelijk bij ons :wink:
Gaat me niet zozeer om het filter, de nos wordt hier ook toegelaten, maar meer om de weergave van de plaatjes bij specifiek deze link. Ik kon het gelukkig op tijd wegklikken, maar een kleine waarschuwing was fijn geweest.