Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The North Face zette foto's met hun spullen op Wikipedia - Forum Wereldfietser

The North Face zette foto's met hun spullen op Wikipedia

Ik lees in diverse media dat buitensportmerk The North Face in een marketingactiviteit veel foto's van buitensportsituaties en uitrustingsstukken heeft vervangen door foto's waarop duidelijk uitrustingsstukken met hun logo te zien waren.
Meerdere partijen, waaronder Wikipedia, waren niet blij. Ik lees ook dat TNF hun excuses hebben aangeboden.
Zelf vind ik het een illustratie van het nog steeds dalende niveau van marketing dat je regelmatig her en der ziet.

Maar wat nog veel sterker is: ze maakten er zelf een trots reclamefilmpje over:


Bronnen
NL: https://retailtrends.nl/news/56687/the- ... etingstunt
EN: https://hypebeast.com/2019/5/the-north- ... n-response
EN: https://www.dpreview.com/news/221936543 ... le-ranking
Om in de sfeer van manipulatie te blijven:
Vandaag kondigde Dotan zijn rentreeconcert aan.
https://www.nu.nl/muziek/5921130/dotan- ... o-aan.html
willem.m schreef:
di 04 jun, 2019 20:49
Om in de sfeer van manipulatie te blijven:
Vandaag kondigde Dotan zijn rentreeconcert aan.
https://www.nu.nl/muziek/5921130/dotan- ... o-aan.html
En nu maar hopen dat er niemand heen gaat.
We hebben het er over en kijken naar dat filmpje. Zou dat nou niet precies het doel van deze actie zijn?
mqaa schreef:
wo 05 jun, 2019 10:33
We hebben het er over en kijken naar dat filmpje. Zou dat nou niet precies het doel van deze actie zijn?
Ook negatief in het nieuws zijn is reclame.
Mensen vergeten snel wat 'negatief' was maar onthouden de merknaam.
Slimme mensen die marketing luitjes.

Enfin, je hoeft niet op die link(s) te klikken en veel reclame uitingen kan je uit je leven bannen.
aan de andere kant: hoe lang blijven wij Dotan de maat nemen en nawijzen? wat levert dat op?

of vraag je eens af: ben je boos of ben je boos op ? het eerste is vooral een emotie, het tweede meer een projectie

ik heb in mijn leven de nodige dingen fout gedaan, maar... beter gezegd: en...

bij een merknaam als TNF (zo hier afgekort) weet je nu dus ook dat een deel van de hogere prijs voor dit hogere-prijssegment-merk aan reclame besteed wordt. als je dat niks vindt, kijk gerust uit naar een ander merk!
ander voorbeeld: Duracel staat bekend als degelijke naam/merk voor batterijen. Hou er de testresultaten van bijvoorbeeld AA-batterijen eens naast en je kunt de volgende keer bewuster kiezen welk merk batterijen je koopt.

groet! hoogframe
joukon schreef:
wo 05 jun, 2019 10:55
Ook negatief in het nieuws zijn is reclame.
Mensen vergeten snel wat 'negatief' was maar onthouden de merknaam.
Er zijn inderdaad te veel mensen wier keuze-algoritmes nauwelijks de termen keuze of algoritme waardig zijn.

20 jaar geleden was TNF al duur maar ze maakten toen wel erg goede spullen.
hoogframe schreef:
wo 05 jun, 2019 12:04
aan de andere kant: hoe lang blijven wij Dotan de maat nemen en nawijzen? wat levert dat op?

of vraag je eens af: ben je boos of ben je boos op ? het eerste is vooral een emotie, het tweede meer een projectie

ik heb in mijn leven de nodige dingen fout gedaan, maar... beter gezegd: en...
Ik weet niet wat je precies probeert te zeggen. Maar mensen zullen op het feit dat een persoon of bedrijf moedwillig mensen om te tuin leidt (=manipulatie) verschillend reageren. De een is (na verloop van tijd) coulant en de ander zal zo iemand/iets nooit meer vertrouwen. Voor beide kampen is iets te zeggen.

Vast staat is dat beide cases klungelig zijn, want het komt toch wel uit. Mede dankzij het internet.

En ik vind het supergoed dat Leon dit topic is gestart, want ik maak me er ook druk om. In het algemeen maar ook een enkele keer op dit forum. Op het WF-forum heb ik wel eens een fotoreportage gezien waarbij ik dacht: die merknaam is opvallend op elke foto in beeld :roll: En de forumregels ondervangen dit m.i. momenteel niet. Gelukkig hebben we dat soort berichten de laatste maanden niet meer. Maar misschien is iemand momenteel wel de Landenwiki aan het opleuken met reclamemateriaal :D
Leon schreef:
wo 05 jun, 2019 12:26
joukon schreef:
wo 05 jun, 2019 10:55
Ook negatief in het nieuws zijn is reclame.
Mensen vergeten snel wat 'negatief' was maar onthouden de merknaam.
Er zijn inderdaad te veel mensen wier keuze-algoritmes nauwelijks de termen keuze of algoritme waardig zijn.

20 jaar geleden was TNF al duur maar ze maakten toen wel erg goede spullen.
Ik heb het gevoel dat de neergang toen al ingezet was. 15-20 jaar geleden heb ik een paar spullen van TNF gekocht (wandelschoenen, slaapzak, regenjasje) die waren van zeer middelmatige kwaliteit. De kwaliteit/prijs-verhouding was nog middelmatiger.
TNF doet heel open over deze manier van marketing. Dan heb ik er niet zoveel problemen mee.
Op het forum komen regelmatig foto’s en filmpjes van fietsers die gesponsord worden. Heel vaak is men daar dan niet zo open over. Zo maar een close up van een bidon met merknaam in een filmpje, per ongeluk het merk van een fietstas heel goed in beeld, etc.
Als je erop gaat letten komt het erg veel voor.
peter123 schreef:
wo 05 jun, 2019 17:08
TNF doet heel open over deze manier van marketing. Dan heb ik er niet zoveel problemen mee.
Op het forum komen regelmatig foto’s en filmpjes van fietsers die gesponsord worden. Heel vaak is men daar dan niet zo open over. Zo maar een close up van een bidon met merknaam in een filmpje, per ongeluk het merk van een fietstas heel goed in beeld, etc.
Als je erop gaat letten komt het erg veel voor.
Als iets veel voorkomt hoef je je dan niet te houden aan de doelstellingen van de websites waar je gebruik van maakt?
Als ik achteraf, ovet een paar weken of zo, zeg dat het voor de grap was mag ik je dan nu wel voor rotte vis uitmaken?

Ik ben inmiddels genezen van alle dure merken. Ik vertrouw er geen een meer van.
Als ik iets koop dan koop ik wat ik zie, maar een vertrouwensbasis? Nee.
willem.m schreef:
wo 05 jun, 2019 12:53
Vast staat is dat beide cases (TNF en Dotan) klungelig zijn, want het komt toch wel uit. Mede dankzij het internet.
Ik maak me niet de illusie dat er niet nog veel meer soortgelijke cases zullen zijn, die laat of helemaal niet aan het licht komen. Er zullen voorlopig nog genoeg Dotannen of Diederik Stapels deze dans ontspringen.

Hans
javb2812 schreef:
do 06 jun, 2019 00:30
willem.m schreef:
wo 05 jun, 2019 12:53
Vast staat is dat beide cases (TNF en Dotan) klungelig zijn, want het komt toch wel uit. Mede dankzij het internet.
Ik maak me niet de illusie dat er niet nog veel meer soortgelijke cases zullen zijn, die laat of helemaal niet aan het licht komen. Er zullen voorlopig nog genoeg Dotannen of Diederik Stapels deze dans ontspringen.

Hans
Een fijne gedachte om de dag mee te beginnen :|
(Maar ik vermoed dat je gelijk hebt...)