Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jullie plannen dit jaar? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Fedor schreef:
di 26 feb, 2019 22:07
Bij mij beginnen de (zelf uitgezette) tochtjes bij de achterdeur, dus ik hou het op NL, Dui en Bel (en misschien nog wat N-Frankrijk).
Niks mis met de Benelux en omstreken. Daartoe beperkte ik me aanvankelijk ook. Genoeg te ontdekken. Inmiddels mijn grenzen wel wat verlegd. Enfin, bon de voyage ;)
In de zomer willen we de LF1 in Noordelijke richting af fietsen met onze kinderen van 9 en 7; we waren vorig jaar tot IJmuiden gekomen en dat beviel zo goed dat we dit jaar verder gaan. Daarna verder fietsen over de Waddeneilanden, hopelijk lukt het om zonder reserveringen ver vooraf ruimte op de (zeil)schepen te gaan 'hoppen'.
Voor de meivakantie wil ik dan wel graag naar het buitenland. Frankrijk beviel eerder erg goed. We wachten de weersverwachtingen daarvoor af.
Naar Parijs en weer terug.
Ben de route en de campings heen en terug nog aan het plannen.
In Parijs een paar dagen kamperen in Bois de Boulogne, en de stad verkennen.
Rob de Waal schreef:
wo 27 feb, 2019 16:17
Naar Parijs en weer terug.
Ben de route en de campings heen en terug nog aan het plannen.
In Parijs een paar dagen kamperen in Bois de Boulogne, en de stad verkennen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de camping in Hirson geworden is. Een paar jaar geleden was die in de verbouwing. Hij ligt in een erg mooie omgeving. Sympathieke campingbaas ook.
https://www.domainedeblangy.com/Heberge ... Caravaning
Let op: de website is veel onbescheidener dan de camping, maar dat komt vaker voor.
Leon schreef:
wo 27 feb, 2019 16:52
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de camping in Hirson geworden is.
Ik ga kijken of deze camping in onze route past.
Leuk topic.
Plannen maken doen we continue.....wijzigen ook maar zoals het er nu naar uitziet is de planning:

Bikepacking Lesotho (al gedaan)
Bikepacking Marokko
Wielrennen Parijs - Rotterdam over het Paris-Roubaix parcours
Voorjaarswiellerklassiekers op de racefiets met daar tussendoor tocht op fiets met bepakking.
Bikepacking Tanzania
Bikepacking Italie
En na november weten we het nog even niet. Allerlei ideeen maar nog niets concreets.
Dat zijn flink wat vliegkilometers, Marco!
willem.m schreef:
do 28 feb, 2019 17:02
Dat zijn flink wat vliegkilometers, Marco!
Nee joh, hij gaat er naar toe en schrijft er een verhaal over zodat wij het niet meer hoeven doen. :?: :shock: :? :wink:
Ja, dat is wel een dingetje Willem. We zijn er regelmatig naar toe gefietst in plaats van gevlogen. Met een beetje doortrappen ben je zo in Marokko. Zelfs ook naar Tanzania gefietst. Worstelen we ook wel mee...het vliegen. Goed dat we daar meer en meer over zijn gaan nadenken. Voor Marokko hebben we nog een Europese optie waar we niet naar tie hoeven te vliegen. Nog even plannen blijven maken.
Durf het bijna niet te zeggen....VLIEG in juni naar Indonesie om 6 weken op Sulawesi te fietsen.. (Tips welkom)
Half juli start ik in Salt Lake city en ga ik vanaf hier deels via de nieuwe Wild West route en "de oude" Great Divide MTBR naar Calgary in Canada. Sowieso een omweg door Grand Teton en Yellowstone park en als ik genoeg tijd heb (=snel genoeg fiets :) ) pak ik ook nog de going to the sun road mee, want lang geleden wilde ik deze met een camper doorkruisen, maar was de weg te druk en te smal om helemaal te berijden. En dat blijft dan een beetje jeuken he :)
Ik ben helemaal gek van de rust en het wildleven van de Rocky's.

Erik
Ik ga doorheen Italië naar het zuiden fietsen, de oversteek Bari-Dürres maken en dan in de Balkan weer omhoog. Als alles mee zit kan ik vroeger vertrekken en langer onderweg zijn, dan neem ik de trein naar Lissabon en vertrek ik van daar.
JanH schreef:
ma 18 feb, 2019 10:06
Blijf dit jaar in Nederland. Heb nog nooit de Afsluitdijk op de fiets gedaan en dat moet er dan maar eens van komen. Verder afzakken door Noord-Holland (Volendam en Marken: nog nooit gezien, lekker toeristisch doen).
Dan Zuid-Holland (Kinderdijk :oops: ), Groene Hart, Utrechtse Heuvelrug, Oostvaardersplassen.

Dan heb ik alle provincies in Nederland op een fietsvakantie aangedaan.

-Jan
https://nos.nl/artikel/2274604-fietspad ... dicht.html
Tsja, één reden om deze tocht dit jaar te doen vervalt dus. Kan pas in 2022 weer :(

-Jan
Lekker met de waterfiets langs de afsluitdijk, of telt dat niet als fietsen? :P
We gaan deze zomer de verwaarloosde verkeersinfrastructuur van Kirgizië controleren. Binnenkort maar eens gaan plannen.
Edwin* schreef:
vr 15 feb, 2019 21:33
Nu de temperaturen wat beginnen op te lopen, het voorjaar voor de deur staat en de buitenlucht lokt, komen er allerlei bestemmingen boven borrelen voor onze fietsvakantie in de aankomende zomervakantie.

Vast omlijnde plannen of een bestemming hebben we nog niet.

Wel gaan we in de meivakantie eerst twee weken naar Indonesië en zullen we daar op gehuurde fietsen wat dagtripjes maken.

Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn en lees daar graag over.
Zo kunnen we elkaar wellicht inspireren!
We zijn er uit! De zomervakantie hebben we (helaas) maar 2 weken vakantie. Maar.... we gaan vanaf Gronau (is vanaf huis 2,5 uur fietsen) met de trein naar Lindau (Bodensee).

In grote lijnen gaat het rondje er dan als volgt uit zien:

Vanaf Lindau zakken we af richting Liechtenstein, Engadin, stukje Inn Radweg, Fernpass, Garmisch Partenkirchen, Füssen, stukje Bodensee-Königsee Radweg weer terug richting Lindau en dan weer met de trein terug naar NL.

We zullen 1 of 2 daagjes inlassen om op 1 plek te blijven (rustdag, of meer van de omgeving zien)

De voorpret is alweer begonnen... :D
Het plan was een rondje Balkan, maar dat kan niet doorgaan: ik moet precies halverwege onze vakantie een dag in Rome zijn voor het werk. Dus wordt het een rondje Florence, Rome, Florence. We nemen er relatief veel tijd voor, opdat we tijd hebben voor alle mooie steden etc. Als het niet te idioot heet is nemen we dus af en toe een rustdag, als het wel erg warm is nemen we geen rustdagen, en fietsen we steeds alleen maar 's morgens en hebben we de late middag en avond voor de cultuur. En natuurlijk ook enkele dagen Rome.
Als het me lukt met het werk wil ik er in april een weekje tussenuit, van Nieuweschans langs de kust naar Hamburg fietsen met de Bikeline gids, en dan met de trein terug.
Onze eerste vakantie van dit jaar hebben we al achter de rug: eind februari zijn we vanwege het belachelijk mooie lenteweer spontaan op de fiets gestapt om 5 dagen door het oosten en noorden van Nederland te toeren.

Vlak voor het hemelvaartweekend gaan we met Engelse vrienden een paar etappes van de Frontlijnroute fietsen.

In de zomer hebben we 3 weken gereserveerd om in het noorden van Engeland of in de Alpen te gaan fietsen. Allebei prachtige bestemmingen waar we nog lang niet klaar mee zijn. Binnenkort beslissen we of het de boot naar Newcastle of de trein naar de bergen wordt.
Gee schreef:
za 16 feb, 2019 08:16
Begin mei naar Praag, terug met de trein via Berlijn. Heerlijk begin van het seizoen, kop in de zon (hoop ik).

Dan even mijn vliegschaamte overwinnen voor een weekje Oeganda (onze zoon woont/werkt in Kampala, vandaar :) )

In juni/juli vervolg ik de North Sea Cycle Route in Zweden en Noorwegen. Waarschijnlijk fiets ik dan vanaf Bergen door naar de Noordkaap, waar ik al eerder naartoe ben gefietst. Terugreis nog niet duidelijk; misschien met de Hurtigruten postboot van de Noordkaap terug naar Bergen. Een minicruise na 4.000 km. lijkt me een mooie afsluiting!

Oh ja, alles solo, met kampeeruitrusting, en op een e-bike (R&M supercharger).

Geniet van de voorbereidingen, iedereen!

Cheers,

Gee
Tsja, plannen zijn er om aan te passen :wink:
Mijn oudste broer viert zijn 70e verjaardag in Italië, dus laat ik Praag even zitten en fiets ik eind april naar Italië, samen met broer Peer. Met Reitsma tot onderaan het Gardameer en daarna met Benjaminse naar Volterra, een kleine 1.700 km.
Schermafbeelding 2019-03-23 om 12.00.35.png
Jelle Brandt Corstius fietste met de as van zijn vader in zijn achtertas naar de Middellandse Zee ("As in Tas", 2016)). Wij hebben de as van onze zus in de tas, om die gedriëen in Italië uit te strooien. Een mooie missie!
Ik wil dit jaar toch eens kijken of ik een tocht langs de fjorden van zuidwest-Noorwegen kan doen met mijn velomobiel. Ik wou dat vorig jaar doen maar door allemaal privéperikelen is er niks van gekomen. Helaas ben ik net weer dit jaar geswitcht naar een nieuwe baan in loondienst, na 5 jaar freelancen. Ik heb nu een stuk minder vakantietijd dan voorheen en mijn vriendin en ik zouden ook graag nog een rondrit door de Pyreneeën willen doen met de auto.

De laatste keer dat ik de Noorse fjordenkust bezocht met de fiets was met mijn 40kg zware Quest. Ik had verwacht dat ik het loodzwaar zou krijgen maar het is me heel erg meegevallen. Kwestie van in een licht verzet schakelen en gestaag met 10km/h blijven rijden en na anderhalf uur zit je wel op 1000m hoogte. Ik heb nu een nieuwe carbon DF die maar 23kg weegt met een veel stijvere aandrijflijn, en ook veel lichtere kampeerspullen. Ik ben benieuwd hoe me dat zal bevallen.