Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jullie plannen dit jaar? - Forum Wereldfietser

Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Nu de temperaturen wat beginnen op te lopen, het voorjaar voor de deur staat en de buitenlucht lokt, komen er allerlei bestemmingen boven borrelen voor onze fietsvakantie in de aankomende zomervakantie.

Vast omlijnde plannen of een bestemming hebben we nog niet.

Wel gaan we in de meivakantie eerst twee weken naar Indonesië en zullen we daar op gehuurde fietsen wat dagtripjes maken.

Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn en lees daar graag over.
Zo kunnen we elkaar wellicht inspireren!
Het plan is om (alleen) via de Benjaminseroute naar Barcelona naar Avignon te fietsen. (Beetje rare zin, maar u snapt mij wel hoop ik)
Daartoe volg ik de variant over Le Puy, en ga dan bij St. Ambroix 'linksaf' naar Avignon. Ik heb daar iets meer dan drie weken voor en zoals het er nu naar uitziet vertrek ik half juni. Voor de terugreis ben ik nog aan het dubben. De fiets met Soetens en ikzelf met de trein is een optie, maar Cycletours schijnt ook vanaf Avignon te rijden, en het voordeel daarvan is dat de fiets en ik dan tegelijk thuiskomen.
Zolang ik nog niks voor de terugreis heb geboekt kan ik ook zomaar besluiten iets heel anders te gaan doen. Ik verwacht het niet, het lijkt me een mooie tocht, maar het *kan* wel. Wie weet wat voor mooie plannen ik in dit topic nog ga lezen. :-)
Grote tour door Europa. Heb 7 maanden vrij. Op mijn e-Bike vertrek ik 1 april eerst van Emmen naar de noordkaap via Noorwegen. Dan door Finland naar de Baltische staten en polen. Dan door Slowakije en Hongarije naar Servië. Dan Macedonië en Griekenland. Vervolgens met de boot naar Italië. Dan naar Rome en Turijn. Dan door zuid Frankrijk naar Spanje naar Gibraltar. Was daar verleden jaar ook maar erg mooi omgeving dus tweede keer. Dan naar Portugal en weer Spanje naar Santander. Daar de boot naar Engeland nemen en dan via zuid Engeland naar London en dan de boot terug naar Nederland. Dan terug naar Emmen.

Ik heb altijd al eens een grote reis door Europa willen maken en nu heb ik de kans. Ik ben afgelopen zomer al naar Spanje gefietst op mijn e-Bike en dat beviel zo goed dat ik nu 7 maanden door Europa ga fietsen. Mijn fiets is een Riese & Müller charger GX. Ga kamperen maar ook in Airbnb en goedkope hotels enz overnachten. Zelf eten koken doe ik niet. Gewoon goedkope restaurants en zelf broodjes maken enz. Heb er veel zin in...
half rondje ned fietsen onder langs en nog wat tochtjes
marcel123 schreef:
vr 15 feb, 2019 23:56
half rondje ned fietsen onder langs en nog wat tochtjes
Denken wij ook aan.

Alleen heeft ons zoontje een soortgelijk rondje vorig jaar nog met onze oudere zoon samen gefietst.
Dit was een week nadat we met hem naar Denemarken zijn gefietst en weer thuis waren.

Ik denk dat we dit rondje bewaren voor later... (als ons zoontje niet meer met ons mee wil/gaat op fietsvakantie).
Begin mei naar Praag, terug met de trein via Berlijn. Heerlijk begin van het seizoen, kop in de zon (hoop ik).

Dan even mijn vliegschaamte overwinnen voor een weekje Oeganda (onze zoon woont/werkt in Kampala, vandaar :) )

In juni/juli vervolg ik de North Sea Cycle Route in Zweden en Noorwegen. Waarschijnlijk fiets ik dan vanaf Bergen door naar de Noordkaap, waar ik al eerder naartoe ben gefietst. Terugreis nog niet duidelijk; misschien met de Hurtigruten postboot van de Noordkaap terug naar Bergen. Een minicruise na 4.000 km. lijkt me een mooie afsluiting!

Oh ja, alles solo, met kampeeruitrusting, en op een e-bike (R&M supercharger).

Geniet van de voorbereidingen, iedereen!

Cheers,

Gee
In het voorjaar 10 dagen nog een keer de groene valleien route of iets vergelijkbaars.
Begin van de zomer in 10 dagen met mijn zoontje in de Weehoo het fietserpad. Als het kan fietsen we daarna naar huis.
In de zomer ga ik mijn 100 cols tocht afmaken vanaf de Mont Ventoux in 3 weken. De auto zet ik in Saverne en fiets en trein richting Bedoin.
In april weekje zuid Portugal. Met het boekje van Luc Oteman. En zelf nog wat routes uitgezet.
Vorig jaar in november gefietst, toen alles droog en uitgebloeid. Nu nieuwe kansen.
In de zomer week met de wandelschoenen in noord Italië op stap.
En in september hopen we een rondje te maken in Frankrijk. Dan iets combineren aan de hand van een paar boekjes.
Anja.
Het fietsen zal dit jaar beperkt worden tot weekendjes. In april weekje Luxemburg met niet fietsende vrienden, een huisje in ianden en wandelen / dagtochtjes met de auto (niet iedereen is zo fit als wij...)
In juni 3 weken naar de Filipijnen, waar mijn zwager gaat trouwen. Dar zijn we van plan wel fietsen te huren, maar wordt een vakantie op drie vaste plekken waarvandaan we dagtochtjes maken. En in september willen we een week naar Porto. Omdat we met het reisje Filimpijnen onze vliegtax al hebben bereikt, gaan we kijken of we dat met de trein kunnen regelen. Dat wordt dan wel twee dagen heen en twee dagen terug, met nachttrein en grote financiele investering, maar we kunnen het betalen... eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat het zoveel duurder is dan een vliegticket...
O ja, begin maart natuurlijk met fiets en kampeeruitrusting naar de F&W beurs, op het kampeerveldje. Jammer dat we er niet mogen kamperen.... ;-)
Laatste stukje van de Donau dus van Budapest naar de Zwarte Zee. Drie weken maar ik hoop dat het er 4 worden.Groeten van Pier en Jose.
Half april vanaf Parijs-centrum een zgn 'flèche' naar Perpignan, aansluitend de route van Benjaminse naar Malaga.

Begin oktober een ronde door de Alpen vanaf Basel naar Italië en dan richting Noorden om te eindigen in Salzburg.

Verder maandelijks randonneursbrevetten, en in augustus wellicht Parijs-Brest-Parijs.
Zweden en Noorwegen met als hoogtepunt de mjolkeveien. Een gepijlde route als de Rallarvegen, deze hebben we in 2009 gefietst.
Misschien eilandhoppen langs Duitse waddeneilanden per fiets.
Ik ga een stuk van The Great Trail in Canada, van Vancouver richting Inuvik fietsen.

https://omzwerving.nl/2019/02/13/the-great-trail/
Dit jaar wat sneller en lichter rondje voor mij :roll:

-Binnen kort richting Oman voor een snelle 1000km rondje bergen en woestijn.
-Af en toe wat lange weekenden in NL
-Vóór de Zomer schoolvakantie even naar Frankrijk om wat colletjes te pakken.
-Najaar de V2B even trappen :D .

Daarna zijn mijn dagen en energie op 8)
Begin mei vertrek ik richting Zwarte Zee. Daarna via Bulgarije dwars door voormalig Joegoslavië naar Slovenië. Vervolgens via Italië en Frankrijk terug naar Nederland. Denk zo ’n haf jaar onderweg te zijn. Nu kan ’t nog, ben nog jong. :wink:
Fietsen langs de frontlijn, boekje van Kees Swart. En route wellicht een bezoekje aan Auvers sur Oise, laatste rustlaats van de gebr. Van Gogh. Vanaf Bazel naar/ door de Alpen naar een opstapplaats van Cycletours.
Marc v G schreef:
zo 17 feb, 2019 19:53
Ik ga een stuk van The Great Trail in Canada, van Vancouver richting Inuvik fietsen.

https://omzwerving.nl/2019/02/13/the-great-trail/
Hee, jij ook, ik ook! :D :lol: :wink:
Voor ons wordt het de midden-Frankrijk route begin juli.
Met de trein naar startpunt Cahors (als de SNCF wil meewerken en de fietsrijtuigen in de TGV Lille-Parijs niet afschaft ...).
Het eindpunt staat nog niet vast. Misschien Genève zoals het routeboekje voorschrijft. Maar met de trein van Genève terug naar België lijkt erg gecompliceerd.
Het kan dus dat we na het Centraal Massief afbuigen naar het zuiden richting Avignon.
Het wordt een rustige tocht met afstanden van 60 tot 80 km per dag.