Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jullie plannen dit jaar? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Ook ik wil afzakken naar Rome komend jaar. Onder meer. Start begin juni. Eerst langs de Limes tot aan Mainz. Dan langs de Neckar tot aan diens monding en daarna, iets boven Augsburg, inhaken op de Via Claudia Augusta. Via Toscane en Umbrië naar Rome en vanaf daar, langs de Via Romea (Francigena), naar Brindisi. Daarna langs de Via Egnatia naar Istanbul. Weer terug via de Limes vanaf Constanta.
Edwin* schreef:
do 10 nov, 2022 16:42

Mochten jullie nog tips voor haar fietsreis naar Rome hebben, die ergens in de 2e week van april 2023 gaat beginnen, dan lezen we dat hier graag terug.
Mooi plan! Ik fietste deze route dit jaar en beleefde er veel plezier aan. Ik vertrok zelf half mei, en aangezien je vrouw nog een maand eerder gaat kan ik adviseren om voor een warme slaapzak te zorgen, ik heb het een paar nachten best wel koud gehad. Of gaat ze helemaal niet kamperen? Mocht dat wel zo zijn dan is het vroeg in het seizoen ook altijd wel raadzaam om te controleren of campings daadwerkelijk open zijn.
De verhuizing van een broer en zijn vrouw naar Frankrijk, omgeving Auch, maakt het voor mij makkelijk te bedenken wat ik komend jaar ga doen. Zo te zien komt "Langs oude wegen" er vlak langs, hemelsbreed op een km of twintig. Alleen nog even puzzelen op de terugreis. Bus, trein, fietsend?
Vééél nieuwe klimmen ontdekken en al bekende fotograferen en reviewen.

Verder weekje Sauerland (vanuit een huisje: week gebruik gewonnen bij loterij) en de Moezel zal ook wel weer aan bod komen.

Qua meerdaagse tochten: nog onduidelijk. Ga ik de gravelbike inzetten als bikepacking fiets (moet er nog wel in tassen - en misschien in een nog lichtere uitrusting - worden geïnvesteerd) of de Koga daardoor gebruiken? De routes zullen dan ook afhangen van welke fiets ik ga gebruiken.
[dubbelpost]
PeterVanRijn schreef:
do 10 nov, 2022 17:05
Edwin* schreef:
do 10 nov, 2022 16:42

Mochten jullie nog tips voor haar fietsreis naar Rome hebben, die ergens in de 2e week van april 2023 gaat beginnen, dan lezen we dat hier graag terug.
Mooi plan! Ik fietste deze route dit jaar en beleefde er veel plezier aan. Ik vertrok zelf half mei, en aangezien je vrouw nog een maand eerder gaat kan ik adviseren om voor een warme slaapzak te zorgen, ik heb het een paar nachten best wel koud gehad. Of gaat ze helemaal niet kamperen? Mocht dat wel zo zijn dan is het vroeg in het seizoen ook altijd wel raadzaam om te controleren of campings daadwerkelijk open zijn.
Dank voor je tips, Peter. Ze gaat inderdaad kamperen. Een warme slaapzak hebben we, ze heeft de uitrusting aardig voor elkaar.

Het is inderdaad goed om te controleren of de campings daadwerkelijk open zijn.

Het kan zijn dat ze tussendoor een keer in een hotel, pension, etc. overnacht, maar dat zal eerder uitzondering dan regel zijn.
Volgend jaar in juli doen we heel waarschijnlijk de 'Midden Frankrijkroute' van Bordeaux naar Genève. Wij hopen alleen dat het niet te heet wordt in die periode.
Leuk dit topic, ben benieuwd wat voor plannen de mensen al hebben...

Ik ben in de gelegenheid om komend jaar vanaf april ruim 4 maanden vrij te gaan nemen, en het plan is dan om een lekker stukje te gaan fietsen 8)

In eerste instantie is het plan om naar Istanboel te gaan, maar wat ik daarna ga doen zit nog in de planningsfase. Ik heb nog geen idee of ik dan 'verder oostelijk' ga na Istanboel, via een flinke ronde naar istanboel of weer terug ga fietsen na Istanboel. Alledie de opties spreken me vooralsnog aan, maar goed ik heb gelukkig nog even om daar over na te denken :D
Edwin* schreef:
do 10 nov, 2022 16:42
De dagen worden korter, de zomer is al weer even achter de rug, af en toe nog genieten van het mooie herfstweer, intussen ook weer tijd om na te denken over de plannen voor volgend jaar...
Leuke topic kick dit =)

Zelf heb ik zelden concrete plannen lang van tevoren. Vaak is pas kort voor vertrek duidelijk waar ik ga fietsen. Maar inspiratie van anderen is altijd leuk om te lezen :-)
Ik ben jaloers op degenen die plannen maken. Tot enkele jaren geleden deed ik dat ook, en vaak al een half tot een heel jaar van te voren. Het was fijn om ergens naartoe te kunnen leven. Vanwege lichamelijke ongemakken ben ik gestopt met plannen maken -dat leidt alleen maar tot teleurstellingen- en zie volgend jaar wel hoe het ervoor staat. Desnoods ga ik mee met de Icon of the Seas (https://www.royalcaribbean.com/icon-of-the-seas/site/). 😉
Nog geen idee. Alleen voorlopig napretten maken.
North Sea Cycle Route (clockwise) staat al heel lang op mijn wensenlijstje. Dat wordt dan mijn eerste echte lange reis.

Wie weet komende voorjaar.
Wij denken aan het volgende (al eerder aan gedacht, maar toen Corona…)
Met de auto fietsen achterop naar woonplaats autoloze zus;
Met de fiets naar Groningen (2-3 dagen) en daar twee nachten kamperen, daar woont broer;
Verder fietsen naar het oosten tot we de Ems tegenkomen;
Langs de Ems zuidwaarts, de Emsroute tegen de richting in dus. Tot aan de bron.
Doorsteken naar de Lippe, en de Romer-Lippe route naar het westen tot aan Xanten.
Daarvandaan terug: als er nog tijd is door nar woonplaats zus, anders naar his en zus auto laten brengen.
We hebben daar drie weken voor.
voor het komende jaar alle campings van de NTKC te bezoeken
een tweede rit het zelfde, maar dan contra
Ik ga vanaf begin april Europa rondreizen voor meerdere maanden! :) Ivm afstuderen heb ik alle tijd van de wereld, dus ik ga fietsen totdat m'n geld op is (of tot dat ik graag naar huis wil natuurlijk)

Het plan is nu:
Vanaf Utrecht met 'Langs oude wegen en pelgrimssteden' naar Pau
Van Pau naar Sevilla met Ruta Riberica
Van Sevilla naar Gerona met de Andalusië route
Vanaf Gerona naar de Provence
Italië doorsteken en dan misschien nog de Balkan doen

Langs oude wegen en de routes door Spanje staan "vast", maar verder ga ik gewoon kijken wat er op m'n pad komt en waar ik zin in heb.
ik ben echt van plan om nog veel meer door nederland te krossen nederland heeft zo veel mooie verborgen plekjes,en dat ga ik vanuit nijmegen doen dus sportief aan de gang voor het komend jaar als er mensen die met me mee wel touren laat het me weten.
fietsmaartje schreef:
za 12 nov, 2022 14:16
Ivm afstuderen heb ik alle tijd van de wereld
Euh ... in mijn tijd <lang verhaal van oude man>

Veel plezier!
Mijn plan voor 2023:
  • mei: weekje Toscaanse heuvels, ter voorbereiding op, en daarna deelname aan Eroica Montalcino
  • juni: lang weekend België: Retroronde van Vlaanderen
  • juni: weekje Franse heuvels, ter voorbereiding op, en daarna deelname aan weekend Anjou Vélo Vintage in Saumur
  • september: t.b.d.(vermoedelijk Zuid-Frankrijk of Italië)
Ons plan om in 2023 naar Wenen te fietsen staat weer in de ijskast.

Het nieuwe plan is hopelijk überhaupt weer op de fiets te kunnen zitten.

Tijdens onze fietsen naar Praag tocht afgelopen zomer een besmette tekenbeet opgelopen, ik zal jullie het vervolg besparen maar moet nog lange tijd revalideren, opnieuw leren lopen EN fietsen. Het positieve tot nu toe is dat het mij gelukt is uit de rolstoel te komen. Prognoses zijn er niet.
jasmon schreef:
za 12 nov, 2022 19:03
Ons plan om in 2023 naar Wenen te fietsen staat weer in de ijskast.

Het nieuwe plan is hopelijk überhaupt weer op de fiets te kunnen zitten.

Tijdens onze fietsen naar Praag tocht afgelopen zomer een besmette tekenbeet opgelopen, ik zal jullie het vervolg besparen maar moet nog lange tijd revalideren, opnieuw leren lopen EN fietsen. Het positieve tot nu toe is dat het mij gelukt is uit de rolstoel te komen. Prognoses zijn er niet.
Ai! Succes met de revalidatie, Jan!