Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stadsfietsen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stadsfietsen

Leon schreef:
do 27 dec, 2018 14:49
joukon schreef:
do 27 dec, 2018 13:22
Bert van Sprang schreef:
do 27 dec, 2018 11:47
Svp snel opruimen dit "industrieel erfgoed". Ook het Ruhrgebiet staat er nog vol mee. Nu in deze tijd van hoogconjunctuur svp snel vervangen door iets duurzaams.
Erg snel zal het niet gaan, want eerst zal die grond gesaneerd moeten worden.
Gelukkig kun je ook de rommel opruimen zonder te saneren want ik denk dat je elk onvervuild bedrijventerrein een exceptionele meevaller kunt noemen.
Roger schreef:
do 27 dec, 2018 14:45
Oeps, zou de omgeving niet erg saai worden als er alleen maar duurzame bebouwing zou zijn met Groen Links bakfietsen voor de deur en je nergens meer verval en verloedering kan waarnemen?
Groetjes, Roger
Ik denk integendeel. Zelf probeer ik mijn tuin een beetje natuurvriendelijk te houden maar ik voel soms de adem van de conservatieve buurvrouw die het bij mij maar een zootje vindt. Mijn 'groenere' vrienden kunnen het duidelijk nog natuurvriendelijker. Ik ken ook mensen die dusdanig op het duurzame gericht zijn dat de meeste Nederlanders hun huis en tuin zouden omschrijven als een ontzettende t********ooi.

Ik vind juist de Nederlandse standaardgezinnentjes* doodsaai, met hun overal witte wanden in huis, bijna alleen maar Ikeaspullen, hun grijze tegelvoortuin en de achtertuininrichting zoals gedicteerd door de RTL-programma's die alleen maar aanzetten tot het kopen van een enorme hoop donkergrijze spullen uit de bouwmarkten en tuincentra zodat er van de tuin alleen een heel klein cirkeltje gras en wat bloempotten overblijven. "Want je moet toch ook wat doen voor de natuur"....

*: Jij behoort daar natuurlijk niet bij, maar ik zie ze toch wel erg vaak, vind ik dan.
Wat leuk, in tegenstelling tot genieten van verval hebben we hier een overeenkomst. Als werkvoorbereider in de Hovenier sector heb ik mijn tuin ook ingericht met uitsluitend inheemse struiken, bomen en kruidachtige. Dit om de biodiversiteit te vergroten. Ecologies zit mijn tuin in nu in de eindfase. De keuze om toentertijd de tuin zo in te richten wordt nu rijkelijk beloond. Met de kroon op het werk een bezoek van een Draaihals die de mieren kwam verstoren. Helaas zie ik wel de insecten ook in mijn tuin afnemen.

Tja, Ikea spulletjes......... Ik zou daar niet te denigrerend over doen. Niet iedereen heeft een budget voor Leolux meubels en Artimide verlichting.

Groetjes, Roger
Gevangenissen worden ook in rap tempo gesloopt nu enkelband of taakstraf de trend is.
Enfin, in Hoorn kreeg de Krententuin alvast een mooie bestemming als filmhuis en hotel; de voormalige cellen ingericht als slaapvertrek, en enkele comfortable appartementen.
Resultaat?
Krententuin-Hoorn.jpg
Krententuin Hoorn - NH
Fietsend tussen Rijn en Waal kom je in de uiterwaarden soms ook nog mooi 'industrieel' erfgoed tegen, zoals deze schoorsteen van een voormalige steenfabriek aan de Waal, in de Gendtse polder.
Waal-Bemmel.jpg
Steenfabriek Gendtse Polder- Waal
En alles volbouwen met steenvlaktes hoeft voor mij niet.

Bijlagen

willem.m schreef:
do 27 dec, 2018 20:26
AndreM schreef:
do 27 dec, 2018 20:21
bert sitters schreef:
do 27 dec, 2018 17:51


Hoe groot is de afstand tussen Stein en Maastricht? Ligt daar niet een nieuw fietspad?
Nu raak ik echt geïntrigeerd. Wat heeft de conversatie tussen Leon en Roger van doen met de reactie van Bert? Ik vrees een lokale grap die alleen begrepen wordt door hen die de plaatselijke mores kennen. :lol:
Alleen jammer dat het dit leuke topic ontsiert!

Svp een nieuw topic opstarten over de inrichting van huizen.
Misschien dìt topic verplaatsen van 'kletspraat' waar het nu staat (de enige groep waar offtopic kletsen expliciet is toegestaan) naar 'reisverhalen' en dan inderdaad zonder de drie of vier offtopic reacties :oops:
IMG_2493.jpg
Prachtig toch?
Eindhoven-Strijp.jpg
Eindhoven - Strijp
Eindhoven-Strijp-1.jpg
Eindhoven-Maker Faire.jpg
Eindhoven - Strijp- Maker Faire
In voormalig Philips fabriek
Heren kunt u uw geschil buiten het topic Stadsfietsen doen?

Of ga een eindje fietsen.
Den Haag-Hofvijver.jpg
Hofvijver - Den Haag
U kunt uiteraard uw geschil ook voorleggen aan de ministerraad :idea:
Een oudevrouwtjeskabouter, het kibbelen moe, droomt van verre horizonten (875m naar het noorden).

Afbeelding
Meerdere erg off-topic berichten verwijderd.
Industrieel erfpacht is prachtig. Ik vind het jammer dat ik geen foto's kan plaatsen van het Boterdiep (in Stad Groningen voor het werd gesaneerd) of het spoorlijntje door het Bargerveen van Weiteveen naar Zwartemeer (met een mooie, roestige overslag voor de turftreintjes). Allemaal opgeruimd voor luxe apartementen (in Groningen) of voor de "natuur" (in het Bargerveen)...
Roger schreef:
do 27 dec, 2018 09:05
Met enige regelmaat fiets ik van thuis uit langs de maas naar Liège. Vervolgens eventjes langs de rivier de Ourte, dan langs de rivier de Vesdre naar Verviers en dan door het land van Herve via Aken weer terug
Route leek me best leuk (ook liefhebber van fotografie) maar route langs de Ourthe en Vesdre lijkt vooral over hoofdwegen te gaan? Misschien inherent aan het industrie-onderwerp...
Fedor schreef:
zo 30 dec, 2018 22:24
Roger schreef:
do 27 dec, 2018 09:05
Met enige regelmaat fiets ik van thuis uit langs de maas naar Liège. Vervolgens eventjes langs de rivier de Ourte, dan langs de rivier de Vesdre naar Verviers en dan door het land van Herve via Aken weer terug
Route leek me best leuk (ook liefhebber van fotografie) maar route langs de Ourthe en Vesdre lijkt vooral over hoofdwegen te gaan? Misschien inherent aan het industrie-onderwerp...
... van moeder natuur en de wetten van de natuurkunde bedoel je? Die twee hebben ervoor gezorgd dat die riviertjes uitgerekend in het laagste deel van hun smalle dal stromen. Dan is het lastig meerdere wegen aanleggen. Langs de Ourthe is wel een fietspad, langs de Vesdre grotendeels niet.
CarlW schreef:
do 27 dec, 2018 13:01
Ha! Charleroi appreciëren is echt wel hardcore, chapeau. Mij boeit dat industrieel erfgoed ook, ik ga even vlug een omweg maken voor een merkwaardige fabriek als voor een kathedraal. En fietsen in de grootstad... de afgelopen jaren een keer of 4 in Berlijn geweest en ik rijd daar soms urenlang rond met kippenvel, zo geweldig vind ik dat: de monumentaliteit, de enorme afstanden, het tikje gevaar soms. Wie de Karl Marx Allee niet eens op- en afgeknald is heeft niet geleefd!

Paar beeldjes van thuis, de oude Atlasbrouwerij in Brussel, de eerste waarin het brouwproces verticaal was georganiseerd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hallo CarlW,

Wat een mooie foto’s van die Atlasbrouwerij. Zodra ik in de omgeving van Brussel aan het fietsen ben ga ik deze verlaten brouwerij in Anderlecht bezoeken. Dit staat zeker dit voorjaar op mijn verlanglijstje. Hopelijk vind ik een mogelijkheid hier binnen te komen. Ik neem aan dat zodra het struweel weer in het blad zit ik dan mijn fiets wel ergens ongezien kan parkeren?

In het voorjaar van 2014 had ik de voormalige (gedeeltelijk gesloopt) brouwerij Stella Artois in Leuven bezocht. Dit tijdens een tocht Hasselt – Sint-Truiden – Tienen – Leuven – Aardschot – Hasselt. Mijn fiets kon ik mooi bewaakt achter laten in het centrum. In de immense grote productie hallen (waar enkele zwervers tijdelijk vertoefden) van deze brouwerij kwam ik een schrijven tegen met fiets advies voor de medewerkers. Als liefhebber van fietsen, fietsen en urban exploring fotografie is z’n tekst op z’n A4-tje iets wat mijn dag goed maakt. Vermoedelijk getikt in de tijd, dat de gevolgen van de klimaatverandering nog niet neer gedaald waren.

Groetjes, Roger

Bijlagen