Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (sluik)reclame aandeel windmolen - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

(sluik)reclame aandeel windmolen

145 berichten
Contextueel kijktipje voor een saaie zondag
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... nomie.html
Bridgestone SM schreef:
zo 11 nov, 2018 12:13
De wereld is veel groter als verre bestemmingen ook gewoon ver weg zijn.
Die is goed hoor!

Ik mag me er bijvoorbeeld graag aan ergeren dat natuurgebiedjes in ons land en België vaak voorzien worden van een grote parkeerplaats die vrijwel in het centrum van het gebied ligt. Dat maakt het goed bereikbaar zals dat heet. Het heeft wel als nadeel dat je een wandeling op de mooiste plek begint waardoor je hoe verder je wandelt alleen maar in minder mooi gebied terecht komt.

Zo schiet een vakantie-eiland als Fuerteventura zichzelf in de poot doordat ze nog steeds bezig zijn met het aanleggen van een gigantische snelweg die alle plekken op het eiland superbereikbaar maakt. Het gevolg kan alleen zijn dat de toeristen nog minder dagen nodig hebben om het eiland gezien te hebben.

Een klein positief voorbeeld is Zuid-Limburg. Als je met de auto via de bekende pittoreske route van Maastricht via Noorbeek, Slenaken en Epen naar Vaals rijdt ben je een uur bezig. Het lijkt dan heel wat. Als men daar een snelweg zou aanleggen zou je die twintig hemelsbrede kilometers in tien minuten kunnen afleggen, om snel te constateren dat Vaals ook niet alles is.
Uiteraard is het met de fiets veel mooier, maar dat is op dit forum wel bekend natuurlijk.
Leon schreef:
zo 11 nov, 2018 12:54
Een klein positief voorbeeld is Zuid-Limburg. Als je met de auto via de bekende pittoreske route van Maastricht via Noorbeek, Slenaken en Epen naar Vaals rijdt ben je een uur bezig. Het lijkt dan heel wat. Als men daar een snelweg zou aanleggen zou je die twintig hemelsbrede kilometers in tien minuten kunnen afleggen, om snel te constateren dat Vaals ook niet alles is.
Uiteraard is het met de fiets veel mooier, maar dat is op dit forum wel bekend natuurlijk.
Ieder positief-punt heeft ook zijn negatieve tegenhanger ....

Doe mij maar het "Zuid-Limburg" van over de grens, Voerstreek en (Neu)Moresnet etc.
En ga je ipv op de fiets lopen dan wordt het daar alleen maar mooier.
NB. Niet "net" over de grens, maar die eerste grenskilometer verderop ... daar heb je nog grotendeels het oude landschap met klap- en draaihekjes en niemand die je iets in de weg legt (behalve misschien wat import-lieden uit Aken, lieden die de verhoudingen niet goed zien).

BSM

PS Aan de Belgische zuid-grens is het weer hetzelfde verhaal: je bent veelal beter af in in Frankrijk.
Nog bedankt voor de tip!

Bijlagen

Nog over reclame gesproken...

Heb alle nieuwsbrieven van commerciële websites stopgezet want ik werd gek van alle berichten. Is de afgelopen tijd echt enorm toegenomen van maandelijks richting vrijwel dagelijks.