Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische fietsen totaal niet duurzaam... - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Elektrische fietsen totaal niet duurzaam...

joukon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:21
Polling schreef:
vr 09 aug, 2019 09:20
{beetje in geknipt}
Wat ik voor mezelf hanteer:
- tot 7 km woon-werk-verkeer doe ik lopend.
- tot 25 km woon-werk-verkeer doe ik met de niet ondersteunde fiets.
- tot 50 km woon-werk-verkeer doe ik met de Speed Pedelec.
Eens per week voor de boodschappen de auto
Dit voorbeeld is dus een luxe probleem, dat iemand zoveel verschillende voertuigen in beheer kan houden omdat het financieel haalbaar is.
Dat is wel heel flauw. Neem je het Polling kwalijk dat hij zijn wandelschoenen en gewone fiets niet heeft weggedaan toen hij de SP kocht?

Het omgekeerde is denk ik waar. Dat hij meerdere voertuigen heeft geeft hem de mogelijkheid om een milieuvriendelijke optie te kiezen.
Het omgekeerde komt vaker voor. Onze - oudere, 80 - buurvrouw is automobilist. Ze heeft geen fiets want die is ooit de deur uitgegaan toen de auto kwam. Een paar jaar geleden zei ze trots dat ze naar het huis van haar zoon was gelopen. Daar was ze altijd - 30 jaar lang - met de auto naar toe gegaan. de zoon woonde op - ik heb het even opgezocht - op 850 meter fietsafstand!
Had ze haar fiets toch maar gehouden....
Leon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:32
joukon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:21
Polling schreef:
vr 09 aug, 2019 09:20
{beetje in geknipt}
Wat ik voor mezelf hanteer:
- tot 7 km woon-werk-verkeer doe ik lopend.
- tot 25 km woon-werk-verkeer doe ik met de niet ondersteunde fiets.
- tot 50 km woon-werk-verkeer doe ik met de Speed Pedelec.
Eens per week voor de boodschappen de auto
Dit voorbeeld is dus een luxe probleem, dat iemand zoveel verschillende voertuigen in beheer kan houden omdat het financieel haalbaar is.
Dat is wel heel flauw. Neem je het Polling kwalijk dat hij zijn wandelschoenen en gewone fiets niet heeft weggedaan toen hij de SP kocht?

Het omgekeerde is denk ik waar. Dat hij meerdere voertuigen heeft geeft hem de mogelijkheid om een milieuvriendelijke optie te kiezen.
Het omgekeerde komt vaker voor. Onze - oudere, 80 - buurvrouw is automobilist. Ze heeft geen fiets want die is ooit de deur uitgegaan toen de auto kwam. Een paar jaar geleden zei ze trots dat ze naar het huis van haar zoon was gelopen. Daar was ze altijd - 30 jaar lang - met de auto naar toe gegaan. de zoon woonde op - ik heb het even opgezocht - op 850 meter fietsafstand!
Had ze haar fiets toch maar gehouden....
Is het flauw als een auto nog in het rijtje voor komt? Met de opsomming wordt dit een typisch luxe probleem. Niet flauw bedoeld. Je had er ook voor kunnen kiezen een deelauto te gebruiken.
Mits je in een omgeving zit die hier affiniteit mee wil hebben.
Boodschappen kan je ook laten brengen in veel situaties.

Er zijn altijd voorbeelden aan te halen van mensen die het nog veel slechter doen :idea:
joukon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:39
Je had er ook voor kunnen kiezen een deelauto te gebruiken.
Hat Polling dat echt gekund? Ik heb me er wel eens in verdiept: er zaten wel heel erg veel haken en ogen aan. Het kwam er op neer dat je je deelautoreis nog beter moest plannen dan een treinreis.
willem.m schreef:
vr 09 aug, 2019 08:22
Hans Keesom schreef: Als iedereen tot 15 km de auto laat staan en de e-bike pakt, is er al heel wat co2 minder uitgestoten.
Op een gewone fiets is veel gezonder én ook nog eens beter voor het milieu.
Nee lopen is veel gezonder en beter voor het milieu..... nu ophouden met bestaan is nog duurzamer, heeft alleen een gezondheidsnadeel.
Polling schreef:
wo 07 aug, 2019 14:13
Zolang de motor niet meer dan 250 W is, niet, als ik he goed heb begrepen.
250 watt aan continu vermogen, maar merken als Bosch leveren volgens hen regelmatig meer, alleen niet continu
Leon schreef:
vr 09 aug, 2019 16:41
joukon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:39
Je had er ook voor kunnen kiezen een deelauto te gebruiken.
Hat Polling dat echt gekund? Ik heb me er wel eens in verdiept: er zaten wel heel erg veel haken en ogen aan. Het kwam er op neer dat je je deelautoreis nog beter moest plannen dan een treinreis.

Vreselijk als je buiten de randstad woont, ik zou het overwegen met een fatsoenlijk openbaar vervoersstelsel en goeie dekking van deelauto’s. Dat blijkt in Zeeland nog al een utopie, er wordt alleen maar meer gesneden in openbaar vervoer en mijn beroep heeft nogal een afgelegen werkstek...
joukon schreef:
vr 09 aug, 2019 15:39
Is het flauw als een auto nog in het rijtje voor komt? Met de opsomming wordt dit een typisch luxe probleem. Niet flauw bedoeld. Je had er ook voor kunnen kiezen een deelauto te gebruiken.
Mits je in een omgeving zit die hier affiniteit mee wil hebben.
Boodschappen kan je ook laten brengen in veel situaties.

Er zijn altijd voorbeelden aan te halen van mensen die het nog veel slechter doen :idea:
De auto komt nog in ht rijtje voor omdt ik een echtgenote heb die ook nog naar het werk moet, en andere keuzes maakt. En wij wonen in een plaats waar geen station is, he OV niet erg goed geregeld is en een deelauto niet erg gedragen zou worden door de gemeenschap. En ja, dat is ook een keuze, maar die maakten we in 1993. Inmiddels zou ik een andere keuze gemaakt hebben, maar verhuizen is financieel niet haalbaar.
Natuurlijk kan het duurzamer dan ik nu doe. Maar zoals ik al begon: alles is relatief.
Voor diegene die het leuk vinden ik heb meegedaan met de online Tetrischallenge en dit is mijn inzending.

De elektrische fiets is absoluut een snellere optie bij afstanden korter dan 5km in stedelijk gebied.
Of het ook duurzamer is weet ik niet want onze fiets gaat vrij regelmatig kapot.

Afbeelding

1 oktober stopt ons fiets seizoen en aankomende winter gaan wij hard opzoek naar een manier om de aanhanger te remmen of om er één te schaffen die het al heeft.
Misschien kan Marten Gerritsen iets moois bouwen met remmen?

Leuke inzending trouwens!