Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
willem.m schreef:
vr 31 aug, 2018 19:06
janenliseth schreef:
vr 31 aug, 2018 18:33
De Merwedebrug eeen dubbele boogbrug tussen Sleeuwijk en Gorinchem over de Boven-Merwede
De brug is gebouwd in 1961.
Afbeelding
Afbeelding
Niet echt mooi die brug. Het landschap ook niet. Misschien het verhaal erachter wel?
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind dit dus wel een mooie brug. De sierlijke boog, die zich herhaalt, het weidse rivierenlandschap. We zijn er afgelopen zomer nog overheen gefietst op fietsvakantie richting Zeeland.
Gebogen brug over de sluis bij de haven in Greetsiel Ostfriesland.
De brug is bestraat met klinkers.
Mooi is de tegel van Arend met kroon die is aangebracht boven de sluis.
Vermoedelijk bedoeld als symbool omdat de arend macht, schoonheid en onafhankelijkheid zou uitstralen.
Afbeelding
Afbeelding
De Boskoopse hefbrug
De brug dateert uit 1935 en is een Rijksmonunment

Afbeelding
Brug bij Strijensas. In 2010 gerestaureerd.

Bijlagen

Hoe een saaie brug toch nog mooi kan zijn .....

Afbeelding
En deze vond ik ook wel aardig .....

Afbeelding
Nog eentje ....

Afbeelding
Brug over de Loire bij St. Nazaire. Weinig ruimte voor fietsers, druk, steil en winderig. Maar we moesten er overheen. We moesten flink tegenstuur geven vanwege de zijwind en schoten dan bij elke draagkabel de weg op, omdat daar de wind even wegviel. Best eng met het drukke verkeer.
IMG_0017.jpg
Even een plaatje van Streetview voor het idee.
Screen Shot 2018-09-08 at 17.07.55.png
De San Juanito brug tussen de Filipijnse eilanden Samar en Leyte

Bijlagen

Fijn om weer eens plaatjes te zien van bruggen met een vakantiefiets(er) erop. Van veel andere plaatjes ontgaat me de relevantie.
Nog een met de fiets.
Afbeelding
Afbeelding
Hier nog een foto van de San Juanito Bridge op de Filipijnen..
DSC00912.JPG
Heel weinig verkeer, over de bouw gaan wilde verhalen rond...zie hier: http://www.choosephilippines.com/do/his ... dy-secret/
Prachtige spoorbrug(gebouwd 1840), nu fiets/voetpad, in Le Bono, Bretagne:
11058727_825949697512148_8476158916859333078_n.jpg
Afbeelding
Even gegoogeld, maar dit is nooit een spoorbrug geweest, was in het verleden een normale verkeersbrug, maar nu er 300m verder een nieuw brug ligt is deze gesloten voor autoverkeer.
In elk geval wel een mooie oude brug, één van de twee oudste hangbruggen in Frankrijk, geopend in 1840.
De tamelijk nieuwe fietsbrug over de Zuid-Willemsvaart bij Lanklaar is een echte beauty. Hij is een belangrijk onderdeel van een aantal onderdelen van het fietsnetwerk en van utilitair belang voor de bereikbaarheid van Eisden-Maasmechelen. De brug heeft 3,8 miljoen euro gekost. Om er gebruik van de maken moet je een steile trap van 23% op en er aan de andere kant via een steile trap weer af. De trappen hadden eerst overigens een hellingsgraad van 46% maar tegen kostenvan anderhalve ton hebben ze die trappen afgebroken en vervangen. (Bron).
(Op de foto lijkt het het alsof het brugdek plotseling ophoudt in het niks met slechts een trap aan de zijkant. Dat is ook zo. )
Afbeelding
DaVinci schreef:
zo 09 sep, 2018 10:33
Even gegoogeld, maar dit is nooit een spoorbrug geweest, was in het verleden een normale verkeersbrug, maar nu er 300m verder een nieuw brug ligt is deze gesloten voor autoverkeer.
In elk geval wel een mooie oude brug, één van de twee oudste hangbruggen in Frankrijk, geopend in 1840.
Ah...ik was er met mijn boerenverstand eigenlijk gewoon van uit gegaan dat het een spoorbrug was. Weer wat geleerd op de zondagmorgen :P
In Cosne in 2006.
15 brug Cosne.jpg
In Briare in 2006 op weg naar Orleans
19 hangbrug Briare.jpg
Leon schreef:
zo 09 sep, 2018 10:40
De tamelijk nieuwe fietsbrug over de Zuid-Willemsvaart bij Lanklaar [...]
Afbeelding
:shock: Prachtig! Ze zijn alleen vergeten de wielgoten op minder dan een pedaal+crankbreedte van de trapleuning te monteren.

Carl
Typisch een gevalletje van laten we vooral een kunstenaar iets laten ontwerpen voor fietsers, het mag wat kosten. Deze brug is zeker ook al op "van ons geld" (of zoiets) op TV geweest, zo niet dan zou dat alsnog moeten.
De enige fietsers die hier gebruik van kunnen maken zijn dus van goede gezondheid en hebben geen bakfiets of driewieler (dan wel aanhangertje voor kind of hond)

Ik zie net dat Lanklaar in België ligt dus dat is al een verwondering minder. (sorry beste Belgen, maar dit is ook voor jullie een aanfluiting)