Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
Soms kun je er gladjes bij op en over rijden soms moet je fiets en al omhoog duwen maar het komt ook voor dat je eerst alles mag afladen.
Maar dan wordt je ook veelal getrakteerd op prachtige uitzichten.

Hier een paar voorbeelden.

In Duitsland nabij Emden over de Fehntjer Tief op mijn tocht Emstdal en Ost-Friesland 2017
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of hier in Frankrijk over het Canal de la Marne Au Rhin op mijn tocht Maastricht-Basel. 2015
Eerst alle tassen naar de overkant en dan de fiets door het gootje dat wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of deze over de River Tweed in Scotland 2013
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of deze over Endirck Water in Scotland met enig stuurmanskunst
Afbeelding
Afbeelding

Voor tracks en foto's over deze tochten ga dan naar mijn
Homepage: http://members.quicknet.nl/janschoutsen/
Je maakt het voor anderen niet erg moeilijk dit te overtreffen. :lol:
Leon schreef:
di 21 aug, 2018 10:32
Je maakt het voor anderen niet erg moeilijk dit te overtreffen. :lol:
Voor mij staat dit gelijk aan een oproep.
Ik zie het met belangstelling tegemoet.
Supergoed idee, heel wat leuker dan het oeverloze gezever over ebikes.

Hierbij mijn duit in het zakje. Ik beperk me tot 1 vrij recente foto van een minder bereden weg aan de 'achterzijde' van de Cordillera Blanca, Peru (2017). De mensen in dit gebied waren zo ontzettend vriendelijk en opgewekt - en ze werkten ook nog voor 'ons' aan de weg!

Afbeelding
willem.m schreef:
di 21 aug, 2018 10:58
Supergoed idee, heel wat leuker dan het oeverloze gezever over ebikes.

Hierbij mijn duit in het zakje. Ik beperk me tot 1 vrij recente foto van een minder bereden weg aan de 'achterzijde' van de Cordillera Blanca, Peru (2017). De mensen in dit gebied waren zo ontzettend vriendelijk en opgewekt - en ze werkten ook nog voor 'ons' aan de weg!

Afbeelding
Schitterende plaat en mooie tocht hebben jullie gemaakt.
Afbeelding
Ja die ken ik.
Had mijn fiets al aan de overkant, onderweg met de eerste lading tassen, komt er een Franse wandelaar aan die spontaan even de rest van de tassen meeneemt.


De brug bij Risøyhamn.
Afbeelding
Lofoten. De eerste klim van de dag. De tweede klim was ook een brug. :D
Mooie fietsbruggen in Schotland zo te zien :)
Strikt genomen past deze niet in dit draadje, want het is geen echte brug maar een overbrugging van een obstakel. Mooi in esthetische zin vind ik deze trap over een betonnen zeewering langs de Theems ook niet, al is de buitenboordfietsgoot wel een prachtig voorbeeld van een typisch Britse fietsvoorziening, die niet zou misstaan in het rariteitenkabinet van Warrington Cycle Campaign (klik links onder op 'facility of the month').

Ik belandde op deze trap tijdens mijn zoektocht naar autoluwe fietsroutes langs de Engelse kust. Uiteindelijk heb ik dit stukje 'fietspad' langs de Theems toch maar niet opgenomen in de aanrijroute van Harwich naar kent.

Afbeelding
keesswart schreef:
di 21 aug, 2018 12:31
het rariteitenkabinet van Warrington Cycle Campaign
Dank voor het plaatsen van de link.Doordat ze ooit eens van adres zijn veranderd, was ik ze kwijt geraakt.

Nog maar een dan:
AfbeeldingStaffordshire and Worcester Canal. Brug over, rechts af de gemetselde traptreden af, afstappen, lopend onder de te lage brug door, verder fietsen.
Wij kwamen onderweg op de Jutlandroute dit fraaie exemplaar tegen:

3FE828B9-7CCD-432C-845C-997420B8FD99.jpeg
Het is de Schwebefähre Osten-Hemmoor.
Letterlijk vertaald een zweefveer, maar door de vaste constructie met beide oevers toch ook maar een brug....(?)

Even verderop, op de route, konden we via een gewone brug de Oste over, vanwaar ik deze foto heb gemaakt.
Saint-Martin-d'Ardèche, Frankrijk
Afbeelding
vanaf de brug
Afbeelding
The Leamington Lift Bridge is a lift bridge that crosses the Union Canal in Edinburgh.
https://en.wikipedia.org/wiki/Leamington_Lift_Bridge
Afbeelding
The Tay bridge near Logieraih Scotland
Afbeelding
Edwin* schreef:
di 21 aug, 2018 14:44
Wij kwamen onderweg op de Jutlandroute dit fraaie exemplaar tegen:


3FE828B9-7CCD-432C-845C-997420B8FD99.jpeg

Het is de Schwebefähre Osten-Hemmoor.
Letterlijk vertaald een zweefveer, maar door de vaste constructie met beide oevers toch ook maar een brug....(?)

Even verderop, op de route, konden we via een gewone brug de Oste over, vanwaar ik deze foto heb gemaakt.
Heel apart
janenliseth schreef:
di 21 aug, 2018 16:07
The Tay bridge near Logieraih Scotland
Afbeelding

Afbeelding
Het bord op de brug. Op jouw foto vaag zichtbaar.
Peter Molog schreef:
di 21 aug, 2018 16:12
janenliseth schreef:
di 21 aug, 2018 16:07
The Tay bridge near Logieraih Scotland
Afbeelding

Afbeelding
Het bord op de brug. Op jouw foto vaag zichtbaar.
Hier de beschrijving aan de brugpilaar rechts
Afbeelding
Edwin* schreef:
di 21 aug, 2018 14:44
Wij kwamen onderweg op de Jutlandroute dit fraaie exemplaar tegen:


3FE828B9-7CCD-432C-845C-997420B8FD99.jpeg

Het is de Schwebefähre Osten-Hemmoor.
Letterlijk vertaald een zweefveer, maar door de vaste constructie met beide oevers toch ook maar een brug....(?)

Even verderop, op de route, konden we via een gewone brug de Oste over, vanwaar ik deze foto heb gemaakt.
Zo'n transportbrug zagen wij ook (in de verte) in Bilbao.

Er zijn best veel van dit soort markante bruggen, als je op wiki kijkt (
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transporter_bridge) of gaat googelen.
Newcastle heeft maar liefst 7 bruggen maar 1 sprong er voor mij uit de THE SWING BRIDGE
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In Middelburg is ook zo'n brug.
P1010777_new.jpeg
P1010784_new.jpeg
keesswart schreef:
di 21 aug, 2018 12:31
het rariteitenkabinet van Warrington Cycle Campaign (klik links onder op 'facility of the month').
Dat is wel een héle leuke link!