Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
Afbeelding
Dat is potverdorie nog ‘ns een fraaie brug zeg.
Ik weet het niet, zadelbrug? Het zadel is onderbelicht. :wink:

Als foto is het wel mooi.
Geen brug maar mooie tunnel, Let de Stigterpad Woudenbergseweg, Leersum 🇺🇦
thetaplus_20220306181037195.jpg
Afbeelding

Afbeelding
Een bekend bruggetje in Groningen. Daar heb ik vanmorgen nog niet ver vandaan gefietst!
Martin E. van Doornik schreef:
do 21 apr, 2022 19:23
Een bekend bruggetje ...
Ja, van Raad plaatje! :D viewtopic.php?f=23&t=7669&start=13080#p365379
Hardangerbrua, 2020, met de DF velomobiel. Incl toegangswegen als tunnels in de rotsen, met rotondes. Een video van deze bijzondere ervaring, foto's heb ik toen niet gemaakt:

Afbeelding
DSC01798.jpg
Gisteren een fietstochtje in de omgeving gemaakt. Hoe vaak ben ik al over die brug boven het meer Grässjön gegaan. Tot 1970 was hier een bescheiden veerpontje. Daarvan herinneren het oude veerhuis (met rode dak) en de weg van die brug naar het dorp Sunnemo die nog altijd de naam Färjevägen (Veerweg) draagt.
Dit meer is smal, maar ongeveer dertig kilometer lang.
Hier in Värmland zijn de loofbomen de eerste helft van mei nog kaal.
En dan nog: na iedere (lange) reis vanuit Nederland voelen wij bij het zien van die brug enthousiast als een soort van tweede thuiskomen.
Afbeelding
De eerste brug over de Maas (die hier door een ander water overigens in omvang verdubbelt).
De steen van de bron is ook aangepast: de bron ligt nu in een vers aangelegd parkje.

Bijlagen

arnob schreef:
wo 11 mei, 2022 18:09

De eerste brug over de Maas (die hier door een ander water overigens in omvang verdubbelt).
De steen van de bron is ook aangepast: de bron ligt nu in een vers aangelegd parkje.
Mooi!
In 2019 zijn we naar de bron van de Maas gefietst, maar dit bruggetje herinner ik me niet. Waar ligt het?
treinbrug.jpg
dat is een potdorie een hele mooie brug zeg. Het schijnt wel dat het nog knap lastig fietsen is zo'n brug.

https://www.google.nl/maps/@41.4308333, ... 376!8i2688
derdekeer schreef:
wo 11 mei, 2022 21:15
arnob schreef:
wo 11 mei, 2022 18:09

De eerste brug over de Maas (die hier door een ander water overigens in omvang verdubbelt).
De steen van de bron is ook aangepast: de bron ligt nu in een vers aangelegd parkje.
Mooi!
In 2019 zijn we naar de bron van de Maas gefietst, maar dit bruggetje herinner ik me niet. Waar ligt het?
Geen idee hoe je een google-locatie moet aangeven, maar: google satelliet:
vanaf de bron terug naar de driesprong / rechts tot rotonde / links / eerste straat links (hier staat nu een verwijzend bordje) / waar een rijtje bomen de weg kruist net buiten de bebouwing
(Google maps stadaard: D130B - D144 - Rue du Ctre - Village)
arnob schreef:
wo 11 mei, 2022 22:28
Geen idee hoe je een google-locatie moet aangeven, maar: google satelliet:
vanaf de bron terug naar de driesprong / rechts tot rotonde / links / eerste straat links (hier staat nu een verwijzend bordje) / waar een rijtje bomen de weg kruist net buiten de bebouwing
(Google maps stadaard: D130B - D144 - Rue du Ctre - Village)
Hier dus :)

https://www.google.nl/maps/@47.98215,5. ... a=!3m1!1e3

Ik zie op Maps alleen 2 bronnen van de Maas?
Fedor schreef:
do 12 mei, 2022 11:53


Hier dus :)

https://www.google.nl/maps/@47.98215,5. ... a=!3m1!1e3

Ik zie op Maps alleen 2 bronnen van de Maas?
Ja, achteraf is me door een kenner van de streek bevestigd dat de Maas eigenlijk twee bronnen heeft.
Fedor schreef:
do 12 mei, 2022 11:53
arnob schreef:
wo 11 mei, 2022 22:28
Geen idee hoe je een google-locatie moet aangeven, maar: google satelliet:
vanaf de bron terug naar de driesprong / rechts tot rotonde / links / eerste straat links (hier staat nu een verwijzend bordje) / waar een rijtje bomen de weg kruist net buiten de bebouwing
(Google maps stadaard: D130B - D144 - Rue du Ctre - Village)
Hier dus :)

https://www.google.nl/maps/@47.98215,5. ... a=!3m1!1e3

Ik zie op Maps alleen 2 bronnen van de Maas?
Klopt. De meest linkse is het begin van het wandelpad. De foto's die hierbij staan horen thuis bij de rechtse locatie waar Google nog de oude situatie heeft afgebeeld.
Overigens is er immer discussie over waar de Maas echt begint. In feite zou de echte bron bij een boerderij net iets verder liggen maar dat was wat lastig voor toeristische doeleinden ...
Overigens is de nieuwe setting heel recent (ik kan de datum op mijn foto niet goed lezen..), geopend door de perfect van het departement, de burgemeesters van Luik en Maastricht en een kardinaal (als voorzitter van de vereniging van Vrienden van de Maas).
Grandonneur schreef:
wo 11 mei, 2022 22:03
.. Het schijnt wel dat het nog knap lastig fietsen is zo'n brug.

https://www.google.nl/maps/@41.4308333, ... 376!8i2688
Ik geef toe: hij lag langs mijn pad en niet op mijn pad dus een beetje off topic. :)
Martin E. van Doornik schreef:
ma 09 mei, 2022 23:16
DSC01798.jpg
Gisteren een fietstochtje in de omgeving gemaakt. Hoe vaak ben ik al over die brug boven het meer Grässjön gegaan. Tot 1970 was hier een bescheiden veerpontje. Daarvan herinneren het oude veerhuis (met rode dak) en de weg van die brug naar het dorp Sunnemo die nog altijd de naam Färjevägen (Veerweg) draagt.
Dit meer is smal, maar ongeveer dertig kilometer lang.
Hier in Värmland zijn de loofbomen de eerste helft van mei nog kaal.
En dan nog: na iedere (lange) reis vanuit Nederland voelen wij bij het zien van die brug enthousiast als een soort van tweede thuiskomen.
DSC01983.jpg
Weer dezelfde plek, nu acht dagen later (gisteren). Verbazingwekkend hoe snel het groen kan opkomen....