Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
LHTJoost schreef:
ma 18 okt, 2021 12:44
De brug waar wij speciaal voor naar Arles fietsten (niet vanuit Nederland overigens).EC015304-C9ED-4826-B07A-098F4B5ACDA8.jpeg
Helaas kun je er niet over fietsen .Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op. Er waren ooit meer van dit soort bruggetjes in deze streek.
De ViaRhona richting Plage Napoleon brengt je er langs.
Al eens eerder gepost maar het blijft prachtig zo dicht bij Nederland.
DSC07628.JPG
DSC07618.JPG
DSC07620.JPG
bert sitters schreef:
ma 18 okt, 2021 14:12
LHTJoost schreef:
ma 18 okt, 2021 12:44
De brug waar wij speciaal voor naar Arles fietsten (niet vanuit Nederland overigens).EC015304-C9ED-4826-B07A-098F4B5ACDA8.jpeg
Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op.

Toch wel. Inclusief bord met uitleg en een foto van een schilderij.
Fedor schreef:
ma 18 okt, 2021 14:28
Al eens eerder gepost maar het blijft prachtig zo dicht bij Nederland.
{viaduct van Moresnet}
Zijn er van de best armoedige huisjes onder deze brug afgelopen zomer overstroomd?
LHTJoost schreef:
ma 18 okt, 2021 18:54
bert sitters schreef:
ma 18 okt, 2021 14:12
LHTJoost schreef:
ma 18 okt, 2021 12:44
De brug waar wij speciaal voor naar Arles fietsten (niet vanuit Nederland overigens).EC015304-C9ED-4826-B07A-098F4B5ACDA8.jpeg
Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op.

Toch wel. Inclusief bord met uitleg en een foto van een schilderij.
Het bruggetje dat Vincent van Gogh schilderde is in 1930 gesloopt en vervangen door een exemplaar van beton. Deze brug is in 1944 opgeblazen door de Duitsers. Het huidige bruggetje is een replica, dat op een iets andere plaats ligt. De replica kent geen opritten en ligt dan ook lager boven het water.

Je komt er langs als je de ViaRhona volgt naar Plage Napoleon. Een breed zandstrand bij de monding van de grote Rhone in de Middellandse Zee. Hier is helemaal niets, zelfs geen strandtent voor een drankje. Wel staan er een paar campers enzaam op het strand. Een bijzonder eindpunt van een route in het midden van nergens. Net ver daarvoor is Port-St-Louis-du-Rhone. Een macaber stadje met niet echt duidelijk een stedenbouwkundige eenheid. Met op de achtergrond de chemische industrie. Er is geen camping, maar wel twee hotels. Overdag is er wat leven, maar na 17:00 uur houdt dat op. 's Avonds waren alle restaurants gesloten, behalve een goedkope afhaal-Vietnamees, met om te zitten ook een paar tafels, bedekt met bont en glimmend plastic .

Even voor Port-St-Louis-du Rhone kun je met een veerboot de Rhone oversteken en door de Camarque fietsen naar Les-Saintes-Maries-de-le-Mer. Soms over een slecht pad, maar wel een prachtige rit .Les-Saintes-Maries-de-le-Mer is een snoezig plaatsje, maar wel een toeristentrekker. De camping bij zee heeft echter voldoende fietsplekken en is niet duur. Leuk om er een paar dagen te blijven. Je kunt terugfietsen door de Camarque naar Arles, maar dat is pittig tegen de felle wind in die aanwakkert tot Mistral-kracht zonder beschutting. Er gaan ook fietsbussen terug naar Arles.
Ergens op de kettle valley railway trail in Canada
DSCN4666.JPG
Fedor schreef:
ma 18 okt, 2021 14:28
Al eens eerder gepost maar het blijft prachtig zo dicht bij Nederland.
Deze brug tussen Lixhe en Visé ook, hoort bij dezelfde spoorlijn als in Moresnet.

Foto 027.JPG
Fedor schreef:
ma 18 okt, 2021 14:28
Al eens eerder gepost maar het blijft prachtig zo dicht bij Nederland.

DSC07628.JPG

DSC07618.JPG

DSC07620.JPG
Het viaduct van Moresnet over het Geuldal is in de Eerste Wereldoorlog aangelegd door voornamelijk Russische krijgsgevangen. De goederenspoorlijn diende om het Duitse front te bevoorraden.
Het viaduct is ongeveer 20 jaar geleden geheel vernieuwd en geëlektrificeerd. Tijdens de werkzaamheden stonden alleen de pijlers nog overeind. Een opmerkelijk gezicht. Er kunnen nu zeer zwaar beladen goederentreinen over.
Ik heb kort na de heftige wateroverlast afgelopen zomer een stuk gefietst op een pad pal langs het water van de bovenloop van van de Geul Hier was niet aan de hand. De bodem is hier een soort spons die veel regelwater kan opzuigen. De problemen begonnen verderop langs de Geul, waar het dal steeds dieper en smaller wordt en het regenwater de massaal de hellingen afkwam.
IMG_20211002_100237824_HDR.jpg
Deze kwam ik tegen onderweg vanuit de Ardennen naar huis, is in de Voerstreek.
Vond ik wel een mooi plaatje :)
DSCF9357-klein.jpg
Gefotografeerd vanuit mijn slaapkamer in de jeugdherberg van St. Martens-Voeren, 2 april 2017, ook deel uitmakend van dezelfde spoorlijn.
Magere Brug 1974.jpg
Eén van de bekendste bruggen van Nederland is natuurlijk de Magere Brug in Amsterdam. Ik heb hem gefotografeerd bij avond in augustus 1974. Sfeervol verlicht, ik vind het daarom wel een erg mooie foto.
In die tijd was er haast niemand op straat te zien.
Indrukwekkende dubbele brug, Blue Water Bridge over de St. Clair River. Foto gemaakt in februari 2020.
Deze brug vormt de grensovergang tussen Sarnia, Canada en Port Huron, USA. Eigenlijk zijn het 2 bruggen, één per richting.
2020 was een matige winter, St. Clair River was niet dicht gevroren, alleen drijf- en pakijs.
Blue Water Bridge kopie.jpeg
Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
di 19 okt, 2021 23:04
Indrukwekkende dubbele brug, Blue Water Bridge over de St. Clair River. Foto gemaakt in februari 2020.
Deze brug vormt de grensovergang tussen Sarnia, Canada en Port Huron, USA. Eigenlijk zijn het 2 bruggen, één per richting.
2020 was een matige winter, St. Clair River was niet dicht gevroren, alleen drijf- en pakijs.

Blue Water Bridge kopie.jpeg

Groet,
Tom.
Daar heb ik nog in 1982 over gefietst! Maar de linker brug (vanaf Canada gezien) stond er nog niet. Wel een erg smalle strook trottoir naast de rijbanen. Aan de Amerikaanse kant stond er een fraai douanekantoor in Art Deco-stijl, inmiddels gesloopt maar gelukkig heb ik wel een foto van gemaakt. Bij het tonen van m'n paspoort met visum kon ik daar makkelijk doorfietsen. Op die dag heb ik maar liefst 167 km afgelegd! Zie onderstaande foto's.
Blue Water Bridge.jpg
Amerikaanse douanepost bij Blue Water Bridge.jpg
Helaas mag je tegenwoordig niet meer fietsend of lopend de Blue Water Bridge over. :cry:
Wachten op een lift van iemand met een pick-up truck (of van één van de medewerkers!) lijkt vooralsnog de enige mogelijkheid.

Groet,
Tom.
Inderdaad :( :x :oops: :cry:
Dan is er flink wat zuidelijker wel een veerpont te vinden https://www.google.nl/maps/@42.7112854, ... 384!8i8192
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 okt, 2021 11:26
Dan is er flink wat zuidelijker wel een veerpont te vinden
Helaas Martin, door schade aan de veerstoep in Sombra, en omdat de VS de grenspost in Marine City hebben gesloten, vaart dit veer niet meer. De veerboten zijn inmiddels zelfs verkocht.
P8030290 kopie.jpg
P8030305 kopie.jpg
Misschien dat het veer Walpole Island naar Algonac volgend jaar weer gaat varen, maar dan wordt het meer dan 100 km omrijden vanuit Sarnia.
Zal eens kijken, als de komende winter weer voorbij is....
P8030307 kopie.jpg
Groet,
Tom.
Afbeelding
DSC00625.jpg
Nabij Crooswijk, die brug heeft 14 mei 1940 ongeschonden doorstaan!

DSC00667.jpg
Hefbrug Boskoop
Brug over de Oude Waver
IMG_2965_new.jpg
IMG_20210912_120247.jpg
Over de Moezel in Traben-Tarbach.