Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsen als statussymbool - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsen als statussymbool

280 berichten
Leon schreef:
wo 03 apr, 2019 15:40
Edwin* wat een geweldig verhaal. Het kan zo in Het tijschrift. Erg statusverhogend 8)

Overigens is het antwoord op een vraag "Waar doe je het voor?" volgens bepaalde filosofie altijd en immer "jezelf" omdat uiteindelijk alle motieven daarop neerkomen.
Dank je voor dit statusverhogende compliment, Leon.

Ik kan me overigens wel vinden in deze filosofie.
Nou, nou, nou, even ingrijpen hoor. Noem het pochen, noem het een uit de hand gelopen hobby, maar ik blijf erbij; op het moment dat je halve bagage bestaat uit filmapparatuur en je de helft van de tijd aan het vastleggen bent hoe geweldig het allemaal niet is wat je onderneemt en meemaakt om voornamelijk anderen te plezieren dan vind ik dat eigenaardig. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik het niet kan waarderen, het is heerlijk om op een verzopen zondagmiddag alleen maar fietsfilmpjes te bekijken bij de kachel totdat het weer tijd is om zelf op de fiets te stappen. Kijktip; Frans de fietser! ietwat gedateerd maar wat deze man presteert daar heb ik echt zwaar respect voor.
patrick_ijsselstein schreef:
wo 03 apr, 2019 19:19
... om voornamelijk anderen te plezieren ..
Dat is een aanname, waar baseer je dat op?
En tjakka, daar zijn de aannames van Patrick weer! :roll:

Nu zijn ze weer eigenaardig, de mensen die hun reizen in beeld vastleggen.
En de bagage van filmende mensen bestaat A. NIET uit de helft aan apparatuur en B. besteden ze ook niet de helft van hun reis aan filmen en monteren. En C. klopt je aanname dat dit enkel gebeurt om een ander te plezieren ook niet. Kijk maar naar Frans de fietser (inderdaad geweldig!) , je ontkracht door Frans te noemen zelf je aannames, Patrick. :twisted: :lol:

Voor wie niet weet wie Frans is : https://www.youtube.com/channel/UCfoYzo ... ff7ZvCbqGA
Aha, geen idee en de discussie is klaar, ieder kan er van denken wat hij/zij wil natuurlijk.

Je zult altijd mensen houden die aanstoot nemen aan andermans gedrag of manier van leven.

Net zoals er mensen zijn die gedrag vertonen om een reactie uit te lokken.

Om daar nu op te reageren :wink:
Laten we het hier gezellig houden en iedereen z'n eigen mening respecteren.
(Diverse berichten verwijderd.)
Als ik niet meer in het subforum kletspraat mag zeggen dat ik het amusant vind dan weet ik het niet meer.

Edit: ik heb dit inmiddels aan het bestuur gevraagd.
patrick_ijsselstein schreef:
di 02 apr, 2019 22:59
Dan is hij dus al een keer op dat punt geweest om zijn statief en camera neer te zetten, terug gefietst, weer naar de camera gefietst om tot de ontdekking te komen dat hij het lenskapje is vergeten van de camera te halen. Oke, weer terug, weer naar de camera fietsen, alles weer inpakken om vervolgens pas weer verder te kunnen fietsen.
Ik las net nog dat een zichzelf fietsjournalist noemende broodfietser 3kg aan fotospullen bij zich had inclusief drone. Dat statiefje is blijkbaar alweer ouderwets. Vooral de fiets en het merk worden goed zichtbaar gefilmd en de leverancier van de fiets mag de filmpjes op z'n website plaatsen inclusief "heldenverhaal". Faust in een nieuw jasje.

Het doet me denken aan "journalisten" die "embedded" met defensie een oorlogsgebied ingaan, om een eenzijdig verslag te doen.

Sowieso is alles waar een zichtbare camera bij betrokken is niet "echt" natuurlijk.
rooss schreef:
do 04 apr, 2019 12:41
Ik las net nog dat een zichzelf fietsjournalist noemende broodfietser 3kg aan fotospullen bij zich had.
Dat is inderdaad exteem weinig voor iemand die er werk van maakt. Mij zou dat echt niet lukken.
P.s. op vakantie hou ik het bij de 290 gram van mijn camera, hoesje, batterijen + kaartje.
Ik wordt altijd zo blij als iemand blij wordt van de dingen die hij/zij doet. Dat heet geluk en ik zou de laatste willen zijn om een oordeel te geven over hoe anderen hun geluk kunnen vinden. Of dat nu met kilo’s apparatuur is en heel veel stoppen of met 200 gram cameraatjes en nooit stoppen. Ik weet het, daarmee sla ik wellicht de discussie dood maar eerlijk gezegd begin ik wel moe te worden van oordelen hoe anderen hun leven zouden moeten indelen. Doe alsjeblieft datgene waar je blij van wordt. Daar maak je anderen ook blij mee.
Marco Meijerink schreef:
do 04 apr, 2019 13:39
Of dat nu met kilo’s apparatuur is en heel veel stoppen of met 200 gram cameraatjes en nooit stoppen.
Bij mij is het juist andersom: toen ik mijn grote camera mee had dacht ik vaak "pff, geen zin om daarvoor dat bakbeest te pakken", met het kleine cameraatje is de foto gemaakt voordat de oude camera uit de tas zou zijn.
Marco Meijerink schreef:
do 04 apr, 2019 13:39
maar eerlijk gezegd begin ik wel moe te worden van oordelen hoe anderen hun leven zouden moeten indelen.
Is dit ook niet een beetje zo'n oordeel? :D Maar goed, positivisme is natuurlijk altijd goed, je verkoopt er ook veel meer mee.
niks mis met pochen, dat sommige mensen het woord pochen negatief vinden klinken zegt meer over die mensen zelf denk ik.
Ik zou het wel leuk vinden als Roos en Patrick samen op fietsvakantie gaan, en er daarna zonder te pochen (of wel, maar daar dan eerlijk voor uitkomen) over berichten. Liefst zonder inspirerend verslag, zonder foto's, zonder filmpjes. Gewoon iets in de trant van "Hey we waren weg, en zijn weer terug, en wij vinden van alles over jullie, maar omdat wij niet vertellen wat wij hebben gedaan, kunnen jullie niets van ons vinden. Lekker puh!"

(Dit naar aanleiding van de vele berichten die ik na werktijd zie.)
rooss schreef:
do 04 apr, 2019 16:04
Marco Meijerink schreef:
do 04 apr, 2019 13:39
maar eerlijk gezegd begin ik wel moe te worden van oordelen hoe anderen hun leven zouden moeten indelen.
Is dit ook niet een beetje zo'n oordeel? :D Maar goed, positivisme is natuurlijk altijd goed, je verkoopt er ook veel meer mee.
idd. eigenlijk leven we in een systeem, waar, door geld vooral, je nooit zeker weet met wat voor mensen je van doen hebt, het gaat om de werkelijke insteek en tja, soms weten we dat niet eens meer werkelijk van onszelf, denk ik, of hebben we pas jaren later door dat wat we deden helemaal niet werkelijk onze eigen insteek was, maar we gedreven werden door teveel eigenlijk negatieve impulsen van buitenaf of het systeem die jou graag zo ziet, omdat je vooral daarmee iets geeft in hun beleving, om het beeld of hun beeld van het leven, in stand te houden, zeer triest dat we in zo'n systeem leven, ik ben er nl. van overtuigd dat we van oorsprong wel redelijk werkelijk aan onszelf trouw zouden zijn gebleven, al zou het dan zijn om te pochen, vaak gaat het dan om het spel, om het wedstrijdelement en het lachen erover met elkaar of elkaar uitdagen om het uitdagen of om elkaar werkelijk wat te geven, een verslag van je belevenissen, uit liefde voor je naasten, of evt. 'vreemden' voor een nagenieten, voor het of een verhaal, voor de magie van het leven leven.
willem.m schreef:
do 04 apr, 2019 17:17
Ik zou het wel leuk vinden als Roos en Patrick samen op fietsvakantie gaan, en daarna zonder te pochen (of wel, maar daar dan eerlijk voor uitkomen) over berichten. Liefst zonder inspirerend verslag, zonder foto's, zonder filmpjes. Gewoon iets in de trant van "Hey we waren weg, en zijn weer terug, en wij vinden van alles over jullie, maar omdat wij niet vertellen wat wij hebben gedaan, kunnen jullie niets van ons vinden. Lekker puh!"

(Dit naar aanleiding van de vele berichten die ik na werktijd zie.)
Dat doe ik al jaren zonder inspirerend verslag, zonder foto's, zonder filmpjes en zonder stiekem verkoopgeleuter over mijn spulletjes, misschien moet ik het eens anders aan gaan pakken dan krijg ik misschien ook een gratis fiets. Of misschien wel een gratis hengel:

Een shimano alivio is overigens een heel goede hengel, daar kan je snoeken van meer dan een meter mee vangen:
https://www.zunnebeld.nl/hengelsport/sh ... io-dx-spin
Ik wordt een beetje verdrietig van uw opmerkingen Rooss. Begrijp ik u nu goed dat mensen die een reisverslag met dito mooie foto's delen in dit forum zoals Willem enkel commerciële belangen hebben? Begrijp ik u nu goed dat u een ieder die dat doet op dit mooie forum in dat hokje stopt? En begrijp ik het goed dat u dat een nogal negatief hokje vind? Waarom bent u zo boos? Of heb ik u verkeerd begrepen en bent u niet boos en ik dus onterecht verdrietig?

Wat mij betreft is het doel van de WF site en vereniging dat we elkaar inspireren tot mooie fietsreizen - ook u! Ik geniet in ieder geval met volle teugen van mensen die de moeite nemen voor zichzelf om het vast te leggen en dat met anderen hier te delen.

Dank aan alle mooie verhalen vertellers in foto, verhaal of film! Jullie maken me gelukkig!
pffff, hou is even op het op de persoon te spelen zeg, waar gaat het over.
patrick_ijsselstein schreef:
do 04 apr, 2019 16:56
... dat sommige mensen het woord pochen negatief vinden klinken zegt meer over die mensen zelf denk ik.
Nee hoor.
Negrelli schreef:
do 04 apr, 2019 18:03
Ik wordt een beetje verdrietig van uw opmerkingen Rooss. Begrijp ik u nu goed dat mensen die een reisverslag met dito mooie foto's delen in dit forum zoals Willem enkel commerciële belangen hebben? Begrijp ik u nu goed dat u een ieder die dat doet op dit mooie forum in dat hokje stopt? En begrijp ik het goed dat u dat een nogal negatief hokje vind? Waarom bent u zo boos? Of heb ik u verkeerd begrepen en bent u niet boos en ik dus onterecht verdrietig?

Wat mij betreft is het doel van de WF site en vereniging dat we elkaar inspireren tot mooie fietsreizen - ook u! Ik geniet in ieder geval met volle teugen van mensen die de moeite nemen voor zichzelf om het vast te leggen en dat met anderen hier te delen.

Dank aan alle mooie verhalen vertellers in foto, verhaal of film! Jullie maken me gelukkig!
Dank u wel voor uw mening over mij. Nee u begrijpt mij niet goed en ik ben absoluut niet boos. U denkt wellicht wat te veel in extremen. U hoeft mij overigens niet te vousvoyeren, ik ben maar een heel gewoon nederig persoontje.