Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Hallo,
Ik was afgelopen winter bij de Tour Down Under in Adelaide, Australië en die Tour wordt gesponsord door SANTOS, de South Australian Northern Territory Oil Search. En wat is leuker dan een foto van mijn Santos voor hun Santos
:lol:
20190114_153129.jpg
Groet, Petra.
peter de rijk schreef:
wo 15 mei, 2019 18:09
Dit bord was ook te toepasselijk om zomaar voorbij te fietsen ....
Ook hier kan je moeilijk aan voorbij ...
 
Lieverdun.jpg
 
Groeten BSM
en wat is er grappig aan deze foto?
en waarom heb je je gezicht weggehaald?
Afbeelding

Afbeelding
Haha(as),
dan kan ik het nog bonter maken:
Ik fietste, nog steeds in Adelaide, langs de tramlijn, toen ik eerst het onderstaande bord zag. Dat verbaasde me al want de borden met kangoeroes en koala's ken ik daar wel, maar een giraf...
giraf Adelaide.jpg
giraf Adelaide.jpg (35.93 KiB) 2418 keer bekeken
Maar ze hadden toch echt gelijk, want 50 meter verderop:
giraf Adelaide 2.jpg
giraf Adelaide 2.jpg (84.14 KiB) 2418 keer bekeken

Groet, Petra.
janenliseth schreef:
wo 15 mei, 2019 19:54
{Groot Haasdal, gem. Nuth}
Jouw foto's zijn langs dezelfde weg gemaakt als mijn foto van Raar(rr), slechts 4 km verderop. Het rare is dat Groot Haasdal niet in het dal ligt maar op de berg. Zowel de woorden Groot als Berg zijn daarbij tamelijk betrekkelijk natuurlijk. :D
Petra137 schreef:
wo 15 mei, 2019 19:39
en wat is er grappig aan deze foto?
en waarom heb je je gezicht weggehaald?
Dat is denk ik degene die zijn brander heeft weggegeven. :twisted: / :lol:
Leon schreef:
wo 15 mei, 2019 20:01
Petra137 schreef:
wo 15 mei, 2019 19:39
en wat is er grappig aan deze foto?
en waarom heb je je gezicht weggehaald?
Dat is denk ik degene die zijn brander heeft weggegeven. :twisted: / :lol:
Of het is diegene van wie de brander is weggegeven ....
.... de ontkenningsfase kan heel lang duren.

Groeten BSM
Hallo,

De geheimzinnige Bridgestone SM'er heeft mij inmiddels gemaild wat zijn foto betekent:


Als er Li(e)verdik had gestaan, was het dan leuker ?
Als je Liverdun op z'n Frans uitspreekt - het is in Frankrijk - dan zeg je Lievùrdùn

En ... ik heb het gezicht weggehaald omdat niet iedereen overal herkenbaar terug te vinden is. Mocht je míj op de fiets tegenkomen dan herken je míj wel aan de Bridgestone.
Kom je mijn wederhelft op de fiets tegen dan is ook een Bridgestone een goed kenmerk.

Groeten BSM
Dank voor de uitleg, Petra. Een soort raadpraatje dus.

Hier nog een plaatje dat ik zag toen ik op het fiets zat:
willem.m schreef:
wo 15 mei, 2019 21:14
Hier nog een plaatje dat ik zag toen ik op het fiets zat:
De wiel kan ook als het een kolkgat betreft:
Langs de kust en vooral in het rivierenland zijn her en der 'wielen' te vinden: diepe plassen die vlak achter een dijk zijn ontstaan doordat water na een doorbraak door het gat in de dijk kolkte.

Het zijn kenmerkende landschapselementen, waarvoor behalve wiel diverse andere namen in omloop zijn, zoals doorbraakkolk, kolkgat, waai, waal en weel.

Volgens Van Dale is wiel een het-woord, maar diverse lezers denken daar anders over. Terecht, want in bepaalde delen van Nederland wordt zo'n kolkgat niet aangeduid als 'het wiel', maar als 'de wiel'. Een voorbeeld daarvan is de eigennaam 'de Wiel van Beneden-Leeuwen'. Er zijn ook kolkgaten die gewoonlijk als 'het wiel' worden aangeduid, zoals 'het Wiel van Uitweg'. Sommige wielen worden door de een 'de wiel' en door de ander 'het wiel' genoemd. Een voorbeeld daarvan is het grootste kolkgat van Nederland, nabij Leerdam. Afgaande op internetbronnen noemt een op de vier mensen dat 'de Wiel van Bassa', maar drie op de vier 'het Wiel van Bassa'.
https://www.trouw.nl/home/kolkgat-kan-z ... ~a21532eb/
Ja dat weet ik. Zeker omdat het restaurant aan zo'n plas ligt. :wink: Maar ik vond het toch grappig,
col.JPG
Voorheen de Amersfoortse Berg :wink:

Een ludieke actie tegen het sportbeleid van de gemeente Amersfoort.
Grappig, maar ergens ook wel triest.
a6.JPG
-Jan
En wat dacht je van dit fraaie fietsrotonde-fröbelwerk, inclusief voetgangersoversteekplaats (Bibione, Italië):

20170916-0179-LR5.jpg
JanH schreef:
do 16 mei, 2019 19:48
Grappig, maar ergens ook wel triest.
a6.JPG

-Jan
Dit is heel herkenbaar en past in het Franse straatbeeld. Ook is er regelmatig een stoeprand t.h.v. het bord met de naam van het dorpje (en het ondervangende gele bord met hoeveel bloemetjes die het dorp op de schaal van Ville de Fleurie heeft). Ik neem daarom nooit het risico op het fietspad te blijven tot het einde van het dorpje, maar ga als het even kan weer gewoon de weg op.
groverr schreef:
do 16 mei, 2019 20:23
JanH schreef:
do 16 mei, 2019 19:48
Grappig, maar ergens ook wel triest.
a6.JPG

-Jan
Dit is heel herkenbaar en past in het Franse straatbeeld. Ook is er regelmatig een stoeprand t.h.v. het bord met de naam van het dorpje (en het ondervangende gele bord met hoeveel bloemetjes die het dorp op de schaal van Ville de Fleurie heeft). Ik neem daarom nooit het risico op het fietspad te blijven tot het einde van het dorpje, maar ga als het even kan weer gewoon de weg op.
Mijn foto kwam uit Spanje. Dit is er nog één, bij Sevilla (is van Streetview, ik was te verbouwereerd om een foto te nemen). Ik ben eerst doorgefietst en kwam via een benzinepomp op een afrit van een snelweg terecht. Ik moest omkeren en verderop oversteken. Aan de overkant ging het fietspad verder richting Sevilla.
a9.JPG
Maps URL https://www.google.nl/maps/@37.3365422, ... 312!8i6656

-Jan
Fietspaden die zomaar ergens beginnen of eindigen. Dat is zo normaal in Spanje (en vele andere landen op de wereld). Na 500 km door de Amazone van Ecuador gefietst te hebben kwam ik opeens dit tegen. Zonder dat ik in de 4 weken dat ik daar rond heb gefietst ook maar één andere fietser heb gezien. Dus door en voor wie dit is bedacht en aangelegd was me een raadsel. Na 1 kilometer hield dit prachtige fietspad al weer op, helaas.

Bijlagen

En wat vind je hiervan: dit is alleen een fietspad tijdens spitsuur. Buiten deze tijden moet je officieel op de stoep fietsen en in Australië zijn dat niet de beste paden.
Adelaide fietspad.jpg
Adelaide fietspad.jpg (41.27 KiB) 2428 keer bekeken
PS: Als iemand mij kan vertellen waarom al mijn foto's die niet landscape genomen zijn, wel landscape, en dus op hun zijkant, geplaatst worden, dan word ik daar heel blij van!
Niet echt grappig, wel opvallend.
Waarheen: Ravensbrück of Himmelspfort?

OriginalPhoto-522574000.424293.jpeg