Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Gespot op de site van Warringtoncyclecampaign, met als onderschrift 'It is good to see the Space for Cycling campaign being adopted on an international scale as can be seen in this example from Australia'.

Afbeelding
image.jpeg
Ons zoontje vond de fietstocht naar Legoland via de Jutlandroute geheel overeenkomstig hetgeen op de plaatsnaamaanduiding staat :D

Hij is overigens alweer bijna een week onderweg met zijn broer een rondje van tussen de 500 en 600 km in Nederland aan het fietsen. De 900 km met ons waren waarschijnlijk niet genoeg voor hem :wink:

Echt vet! :D
Echt zo stoer ook op die fiets erbij, :)

leuke plaatjes allemaal :P
keesswart schreef:
di 21 aug, 2018 14:45
Gespot op de site van Warringtoncyclecampaign, met als onderschrift 'It is good to see the Space for Cycling campaign being adopted on an international scale as can be seen in this example from Australia'.
Dit vond ik ook een briljante. Monty Python IRL!

"This month's facility was inspired by an undergraduate philosophy assignment; a sign that’s only purpose is to warn of its own existence. "

Afbeelding
IMG_2113.jpg
Onderweg ergens in de Elzas. Ik weet niet wat dat bord er staat te doen want te voet was er ook geen doorkomen aan, of misschien is dit het lot van een weg als je fietsers weert?
Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Geen mens die zich daar met de fiets zou wagen. Of toch?

Gemmipas verbodsteken fietsers.jpg
En hier bij Wageningen... bergop een leuke uitdaging (de trap ging nog wel een stuk door).
DSC03760k.JPG
.
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 15:53
Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Geen mens die zich daar met de fiets zou wagen. Of toch?

Gemmipas verbodsteken fietsers.jpg
Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)
Fedor schreef:
do 23 aug, 2018 16:30
En hier bij Wageningen... bergop een leuke uitdaging (de trap ging nog wel een stuk door).

DSC03760k.JPG.
Naar boven zou me niet lukken. Naar beneden lijkt het nog goed fietsbaar.

Renaat
Revanho schreef:
do 23 aug, 2018 17:10
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 15:53
Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Geen mens die zich daar met de fiets zou wagen. Of toch?

Gemmipas verbodsteken fietsers.jpg
Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)
Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 17:42
Revanho schreef:
do 23 aug, 2018 17:10
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 15:53
Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Geen mens die zich daar met de fiets zou wagen. Of toch?

Gemmipas verbodsteken fietsers.jpg
Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)
Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
Dit is denk ik gedaan om de overlast te beperken voor de volksstammen die in de zomer op dit pad lopen. De Gemmipas is namelijk best wel een bekend fenomeen. Terecht dat ze fietsers willen weren!

Ik ben voorstander van het scheiden van wandelpaden en mtb-tracks. Zo vond ik het asociaal dat we afgelopen juni op de mtb-track vanaf Tresviso wandelaars tegenkwamen. Echt levensgevaarlijk!
willem.m schreef:
do 23 aug, 2018 18:23
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 17:42
Revanho schreef:
do 23 aug, 2018 17:10


Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)
Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
Dit is denk ik gedaan om de overlast te beperken voor de volksstammen die in de zomer op dit pad lopen. De Gemmipas is namelijk best wel een bekend fenomeen. Terecht dat ze fietsers willen weren!

Ik ben voorstander van het scheiden van wandelpaden en mtb-tracks. Zo vond ik het asociaal dat we afgelopen juni op de mtb-track vanaf Tresviso wandelaars tegenkwamen. Echt levensgevaarlijk!
Ah, dan is het geen grappig bord maar wel een echte veiligheidsmaatregel. Er klommen inderdaad enkele fietsers op een (e-)mountainbike naar boven langs het wandelpad aan de kant van de Daubensee en ik kon me niet voorstellen dat zij deze steile afdaling naar Leukerbad zouden overwegen.
nicolevelo schreef:
do 23 aug, 2018 17:42
Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
Wat volgt daar zou ik vriendelijk voor bedanken met de fiets. Iets boven mijn niveau.

Renaat
IJsland, ergens aan de zuidkust tussen Vik en Hella:
Afbeelding
Ergens in Frankrijk
PICT0008.jpg
Michaelfietst schreef:
do 30 aug, 2018 09:36
Ergens in Frankrijk
:) Fermé pour cause de fermeture... Doet me denken aan een dorpje onderweg in Frankrijk waar ik in 2011 op zoek was naar een overnachtingsplek. De camping was opgeheven, er waren wel twee hotelletjes in het dorp maar ja, "tout est fermé, c'est lundi hein?" Uh, ja, tuurlijk.... :roll:

Carl
Afbeelding
Bij het uitrijden van Dublin Airport in Ierland, 28 aug. 2014.
En staat daar de paal nou in de weg....
Afbeelding
Vorige week in Zuid-Afrika, een twintigtal km ten oosten van Pretoria.
B3242B3D-C1ED-4CEF-B24C-C9D558A17749.jpeg
math schreef:
do 30 aug, 2018 19:43
Afbeelding
Nope, ik snap of zie ‘m niet... :oops:
Travelmaster schreef:
di 04 sep, 2018 16:37
math schreef:
do 30 aug, 2018 19:43
Nope, ik snap of zie ‘m niet... :oops:
Ik ook niet, het is wel een Frans plaatsnaambord. Een vertaling bracht geen soelaas.
Ik herinner me een mop met een zekere plaatsnaam waar niemand vast wil wonen, het is dit hier:
https://www.google.nl/maps/@47.59767,3. ... 312!8i6656