Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Soms kwam ik ANWB-paddestoelen in ongewone vormen tegen, beide in 2010 gezien.
Boven in de buurt van Noordlaren en onder in Vaassen.

Afbeelding
DEAD HORSE SUMMIT Elev 4489 (feet)
Afbeelding


Dit bord met een macabere naam kwamen wij tegen op Hw 89 in
Siskiyou county North California tussen McCloud en Pondosa.

Het maakte mij nieuwsgierig want: How did the summit got its name ?

Een zoektocht op internet leverde niets op behalve dat er in Alaska een plaats Deadhorse bestaat en een dozijn verhalen en theorieën hoe haar naam zou zijn ontstaan.

Dus zocht ik over de Summit contact met het Museum in Siskiyou en kreeg al snel antwoord met bijlagen welke jullie hier aantreffen.

Zo stond het in een krantenbericht.

Afbeelding

Het verhaal:
Afbeelding

Afbeelding

Dat waren nog eens tijden.
Afbeelding
Canadees Phil Fertey op de Hoge Bi door Nederland.
Gister ontmoette ik hem op de Westfriese Omringdijk. Dag er voor stond hij in het NHD.
Een zadel op 1,70 mtr hoog en een wiel met massieve banden.
Fietsen is een kwestie van op gang komen en in balans blijven zegt Phil, en geen moment je aandacht laten verslappen. Aantal spaken vroeg ik aan hem: wel, die had hij nog niet geteld.
Gewoon een rugzak met wat kleding en overnachten bij Vrienden op de fiets.
Afbeelding
janenliseth schreef:
za 06 okt, 2018 08:39
Canadees Phil Fertey op de Hoge Bi door Nederland. [...]
Afbeelding
Gewoon een rugzak met wat kleding en overnachten bij Vrienden op de fiets.
Terwijl: moet je je eens voorstellen wat je kwijt kunt op een voordrager van dat formaat! :lol:

Carl
Carl schreef:
za 06 okt, 2018 10:49
janenliseth schreef:
za 06 okt, 2018 08:39
Canadees Phil Fertey op de Hoge Bi door Nederland. [...]
Afbeelding
Gewoon een rugzak met wat kleding en overnachten bij Vrienden op de fiets.
Terwijl: moet je je eens voorstellen wat je kwijt kunt op een voordrager van dat formaat! :lol:

Carl
Een tas met geld voor de orthodontist.
Grappig, denk dat ik hem gister ook langs de dijk zag fietsen.
Cool !
Een grappig tegeltje blijkt een serieuze zaak.
Hier het verhaal: http://scyedam.delinea.nl/kaleida/pagina.php?id=78

Afbeelding
janenliseth schreef:
di 09 okt, 2018 19:32
Een grappig tegeltje blijkt een serieuze zaak.
Hier het verhaal: http://scyedam.delinea.nl/kaleida/pagina.php?id=78

Afbeelding
Klopt het dat dit tegeltje is gefotografeerd op de molen De Walvisch? Dat kan ik alleen al aan de stenen zien.
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 okt, 2018 21:48
janenliseth schreef:
di 09 okt, 2018 19:32
Een grappig tegeltje blijkt een serieuze zaak.
Hier het verhaal: http://scyedam.delinea.nl/kaleida/pagina.php?id=78
Klopt het dat dit tegeltje is gefotografeerd op de molen De Walvisch? Dat kan ik alleen al aan de stenen zien.
Volgens mij is het De Palmboom. Ik heb de foto's binnen 1 minuut na elkaar gemaakt.
Afbeelding
Martin wát een misser hee!! :lol: :lol:

Man, ik vind het al serieus knap dat je aan de steen kunt zien dat het een molen is...
Travelmaster schreef:
wo 10 okt, 2018 09:18
Martin wát een misser hee!! :lol: :lol:

Man, ik vind het al serieus knap dat je aan de steen kunt zien dat het een molen is...
Niet moeilijk, gezien de kromming van de muur (de schaduw van de stenen is links anders dan rechts op de foto) en bij ronde stenen stellingmolens worden de bakstenen een beetje schuin omlaag naar buiten toe gemetseld. Dit is hier ook te zien. Om het regenwater zoveel mogelijk af te wateren en de molen binnen zo droog mogelijk te houden (belangrijk voor het meel).
Dus niet bij nummer 42 (de blauwe naam valt op), maar nummer 23 op de lijst van de uitgereikte schildjes....
Ooit had Schiedam 19 van die wiekendragende reuzen, in de jaren '60 van de vorige eeuw nog maar drie en nu zijn het er acht! In Rotterdam ook, daar zijn alleen 'De Distileerketel' in Delfshaven en 'De Speelman' nog van over. Ik heb het dan nog niet over de andere Rotterdamse molens in de buitengebieden.
Huh? Rij ik nou het dorp uit en zo direct weer in?
20181013_143111_HDR-02.jpeg
Er zijn al een paar foto's geweest met trappen, maar ik vraag me af of deze ook risico loopt dat er mountainbikers vanaf rijden? Of juist omhoog, aangezien het bordje "fietsers afstappen" onderaan staat?
De bijlage P5035278.JPG is niet meer beschikbaar
En deze, een paar jaar geleden in Warschau, maar ik vermoed dat het er nog steeds wel staat.
P5035278.JPG
Dorenda schreef:
zo 14 okt, 2018 10:04
Er zijn al een paar foto's geweest met trappen, maar ik vraag me af of deze ook risico loopt dat er mountainbikers vanaf rijden? Of juist omhoog, aangezien het bordje "fietsers afstappen" onderaan staat?
P5035278.JPG

En deze, een paar jaar geleden in Warschau, maar ik vermoed dat het er nog steeds wel staat.
RIMG0206.JPG
Is die foto wel echt in Polen genomen? Warschau ligt in een vlak land, het oude centrum is wel iets glooiend. Bovendien heb ik twee keer in Polen gefietst. Het Pools voor fietser is rowerzysta. Cyklisto komt me daar ook wat onverwacht over.
Nee, die is genomen in Tsjechië, maar wel vlakbij de Poolse grens, in het IJzergebergte.
De tweede is wel echt in Polen genomen, in Warschau, waar ik al ruim 8 jaar woon. :)
Dorenda schreef:
zo 14 okt, 2018 10:04
Er zijn al een paar foto's geweest met trappen, maar ik vraag me af of deze ook risico loopt dat er mountainbikers vanaf rijden? Of juist omhoog, aangezien het bordje "fietsers afstappen" onderaan staat?
Er staan op youtube instructiefilmpjes hoe de trap op te fietsen, dus ja, dat bord staat er vast niet voor niets! :lol: https://www.youtube.com/watch?v=rJkTal4a2X4
Bouw je eigen kasteel... Ik dacht dat het decoratie was maar alles was gemetseld.
DSCN0856.JPG
Ze hebben dit hartelijke Engelstalige welkomstwoord fonetisch gespeld. Rare jongens, die Tsjechen.
Gisteren waren er verkiezingen in Beieren, zo ook in het Frankenland, waar in de jaren '30 sommige van de meest fanatieke bruinhemden vandaan kwamen. Maar dat terzijde.

Overal waar ik hier fiets zie ik posters met kandidaten. Die van de AfD ("Für unsere Heimat") zijn steevast op ladderhoogte vastgemaakt, zodat ze niet door tegenstanders worden verwijderd.

De verkiezingsuitslag? De Groenen en AfD veel winst, en CSU en SPD op dik verlies. De CSU zal waarschijnlijk samen met een conservatieve burgerpartij verder regeren.

De volgende keer versplintert het verkiezingslandschap denk ik nog verder. Misschien dat die Heimatposters dan op ooghoogte komen.
20181015_105209_HDR-01.jpeg