Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 41 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
ABF82481-A2F9-4F02-9F87-C1DC99459A8A.jpeg
Screenshot_20230110-120502.png
Ik heb vanmorgen met genoegen dit plaatje uit de krant bekeken en gelezen.
Wil het met jullie delen maar weet zo gauw geen andere rubriek om het te plaatsen.
Poppink schreef:
di 10 jan, 2023 12:07
Ik heb vanmorgen met genoegen dit plaatje uit de krant bekeken en gelezen.
Wil het met jullie delen maar weet zo gauw geen andere rubriek om het te plaatsen.
Doet me denken aan dit plaatje dat ik "onderweg" op het web een keer tegenkwam:

Afbeelding
Dat ik dan weer ken van het opengewerkte plaatje van de Puch motor aan de hand waarvan ik dat ding uit- en in elkaar kon schroeven.
De benamingen in jouw plaatje zijn trouwens uuh... extraordinair.
Misschien heeft de kunstemaker wel van alle afzonderlijke onderdelen een plaatje gemaakt en aan google gevraagd waar ze op leken.
Best handig die Engelse vertaling van fietsonderdelen....!
Maar whisky in een bidon? :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
wo 11 jan, 2023 00:40
Best handig die Engelse vertaling van fietsonderdelen....!
Precies. Bij de juiste fietsenmaker vragen naar een nieuwe 'hyperdrive core' voor je fiets moet wel een leuk gesprek opleveren. :D
Martin E. van Doornik schreef:
wo 11 jan, 2023 00:40
Maar whisky in een bidon? :roll:
Nee, inderdaad niet nodig. Gewone Schiedammer werkt ook prima, is mijn ervaring. :wink:
Kwam deze toevallig weer tegen uit 2012.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
20230115_134922.jpg
Je ziet wel vaker fietsen, bromfietsen, scooters of motoren met een kettingslot aan een vast object geplaatst, maar een doodgewone slee? En we hebben lang geen sneeuw gezien....
Vanmiddag gefotografeerd bij de Brink in Assen.
Sterk spul, dat touw.
willem.m schreef:
zo 15 jan, 2023 20:08
Sterk spul, dat touw.
Er zit een roze hoes om de ketting, die zowel om de hoekpaal als om de stang aan de voorkant van de slee geslagen is. Het witte touwtje is alleen om de slee voort te trekken.
https://www.google.nl/maps/@52.9932179, ... 384!8i8192
Oja, nu zie ik die stang ook.
IMG_20230111_160116556.jpg
Dit riep wel vragen op.
spannend !
Even ontladen.
In Schotland waar café's dun bezaaid zijn maar golfbanen niet. Deze had prima koffie.
Maar ja, een plek om fietsen te stallen was er niet en dan is het wat behelpen.
DSC02060.JPG
Op de camping in het Schotse Applecross pasten er nog net twee fietsen naast:
20090516-_MG_1588.jpg
In de VS ook genoeg vergelijkingsmateriaal:
VS-1.JPG
VS-2.JPG
Zoals iedereen weet staan 95% van de borden die werkzaamheden aanduiden er voor fietsers voor Jan met de korte achternaam, dus als wegwerkers het serieus menen zullen ze met iets overtuigends moeten aankomen.
Zou ik hier langs kunnen?
Gelukkig zijn de Vlamingen hier wel zo netjes om een omleiding aan te geven, die klopt ook, want ik had hem net gefietst.
Afbeelding
Oei, ze zijn er één vergeten. :wink:
verkeersbord-sb250-c15-verboden-toegang-voor-ruiters.png
verkeersbord-sb250-c15-verboden-toegang-voor-ruiters.png (36.29 KiB) 252 keer bekeken