Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 40 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Leon schreef:
vr 25 nov, 2022 20:10
Ik trof gisteren deze bijzondere striping aan op het fietspad, waarschijnlijk als inleiding of afleiding voor de paaltjes ginds. :?
Afbeelding
Ik heb dat ook wel eens met een restje boter. Te weinig om nog weer te bewaren, dus smeer je dat ook maar op je boterham.

Het resultaat is niet altijd wat je ervan hoopt.

Met belijningsverf werkt het blijkbaar net zo.
Van 2 keer meten 1 keer zagen (of verven) hebben ze bij de stratenmaker op zee show nog niet van gehoord zo te zien.
_Peter_ schreef:
za 26 nov, 2022 23:53
Van 2 keer meten 1 keer zagen (of verven) hebben ze bij de stratenmaker op zee show nog niet van gehoord zo te zien.
Maar wel van een voorseinbord.
En dan maken we Voormarkeerwybertjes op het fietspad.
Leon schreef:
vr 25 nov, 2022 20:10
Ik trof gisteren deze bijzondere striping aan op het fietspad, waarschijnlijk als inleiding of afleiding voor de paaltjes ginds. :?
Je kan het ook positief zien, de verfploeg kwam, er stonden nog geen paaltjes en volgde de tekening. Toen kwam de paaltjesploeg en die dacht na, plaatsje direct bij de kruising/afslag is niet handig. Bij de kruising/afslag moet je op het andere verkeer letten dus geen slecht idee om de paaltjes ~15 meter van de kruising/afslag te zetten.

Als je beter kijkt dan zie je dat de plaatjes zelf ook best redelijke markeringen heeft allen de bladeren camoufleren het deels. Zo bekijkend is het de markering voor de kruising/afslag.

Wat het betekend is moeilijker te vinden, ik weet inmiddels wat een open ruit/wybertje in Frankrijk betekend maar dat helpt niet.
Ik kan het nu wel verklappen.
Ik kan me een beetje in de volgorde van de eerdere paaltjes vergissen, maar het was ongeveer zo:
Eerst stond er één paaltje in het midden op de ruit-met streep en een paaltje aan de zijkant. Omdat daar klachten over kwamen werd het veranderd en kwamen er twee paaltjes. De ruit met streep werd zwart overgeschilderd. De andere twee ruiten kwamen. Omdat daar ook klachten over kwamen werden de paaltjes verplaatst naar iets verderop. De andere ruiten werden ook zwart overgeschilderd. Omdat de zwarte verf glimt zien de oude ruiten er bij tegenlicht wit uit.
Het bord aan de rechterkant is een verwoede poging om het bord fietspad te vermijden, want daar houden ze hier niet van en het zou wellicht ook juridisch niet helemaal kunnen kloppen vanwege die trekker die tweemaal per jaar over het grazig paadje links moet.
Op de NL-DE grens oip de Akerweg tussen Bocholtz en Vetschau is ook zo'n soort situatie maar dan zonder verf. Er liggen betonblokken (Merkellego) maar zo gemiddeld om de twee maanden veranderen ze de opstelling. Soms kan je als fietser rechtdoor, soms moet je rechtsom zigzaggen en soms moet je linksom zigzaggen. Soms via de (modderige) berm (het fietspad is maar een meter breed) en soms over het asfalt.

Was er gisteren weer en nu kan je als fietser wel rechtdoor tussen de blokken maar hebben ze in de overblijvende ruimte (nog geen 1,5 m breed) ook nog een paaltje geplaatst, midden op het 1m brede fietspad zodat je altijd door de berm moet (met een lekker randje tussen modder en asfalt).
@Fedor: Is dat bedacht om de Russische tanks tegen te houden?
willem.m schreef:
zo 27 nov, 2022 11:15
@Fedor: Is dat bedacht om de Russische tanks tegen te houden?
Waarschijnlijk zijn de blokken een relict uit de coronatijd want toen (als ik zo op foto's zie) lagen nieuwe blokken over de volle breedte van de weg op elkaar gestapeld (dan heb je idd gewoon weer een nieuwe Westwall). Ze laten ze blijkbaar liggen voor het geval dat er weer een volledige blokkade moet komen maar weten nu steeds niet wat ze er mee aan moeten.

Afbeelding

1 blok of paaltje op de weg zou al voldoende zijn om auto's tegen te houden maar misschien willen ze ook motoren weren (niet dat ik die daar ooit ben tegengekomen) en dan wordt het een dunne lijn over hoe breed de doorgang mag zijn.
Jeetje zeg, dat is echt hors categorie in dit topic 😱
Wel veiliger dan zo’n paaltje, zeker onder de schemerschaduw van het bladerdek :roll:
Iets heel anders. Bliksemverkopers!
Ik fietste gisteren over de pretentieuze Avenue Ceramique, waar alleen heel grote, dure en lege zaken liggen waar je zelden iemand ziet; trek ik ineens hard aan mijn rem. Wat zag ik? Terug. En inderdaad. Ze verkopen bliksem. Ik ben maar niet naar binnen gegaan om bij het meisje een bolt te bestellen. Het blijft moejeluk dat Engels.
Afbeelding
Leon schreef:
do 01 dec, 2022 11:57
Ze verkopen bliksem. Ik ben maar niet naar binnen gegaan
:D Zo blijf ik altijd ver uit de buurt van de winkels met de omineuze naam ‘Athlete’s foot’.

Carl
En als je dan op hun site kijkt en deze op English zet
https://laluxurydesign.nl/en/collections/verlichting
dan vertalen ze "verlichting" niet naar "lightning" maar naar "relief"
En dat is toch weer wat anders als wat ze daar proberen te verkopen :D :D
https://nl.bab.la/woordenboek/engels-nederlands/relief
Leon schreef:
do 01 dec, 2022 11:57
Ze verkopen bliksem. Ik ben maar niet naar binnen gegaan om bij het meisje een bolt te bestellen. Het blijft moejeluk dat Engels.
Merk ik nu op dat jij bij taalfouten direct een link legt met dames? :oops:
Speeder300 schreef:
do 01 dec, 2022 13:51
Leon schreef:
do 01 dec, 2022 11:57
Ze verkopen bliksem. Ik ben maar niet naar binnen gegaan om bij het meisje een bolt te bestellen. Het blijft moejeluk dat Engels.
Merk ik nu op dat jij bij taalfouten direct een link legt met dames? :oops:
Dat doe jij nu.
Ik legde wel de link met dames bij het zien van het blonde staartje (en de rest van de figuur) op de foto, maar ik geen toe dat dat ook best een tamelijk feminiene kerel zou kunnen zijn.
Ik vind het erg dat steeds meer bedrijven hun reclame uitingen en opschriften op voertuigen en panden in het Engels doen.
Het begon destijds als ik me goed herinner met logistics op vrachtwagens, maar is inmiddels volledig uit de hand gelopen.
Dat dieptepunt in de ontwikkeling van de Nederlandse taal herinner ik me ook nog wel.
Bij een vrachtauto kun je nog proberen vol te houden dat die wel eens in het buitenland komt (al vraag ik me af wat ze in Duitsland of Wallonië van je denken) maar voor veel andere bedrijven is dat geen smoes, zoals deze bakkerij in een doodnormaal Limburgs dorp. Bettina's Bakery...
https://www.google.com/maps/@50.946442, ... 384!8i8192
Een ander leuk opschrift, waar ik helaas nooit een foto van heb gemaakt was een bord binnen in de winkel van Perry Sport dat naar de benedenverdieping wees, waar je hardloop- en zwemspullen kon vinden. "Running Bad" stond er. Yes, really bad!

Ik ken er nog een: Lopers Company: https://www.google.com/maps/@50.8488564 ... 384!8i8192
Toevallig is vandaag de stemming geopend voor de Slechtste Slogan van 2022. In de shortlist staan ook enkele slogans met Engelse termen.

Stemmen kan tot donderdagochtend 8 december. Op vrijdag 9 december wordt de winnaar bekendgemaakt.
https://www.sloganverkiezing.nl/
Screenshot_20221201-181837.png
Screenshot_20221201-182245.png
20200831_1309_DSC1804_J9110.JPG
Afbeelding