Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 39 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Is dit de rubriek 'Bijzondere zaken onderweg'?
-
Huh? Campus van Delft waar ik daarstraks lang ree.
4832109F-F400-43F4-B2D1-73C1C99BDDE2.jpeg
Is de wind daar out of control? Veel hele kleine lichte foreign studenten? Gaan de swapfietsen gekke dingen doen met veel wind mee? Behoren bomen en openbaar groen niet tot de sterke punten van Delft?

Wie het weet mag het zeggen.
Ik herinner me vaag dat er jaren terug een gierende storm was en dat er vanaf de TU Delftcampus filmpjes kwamen van fietsers die over de straat geblazen werden. Dat was waarschijnlijk precies daar. De reden waren de flatgebouwen die de wind tunnelden.

Edit: Hier?
Dat was wellicht in 2018. Hier is de compilatie van video's uit het land: https://www.telegraaf.nl/video/1556325/ ... door-storm

Er werd nog getwijfeld.aan de echtheid van de beelden uit Den Bosch (tunneleffect), maar een betrouwbare getuige uit ons gezin die op die plek op school zat kon toen bevestigen dat het klopte. Bizar was dat.
Heeft Den Bosch nu ook van die bordjes?
Grandonneur schreef:
zo 11 sep, 2022 16:34
Huh? Campus van Delft waar ik daarstraks lang ree.

Wie het weet mag het zeggen.
Technische Universiteit, dus ik denk dat Bouwkunde daar een experiment heeft gedaan met het creëren van onzichtbare windtunnels. Was het op een campus voor Geesteswetenschappen geweest, dan had ik het gehouden op een onderzoek naar de bereidheid tot het opvolgen van niet bestaande verkeersregels.

:D

Carl
Carl schreef:
zo 11 sep, 2022 20:01
Grandonneur schreef:
zo 11 sep, 2022 16:34
Huh? Campus van Delft waar ik daarstraks lang ree.

Wie het weet mag het zeggen.
Technische Universiteit, dus ik denk dat Bouwkunde daar een experiment heeft gedaan met het creëren van onzichtbare windtunnels. Was het op een campus voor Geesteswetenschappen geweest, dan had ik het gehouden op een onderzoek naar de bereidheid tot het opvolgen van niet bestaande verkeersregels.

:D

Carl
Wibautstraat in Amsterdam tussen Weesperplein en Maupoleum kent een dergelijk effect.
in de wijk Voorhof in Delft kan men deze bordjes beter ook plaatsen want daar zijn ook enkele plekken waar je van je fiets geblazen wordt. maar lokaal is dat bekend, dus mensen uit de buurt(en) houden er rekening mee :D
De brug was open, dus ik heb er een tijdje naar kunnen kijken. Daar werd dit bord niet beter van.

Afbeelding
HenkS schreef:
zo 11 sep, 2022 20:07
Wibautstraat in Amsterdam tussen Weesperplein en Maupoleum kent een dergelijk effect.
Dat stuk heet Weesperstraat. (Zelf was ik 10 jaar lang een regelmatige bezoeker van het inmiddels afgebroken Maupoleum ;-)).
keesswart schreef:
zo 11 sep, 2022 23:04
HenkS schreef:
zo 11 sep, 2022 20:07
Wibautstraat in Amsterdam tussen Weesperplein en Maupoleum kent een dergelijk effect.
Dat stuk heet Weesperstraat. (Zelf was ik 10 jaar lang een regelmatige bezoeker van het inmiddels afgebroken Maupoleum ;-)).
Het Maupoleum heb ik ook nog gekend, maar pas kort na mijn Amsterdamse schooljaren (1954-'69). Die stond achter de Mozes- en Aäronkerk. Inderdaad een afgrijselijk lelijk gebouw. Tijdens de bouw van dat Maupoleum zag ik Brigitte Bardot nog erlangs lopen....
Maar zo zag de Weesperstraat eruit tijdens mijn schooljaren, dit hieronder. De ijzeren klapbrug lag over de Nwe. Herengracht en het gebouw met de witte strepen daarachter was het politiebureau Waterlooplein. Vóór die brug rechtsaf stond mijn school.
Foto 22.jpg
Een snelheidsbepreking bij wegwerkzaamheden. Uitdaging of irritant?
Afbeelding
Bij gebrek aan een betere rubriek plaats ik het hier.
DSC_8595.JPG
DSC_8596.JPG
Tim Krabbé.
Mét fietsen op de foto en in de tekst een stukje dat me uit het hart gegrepen is.
Gisteren nog kwam ik thuis en vertelde mijn vrouw dat ik zo lekker gefietst had.
Of ik lekker gefietst had weet ik niet meer.
Ik heb het niet gemerkt omdat ik bezig was met briljante gedachten die ik vandaag ga uitwerken.
Hazenpad.jpg
Als je dit pad onverhoopt moet kiezen dan moet je St. Oedenrode zijn.

Jan
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 11:35
Een snelheidsbepreking
Die zijn alleen leidend wanneer je er in gelooft.
Of op de Haringvlietbrug staat, Neerlands nieuwe koploper op fotogebied ;)
laatst een stuurpen vervangen en een bout laten vallen... op de knietjes de kelder doorgekropen, maar bout niet teruggevonden... :oops:
vandaag al fietsend keek ik op de kop van een bout en dacht: "wat zien ik? een nieuw soort v-brake? :shock: "
20221125_110218.jpg
bout teruggevonden :D
20221125_110226.jpg
hoogframe schreef:
vr 25 nov, 2022 16:26
laatst een stuurpen vervangen en een bout laten vallen...
Da’s knap gemikt!

Carl
Ik trof gisteren deze bijzondere striping aan op het fietspad, waarschijnlijk als inleiding of afleiding voor de paaltjes ginds. :?
Afbeelding