Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 36 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
De Vlaamse moordstrookjes zijn er niks bij.
Als je in Nederland op dit type weg fietst belt iemand de politie en wordt je van de weg gehaald. Terecht ook, vind ik.
De M1 is dus zeg maar de A1 of A12 van GB, dat een idioot (ik kan het niet anders kwalificeren) het überhaupt in zijn hoofd haalt om daar een fietspad (hoe beroerd ook) neer te leggen zegt wel iets over de achterstand(en) die ze daar hebben in te halen, dan is het op onze vluchtstroken nog veiliger fietsen dan daar.
Poppink schreef:
za 18 jun, 2022 18:41
Beslist niet grappig.
Ik heb op Gran Canaria wel eens op zoiets gefietst (maar dan natuurlijk wel aan de goede kant van de weg), ik kon er destijds ook niet erg om lachen.

Groetjes,

Carl
_Peter_ schreef:
za 18 jun, 2022 22:40
De M1 is dus zeg maar de A1 of A12 van GB, dat een idioot (ik kan het niet anders kwalificeren) het überhaupt in zijn hoofd haalt om daar een fietspad (hoe beroerd ook) neer te leggen zegt wel iets over de achterstand(en) die ze daar hebben in te halen, dan is het op onze vluchtstroken nog veiliger fietsen dan daar.
Op de eerste foto staat de M1 tussen haakjes: (M1), dat wil zeggen dan dit hier niet de M1 is, maar dat men straks een aansluiting met de M1 verwacht. De M-roads zijn in Engeland echte autosnelwegen and probihited for bicycles. Ik heb wel eens over Engelse vierbaanswegen gefietst, die niet als M werd aangeduid (dual carriageway). Ik moet nog ergens een dia van hebben.
Het wordt wel heel erg off-topic jongens. Start anders een nieuw topic over gevaarlijke fietsstroken ofzo.

Ter afwisseling een plaatje van prikgrage vliegen die het plotse wegvallen van de dagenlang aanhoudende wind vieren door fietsers te terroriseren (IJsland 2011):

2011_Iceland_063.jpg
Deze rasechte IJslandse vond dit wel grappig...

2011_Iceland_119.jpg
Op de eerste foto staat de M1 tussen haakjes: (M1), dat wil zeggen dan dit hier niet de M1 is, maar dat men straks een aansluiting met de M1 verwacht. De M-roads zijn in Engeland echte autosnelwegen and probihited for bicycles. Ik heb wel eens over Engelse vierbaanswegen gefietst, die niet als M werd aangeduid (dual carriageway). Ik moet nog ergens een dia van hebben.

Nou. hier is de foto dan. Genomen op 5 juli 1984, het is de A14 even voorbij Newmarket, ik was op weg van Cambridge naar Great Yarmouth. Op de Engelse A-wegen mag er wel gefietst worden (groene wegwijzers). De M-wegen hebben daarentegen blauwe wegwijzersborden.

A14.jpg
Hier is de locatie, natuurlijk meer vegetatie dan in 1984.... https://www.google.nl/maps/@52.2646637, ... 384!8i8192
.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 jun, 2022 21:33
Op de eerste foto staat de M1 tussen haakjes: (M1), dat wil zeggen dan dit hier niet de M1 is, maar dat men straks een aansluiting met de M1 verwacht. De M-roads zijn in Engeland echte autosnelwegen and probihited for bicycles. Ik heb wel eens over Engelse vierbaanswegen gefietst, die niet als M werd aangeduid (dual carriageway). Ik moet nog ergens een dia van hebben.

Nou. hier is de foto dan. Genomen op 5 juli 1984, het is de A14 even voorbij Newmarket, ik was op weg van Cambridge naar Great Yarmouth. Op de Engelse A-wegen mag er wel gefietst worden (groene wegwijzers). De M-wegen hebben daarentegen blauwe wegwijzersborden.

Hier is de locatie, natuurlijk meer vegetatie dan in 1984.... https://www.google.nl/maps/@52.2646637, ... 384!8i8192
Er gaat voor mij iets troostends uit van deze Engelse foto's (die overigens alleen grappig zijn voor mensen met een behoorlijk ziek gevoel voor humor): er bestaan plaatsen waar de fietsinfrastructuur nog slechter is dan die in Vlaanderen. Hieraan kan zelfs de N10 tussen Begijnendijk en Lier niet tippen.
De Engelse A-roads kunnen van een rustige tweebaans ineens in vierbaans veranderen, waar je wel kunt doorfietsen. Maar best soms eng. Achteruitkijkspiegel gebruikt, natuurlijk aan de rechterkant van m'n zonnebril.
In 2011 was er wel een (smal) fietspad langs zo'n A-road zoals dit hier: https://www.google.nl/maps/@51.8993386, ... 384!8i8192

Afbeelding 192.jpg
In Amerika heb ik wel eens op een Interstate gefietst, met van die wegnummers met rode bovenkant. Nergens bang voor zijn en doortrappen!

Foto-82.jpg
Zie ook dit topic over (het gebrek aan) fietsstroken in het buitenland: viewtopic.php?f=23&t=37570
IJsland, 2011:

2011_Iceland_003.jpg
Ring Road 1, Suðurlandsvegur
https://maps.app.goo.gl/erNvQTUgPGnzS3Se6
20220625_145218-bew.jpg
Rotonde Ranum bij Winsum (Gr.). Fietsers aanwezig, nog geen 10 meter verderop verboden voor fietsers. Ik begrijp er niets van....
ik vind het logisch: je kunt tot het volgende bord fietsers verwachten. die gaan lopend verder of keren om en fietsen rechts verder.
deze wegbeheerder heeft echt aan alles gedacht! :wink:
Fietsers aanwezig 10 m?
Gewoon heel eem……..

Er gaat niks boven Groningen!🤣
There, I fixed it!
Untitled-2.jpg
Waarschijnlijk is het bord bedoeld voor de ventweg. Uiteraard staat het bord dan fout, want op enkele uitzonderingen na (parkeer- en stopverbod) moeten verkeersborden rechts staan. Bordenzetters weten dat echter in toenemende mate niet en trekken zich nergens wat van aan. Ik heb zulke zaken wel eens bij wegbeheerders gemeld maar een reactie bleef uit. En dan verwacht men dat de burger zich aan regels houdt.
DSC00805_small.JPG
Let op de tekst op het bordje.
Ik denk dat ze hier eigenlijk 'aluminum' bedoelden.
20220717_090406.jpg
Aniphys schreef:
ma 18 jul, 2022 01:34
Ik denk dat ze hier eigenlijk 'aluminum' bedoelden.
Hoeft niet hoor:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alumnus
Jurr heeft de grap niet door 🤔