Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Leon schreef:
zo 02 jan, 2022 12:48
Afbeelding
:D En? Wat zijn de verschillen tussen de kleding voor dames en die voor ladies?

Carl
20220103_083134.jpg
willem.m schreef:
zo 02 jan, 2022 14:05
Een beetje moderne winkel zou daar als optie 'genderneutraal' hebben staan.
Ik moest een paar weken terug in het ziekenhuis een formulier invullen als contactpersoon voor iemand. Bij “geslacht” kon je kiezen uit “man”, “vrouw”, of “anders”.
Zo kan het dus ook; gooi je met de laatste term voor het gemak de hele club (mannen en vrouwen uitgezonderd) op één hoop en stoot je niemand voor het hoofd :D .
Verboden voor ruiters zie je vaak, maar verboden voor koeien??
IMG_20220206_181426.jpg
En hoe weten die dat?
Kwamen we onderweg tegen, nog nooit eerder gezien en best grappig dus mijns inziens voer voor "grappige zaken onderweg"
Het betreft een vouw randonneur van het merk Moulton. Had een duitse kampeerder opgevouwen achterin zijn camper en in luttele minuten in elkaar gezet. Ben benieuwd of iemand hier bekend mee is

Bijlagen

In Hattem woont iemand die ze regelmatig opknapt en ook op tijd. Zie wekelijks een Moulton staan bij de supermarkt of andere winkel.
Dat ziet er uit als een kostbaar fietsje, contrasterend kostbaarder dan de dozen wijn op de achtergrond.
Marten Gerritsen kan je daar zeker meer over vertellen. Dwz vooral de fiets, aan dozenwijn zal hij weinig woorden vuil maken.
bonkers schreef:
zo 13 feb, 2022 21:18
... Het betreft een vouw randonneur van het merk Moulton. ... Ben benieuwd of iemand hier bekend mee is
Jawel. Heb er zelf niet op gefietst maar toen ik dwars door Amerika fietste (7.500 km) zat er een Australiër in de groep met een Moulton. Zijn exemplaar was voorzien van een Rohloff.
IMG_0007.JPG
Na afloop van deze tocht vloog hij door naar Parijs om nog even met zijn vrouw, ook op een Moulton, een fietsvakantie te houden.
Een Moulton kun je nog steeds kopen vanaf prijzen £1,400 tot £18.950 voor het duurste model met alle toeters en bellen. Je moet er alleen wel voor naar Duitsland, Frankrijk of Engeland zelf.
Deze kwam ik in 2019 tegen in de buurt van Spa, België. Hoe precies wil je het hebben ....!?
IMG_8530.JPG
_Peter_ schreef:
ma 14 feb, 2022 22:37
Een Moulton kun je nog steeds kopen vanaf prijzen £1,400 tot £18.950 voor het duurste model met alle toeters en bellen.
Hmm, 22.600 euro, dat zal een degelijk fietsje zijn?
Het ging al meteen fout toen ik stopte om dit bordje te bekijken :( :

Afbeelding
Was er een wettelijke basis voor dat bord?

Ik zou de neiging hebben gehad om het mee te nemen als aandenken aan deze bijzondere tijd...
willem.m schreef:
di 15 feb, 2022 19:12
Was er een wettelijke basis voor dat bord?

Ik zou de neiging hebben gehad om het mee te nemen als aandenken aan deze bijzondere tijd...
Jij hebt geluisterd naar de persconferentie!
Het bord staat in het andere land mannen!
Dat had ik ook al bedacht, Leon. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er in Belgisch Limburg of voor mijn part het Nederlandstalige deel van Limburg an der Lahn een mondkapjesplicht geldt voor stilstaande fietsers. Dat zou toch wel heel zot zijn (en een aandenken waard!). Vandaar mijn vraag.
Voor de Zeer Korte Fietsvakantie!
route.jpeg
non-fixie schreef:
di 15 feb, 2022 18:42
Het ging al meteen fout toen ik stopte om dit bordje te bekijken :( :

Afbeelding
Was dit bij Fietsen Door de Bomen?
https://www.hechtel-eksel.be/fietsen-door-de-bomen
Leon schreef:
di 15 feb, 2022 22:46
Was dit bij Fietsen Door de Bomen?
https://www.hechtel-eksel.be/fietsen-door-de-bomen
Klopt. Ik had er overigens al meer gezien daar in de buurt, en heb, eerlijk gezegd, niet de directe relatie gelegd met het kunstwerk.

Best een aardig ding, trouwens. Zoals die hele regio best aardig is om eens een weekendje rond te rijden.
willem.m schreef:
di 15 feb, 2022 20:23
Dat had ik ook al bedacht, Leon. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er in Belgisch Limburg of voor mijn part het Nederlandstalige deel van Limburg an der Lahn een mondkapjesplicht geldt voor stilstaande fietsers. Dat zou toch wel heel zot zijn (en een aandenken waard!). Vandaar mijn vraag.
Voor zover ik weet was er een monkapjesplicht in de buitenruimte, behalve tijdens sport / beweging (ook in BE?)