Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 32 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Zijn er nog andere draairichtingen mogelijk dan? Ik dacht dat draaikolken altijd linksom of rechtsom draaiden.
willem.m schreef:
vr 22 okt, 2021 09:09
Polling schreef:
vr 22 okt, 2021 08:51
Poppink schreef:
do 21 okt, 2021 19:21
Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond rechtsom of linksom?
DSC_5171.JPG
Het antwoord op deze vraag is ja.
🤔
"Ja" kan geen antwoord zijn op deze vraag. Tenminste, als ik de vraag van Poppink lees zoals ik denk dat hij 'm bedoelt, namelijk kies 1 van beide opties a. of b.: "Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond a. rechtsom of b. linksom?"
Jij interpreteert de vraag, waarschijnlijk juist. Ik beantwoord hem slechts, zonder interpretatie. Het was een grapje… ;-)
Ha ha, het antwoord is dan idd altijd "ja".

/serieuzemodusaan:
Verder speelt ook mee vanuit welk perspectief je de draaikolk bestudeert. Stel dat de draaiklok van bovenaf gezien linksom draait, dan draait-ie van onderaf gezien rechtsom. In de vraag ontbreekt deze informatie, en maken we als lezer/kijker impliciet de assumptie dat we de kolk van bovenaf bekijken. Kortom: een vraag helder en eenduidig formuleren is nog niet zo makkelijk. Op een forum in kletspraat is dat natuurlijk geen issue, maar in het serieuze leven waarin we dingen willen onderzoeken, begrijpen en uitleggen wel. In mijn werk heb ik regelmatig wetenschappers geholpen om hun onderzoeksvragen scherper te formuleren.
/serieuzemodusuit
Een draaikolk van onderaf bekijken, hoe doe doe je dat dan?
Als je in een grote draaikolk gaat zwemmen kom je daar snel achter.
De foto suggereert dat we van bovenaf kijken. :|
DSC00644.JPG
DSC_5589.JPG
Begint het of eindigt het.
@Poppink, Ik vind dit bord duidelijker dan de borden met Fietsers Afstappen/Oversteken cq Voetgangerszone, die nooit worden gevolgd door een bord waarop staat dat je weer verder mag fietsen.

@Martin, Het is een grappig bord omdat de roeiers nauwelijks nog bewegingsruimte hebben nadat het fietspad is verlegd van de Rottekade naar dat deel van de Rotte dat eerst bestemd was voor de roeiers.
Een roeier zou een fietser kunnen raken met zijn roeiriem.
Een en ander vanwege de aanleg van een brug voor het werkverkeer doende met de aanleg van de A13/A16.
Ik zou zelf of een bord maken met de tekst 'Einde strooizone' of een bord met de tekst 'strooizone' en dan die strepen er doorheen.
downloaden.jpeg
downloaden.jpeg (2.89 KiB) 1294 keer bekeken
th.jpeg
th.jpeg (2.83 KiB) 1294 keer bekeken
Vandaar.
spoorzoeker schreef:
vr 26 nov, 2021 21:16
Een en ander vanwege de aanleg van een brug voor het werkverkeer doende met de aanleg van de A13/A16.
Beetje off-topic. Maar het is i.v.m. de tunnel die daar gebouwd wordt, dus onder de Rotte door.
Het daadwerkelijke onderwaterdeel-bouwen vindt plaats in twee delen. omdat de Rotte open moet blijven.
Dus de breedte vd Rotte zal daar (twee maal, de lage Bergse Bos-kant komt later aan de beurt) gehalveerd worden. Met gevolgen voor de roeiers: heel nauwe doorgang. Vandaar dat vreemde bord.

ps denk zelfs dat de bord-boiodschap gericht is aan het andere scheepvaart-verkeer: roeiboten kunnen daar niet manoeuvreren, en moeten daarmom voorrang krijgen.
Oud bordje ook.
20210910_1706_DSC03315_HX90V.JPG
Ik zie niet wat er grappig aan is, die weg ligt ten oosten van Haaksbergen tussen de Haaksbergenstraat (naast de N18) en Broekheurnerweg bij camping 't Hazenbos.
Martin E. van Doornik schreef:
di 07 dec, 2021 16:46
Ik zie niet wat er grappig aan is, die weg ligt ten oosten van Haaksbergen tussen de Haaksbergenstraat (naast de N18) en Broekheurnerweg bij camping 't Hazenbos.
De druipende letters.
Poppink schreef:
di 07 dec, 2021 17:03
Martin E. van Doornik schreef:
di 07 dec, 2021 16:46
Ik zie niet wat er grappig aan is, die weg ligt ten oosten van Haaksbergen tussen de Haaksbergenstraat (naast de N18) en Broekheurnerweg bij camping 't Hazenbos.
De druipende letters.
Uitgelopen plaklijm? Sommige letters zijn vervormd.
Dan moet dit bord hier zijn (let op hetzelfde paaltje tegen die boom aan en het bordje is wel omgeduwd):
https://www.google.nl/maps/@52.1720956, ... 384!8i8192
Martin E. van Doornik schreef:
di 07 dec, 2021 18:49

Dan moet dit bord hier zijn ...
Dat is een ander draadje Martin :wink:
LHTJoost schreef:
wo 08 dec, 2021 10:06
Martin E. van Doornik schreef:
di 07 dec, 2021 18:49

Dan moet dit bord hier zijn ...
Dat is een ander draadje Martin :wink:
Maar wel leuk speurwerk :wink:
Om het min of meer ontopic te houden: ik was 'digitaal onderweg' kleding te zoeken en kwam deze opties tegen bij Rose:Afbeelding
Een beetje moderne winkel zou daar als optie 'genderneutraal' hebben staan.
willem.m schreef:
zo 02 jan, 2022 14:05
Een beetje moderne winkel zou daar als optie 'genderneutraal' hebben staan.
Paspop misschien?