Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 31 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
nicolevelo schreef:
vr 23 jul, 2021 23:58
De Stad Duinkerke heeft een geniaal poortje ontworpen langs de La Vélomaritime / EuroVelo 4. Speciaal om voetgangers en fietsers uit te nodigen op onverharde paden door parken. Ze vergaten echter stil te staan bij welke type fietsen op die route circuleren...
Hehe, eindelijk een hek waar mijn fiets zonder te tillen doorheen kan ;)

viewtopic.php?f=21&t=23363

;)
nicolevelo schreef:
vr 23 jul, 2021 23:58
De Stad Duinkerke heeft een geniaal poortje ontworpen langs de La Vélomaritime / EuroVelo 4. Speciaal om voetgangers en fietsers uit te nodigen op onverharde paden door parken. Ze vergaten echter stil te staan bij welke type fietsen op die route circuleren...

Schermafbeelding 2021-07-23 om 23.50.19.png
Ik kwam deze poortjes ook elders tegen, in Frankrijk, vlak onder de grens met België. Condé sur l’Escaut. Niet handig inderdaad.

Groet,

Sylvia
Poortje.jpg
Ook bij Soissons kwam ik er eentje tegen (zie dit draadje). Dit stukje voie verte heb ik dus maar niet opgenomen in de Frontlijnroute ;-)

Afbeelding

Deze plek is sowieso een hilarisch voorbeeld van Franse hokjesgeest. De voie verte wordt ook nog eens met een hoog hek 'beveiligd' tegen bewoners van de aangrenzende banlieu, die het hek weer gebruiken als droogrek voor hun tapijten.

Afbeelding

Dat dit voie-verte-meubilair nog in een blinkende conditie verkeerde, is wel bijzonder. Honderd meter verderop had een oplegger met auto's minder geluk.

Afbeelding
Waarschijnlijk werken die dingen wel goed tegen scooters - ik kan althans geen andere reden bedenken. En scooterrijders kunnen aardig wat overlast veroorzaken. Vervelend dus misschien voor fietsers met afwijkende maatvoering, maar fijn voor lokale bewoners.
Honderd meter verderop had een oplegger met auto's minder geluk.

Afbeelding
[/quote]

Dan had ik daar bij moeten zijn om die nummerplaten eraf te schroeven voor mijn verzameling.... :wink:
IMG_20210726_181012.jpg
Dit is mijn omgebouwde Giant in Sprinter-kleuren in de door mij gebouwde schuur in Zweden. Net afgelopen zondag eindelijk op elektriciteit aangesloten, waarvoor ik de eigen meterkast van thuis (NL) had meegenomen. Hier lag al 18 jaar een afgetopte stroomkabel in de grond. Dit is dus geen flitsopname. Alles zelf gedaan.
Wel geinig is het plaatsnaambord, dat ik vanwege een gemeenschappelijke herindeling cadeau had meegekregen.
nicolevelo schreef:
vr 23 jul, 2021 23:58
De Stad Duinkerke heeft een geniaal poortje ontworpen langs de La Vélomaritime / EuroVelo 4. Speciaal om voetgangers en fietsers uit te nodigen op onverharde paden door parken. Ze vergaten echter stil te staan bij welke type fietsen op die route circuleren...

Schermafbeelding 2021-07-23 om 23.50.19.png
Ik zie daar op het hek ook TIREZ staan wat geloof ik trekken betekend, kan het ook open of heb je dat niet geprobeerd?
Daarnaast moet je hier in het donker ook niet hard aankomen fietsen, net als bij die andere zijn ze nu niet echt goed verlicht.
Maar net als met die fijne schapenhekken die je meestal open moet trekken ontneemt het je wel de lust om de route te volgen, en wat als je een aanhanger hebt?
Duidelijk dus weer ontworpen achter de tekentafel door iemand die zelf niet heeft gekeken naar de gebruikers.
_Peter_ schreef:
wo 28 jul, 2021 23:15
Ik zie daar op het hek ook TIREZ staan wat geloof ik trekken betekend, kan het ook open of heb je dat niet geprobeerd?
ja hoor, je kan dat gedeelte opendraaien, dan vooruit stappen en aan de andere kanter er weer uit, Handig als je te voet bent, en hopelijk is het groot genoeg voor kinderwagens en rolstoelen. Maar mijn fiets paste er niet in.
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit bord.
FC78B151-042E-4A20-9148-F869145F9A99.jpeg
Ik vermoed ruiters pesten. 🏇
JandeFietser schreef:
vr 13 aug, 2021 16:53
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit bord.
Volgens mij moesten de borden op.

Carl
Tijdens een korte fietstocht zag ik iets in de berm liggen. Het leek alsof iemand gekleurde aquarium-bodemkorrels daar heeft gedumpt. Maar het heeft wel bijna de vorm van Frankrijk!

DSC00042-bew.jpg
Vandaag zag ik een ooievaar.
DSC03247_1.JPG
DSC03247_1.JPG (56.48 KiB) 1487 keer bekeken
En de stoep die hoe dan ook ophoudt.
DSC_4779.JPG
Ik weet niet of dit al eens eerder geplaatst is op dit forum, maar dit kwam ik vandaag tegen in Dwingeloo.
IMG_20211005_142532_189.jpg
Wel aardig, zo'n 'persoonlijke' noot.
Dit was bij de IJsselmeerdijk in de buurt van Schardam.

Gezien de situatie leek me toch doorrijden overigens vrijwel onmogelijk.
20210916_101248.jpg
Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond rechtsom of linksom?
DSC_5171.JPG
De foto doet ook wel mij ook wel aan een gezicht denk denken ...
Poppink schreef:
do 21 okt, 2021 19:21
Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond rechtsom of linksom?
DSC_5171.JPG
Het antwoord op deze vraag is ja.
Polling schreef:
vr 22 okt, 2021 08:51
Poppink schreef:
do 21 okt, 2021 19:21
Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond rechtsom of linksom?
DSC_5171.JPG
Het antwoord op deze vraag is ja.
🤔
"Ja" kan geen antwoord zijn op deze vraag. Tenminste, als ik de vraag van Poppink lees zoals ik denk dat hij 'm bedoelt, namelijk kies 1 van beide opties a. of b.: "Draaien draaikolken op het noordelijk halfrond a. rechtsom of b. linksom?"