Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 30 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Zouden er ook nog landmijnen liggen? 😎
Niet eens onderweg en mijn fiets staat nog in de schuur. Tien minuten geleden ging ik daar kijken en trof ruim twee dagen na de dooi de WF-bidon op mijn fiets aan, die nog vol met ijs zat. Dan maar naar de keuken om de bidon te laten ontdooien. Goed geïsoleerd zeker.
IMG_20210217_092945.jpg
Had ik gisteren ook (gewoon met een stalen bidon trouwens ;)). Ff wat drinken onderweg: rammel rammel... hmmm... ;)
Nederlandse fietser opgepakt in Wit-Rusland

Ik weet niet of ik dit geval grappig kan vinden. Maar is wel uiterst merkwaardig te noemen. Op de foto zie ik amper bagage, alsof de man een dagje op de Veluwe is gaan fietsen. Wat ging er helemaal in zijn hoofd om?

https://nos.nl/artikel/2378490-wit-rusl ... t-litouwen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7487169 ... sche-grens

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... t-litouwen
Ja, interessant geval!
Verschillende opties:
- Hij is inderdaad niet goed wijs.
- Er zijn groeperingen die bijbels naar Wit-Rusland smokkelen om daar het christendom te verbreiden.
- Hij heeft/zoekt contact met de Wit-Russische oppositie, al dan niet in opdracht van een overheidsinstantie.

Je hebt zo in ieder geval wel een spannende fietsvakantie.
Als het doel een fietsvakantie in Wit Rusland was scoort het wel goed in het topic 'mijn kortste fietsvakantie'.
Ik dacht dat dit topic gaat over grappige dingen die je zelf onderweg op de fiets meemaakt en wilt delen.
Kennelijk zaten de acht 'puppies' van het warme asfalt te genieten.

Pa weigerde mij doorgang. Werd zelfs nog agressief toen ik voorzichtig door de berm probeerde te manouevreren :oops:

Uiteindelijk besloot de familie toch richting sloot te gaan...

Bijlagen

Ja, "puppies" zijn leuk. :D

Afbeelding
Ik weet niet of ik dit een grappige zaak kan noemen. Door de verbouwingen van m'n huis moet er natuurlijk afval afgevoerd worden. Zoals afgesneden tegelrestanten, rommel in de schuur opgeruimd, enz.
Vanmiddag reed ik naar de afvalstort om die spullen kwijt te raken. Ik schrok wel wat ik daar in de grote containers zag, zoals die mensen aan het weggooien waren, terwijl het nog prima spullen zijn. Tuinmeubilair als nieuw, een houten kastje met keramiek-laatjes koffie-thee-soda-zout-peper-nootmuskaat uit oma's tijd, en een klokgaaf Brooks-zadel. Het is daar verboden stiekem dingen eruit te halen en mee te nemen. Camerabewaking aanwezig. Ik word er niet goed van....
IMG_20210512_150624.jpg
Lijkt me nog niet ingereden @Martin.
Jammer inderdaad.
Aan de andere kant: misschien fietst de eigenaar nu op een schitterende Charge Spoon.
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 mei, 2021 00:32
Ik weet niet of ik dit een grappige zaak kan noemen. […] Brooks-zadel. Het is daar verboden stiekem dingen eruit te halen en mee te nemen.
Helderder dan willem.m een paar berichten geleden valt het denk ik niet uit te leggen:
willem.m schreef:
wo 28 apr, 2021 11:49
Ik dacht dat dit topic gaat over grappige dingen die je zelf onderweg op de fiets meemaakt en wilt delen.
Dus als je een tochtje aan het fietsen was met je tegelscherven en je grofvuil en je kwam langs de stort, én je vindt het hilarisch om een zo goed als nieuw Brookszadel in de container te vinden dat je niet mee mag nemen, dan is je plaatje hier helemaal op zijn plek.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
do 13 mei, 2021 10:26
Dus als je een tochtje aan het fietsen was met je tegelscherven en je grofvuil en je kwam langs de stort, én je vindt het hilarisch om een zo goed als nieuw Brookszadel in de container te vinden dat je niet mee mag nemen, dan is je plaatje hier helemaal op zijn plek.
Tuurlijk was hij op de fiets!
Ik kan met je meevoelen Martin, maar ik weet ook dat het soms erg moeilijk is om hergebruiksdoelen voor overbodige bezittingen te vinden, vooral als het gaat om bijvoorbeeld sterfgevallen waarbij ineens een hele inboedel vrijkomt. Dan gaat het soms om héél veel tegelijk. Iemand die dat nooit heeft meegemaakt kan zich daar geen beeld bij vormen.
Ik kan me wat betreft dat zadel bijvoorbeeld voorstellen dat het erg lastig kan zijn om dat vanaf een dorp in jouw omgeving verkocht te krijgen. Misschien is het wel al tot op het eind van de stelbout opgerekt.
Helaas laat niet iedereen de kringloop komen in zulke gevallen. Daarbij hebben kringloopzaken het nu erg moeilijk omdat er veel aanbod is en weinig vraag.
Van de andere dingen die je noemt puilen de kringloopwinkels uit. De prijzen zijn een habbekrats als je in ogenschouw neemt hoeveel uren werk er in zo'n winkel zitten.
Er is toch een Te koop/Te Ruil bij ons?
Moet niet altijd een trein zijn....
IMG_20210520_211616.jpg
Dit mooi plaatje kwam ik tegen in IJsland.
Knipselgr.JPG
Hier is vandaag een doorgezakte fietsstrook gerepareerd en opnieuw geasfalteerd.
Maar: WELKE aanwonenden?

IMG_20210617_160829.jpg
De Stad Duinkerke heeft een geniaal poortje ontworpen langs de La Vélomaritime / EuroVelo 4. Speciaal om voetgangers en fietsers uit te nodigen op onverharde paden door parken. Ze vergaten echter stil te staan bij welke type fietsen op die route circuleren...
Schermafbeelding 2021-07-23 om 23.50.19.png
Niet voor fietsers met voortassen. Geniaal!

Maar jeetje zeg, wat een hoop metaal om scooters te weren. Dat moet toch slimmer kunnen...
Daarom heb ik af toe zo'n schijthekel aan die voie vertes en vias verdes: met dit soort poortjes, waar je er soms meerdere op een km hebt, is het snel klaar met het volgen van zo'n route,