Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hans struijk failliet - Forum Wereldfietser

Hans struijk failliet

Hans struijk fietsen is failliet. Was net in de Globe waar alles met 25% verkocht word.

Dus zoek je nog iets sla je slag. Er blijven nog een paar kleine zaken open maar de rest gaat dicht.

Mario
wow, of eigenlijk meer: oei!
Het is geen faillissement, tenminste zo lees ik het niet

bron
Met name de quotes van Hans Strijk zelf, vind ik opvallend. En ik geloof het ook wel.

https://nieuwsfiets.nu/2018/06/13/hans- ... k-sluiten/

Laatste alinea. Jammer hoor.
Zo zie je hoe gevaarlijk venture capitalists kunnen zijn voor een bedrijf. International Bike Group is eigendom van NPM dat weer eigendom is van SHV dat eigendom is van Nederland's rijkste familie.
IBG besloot dat het avontuur met een grote keten toch niet zo succesvol was en concentreerde zich op de oline handel. De winkels werden aan een Belgisch bedrijf verkocht dat er dus twee jaar later al genoeg van had.
Het doet denken aan bet gescharrel met Bever of kranten als de NRC al is het daar allebei uiteindelijk wel goed afgelopen.
Zo’n hedge fund of wat dan ook maalt om niks, ik heb van dichtbij meegemaakt wat er dan gebeurd, gewoon een sterfhuis en de centjes zijn verdiend met de aandelen en de tent kan afbranden, zij hebben hun geld er al weer uit.
Fiets! heeft hier in de buurt ook al een aantal goede fietswinkels om zeep geholpen... Alle onderdelen zijn duur en dan nog van BBB.
BBB maakt zeer slijtvaste kettingbladen.
Ik vind de analyse tamelijk eenzijdig. Het klantenbestand waar deze winkels van moeten leven is minstens zo opportunistisch. Kijken, kijken, niets kopen en bestellen bij grote internetzaken, vaak in het buitenland. Verwachten dat je een fiets nog mag retourneren vanwege een kompasbel die het niet goed doet met beroep op het conformiteitsbeginsel, etc.
Ik hoop dat Hans Struijk zijn zaak goed genoeg en zonder rare voorwaarden heeft verkocht zodat hij er nu geen probleem mee heeft. De kant die de markt op ging en gaat is al een hele tijd duidelijk.

Als een familiebedrijf verkocht is aan een grote investeerder dan weet je dat de naam alleen nog een naam op de gevel is.

Grappig genoeg zie ik hier in het dorp ook andere ontwikkelingen.
De traditionrle fietsenmaker kon het niet meer en vertrok.
Er kwam een filiaal van een streekbedrijf, maar dat bloedde ook dood.
Dan jaren niets.
Dan in een keer twee fietsenmakers binnen 100 m van elkaar.
Een fietsenwinkel.nl, geen idee of het werkt. In een andere discussie blijkt dit niet zo'n fijne zaak.
Maar ook een fietsreparateur in een heel klein winkeltje. Een localo, heel bekend bij de bevolking. Hij doet eigenlijk alleen reparaties, heeft geen verkoopvoorraad. Hij heeft altijd zijn zaak vol met te repareren fietsen en vaak altijd een bordje op de deur dat hij niet nog meer reparaties aankan.
Piet Pelle schreef:
za 16 jun, 2018 18:53
BBB maakt zeer slijtvaste kettingbladen.
Ik had de indruk dat BBB zowat de PowerPlus van de fietsenwereld is...

Mijn ervaring: paar BBB-pedalen gekocht van 20€, na 500km was er één kapot, geld teruggekregen en in andere winkel Union pedalen van 6€ gekocht, die nog altijd werken. Maar de BBB pedalen had wel een blauw kartonnen hoesje en hing in een display, union pedalen zaten in los in kartonnen doos.
Er is wel degelijk behoefte aan goede fietsenmakers, daar viel wat mij betreft Hans Struijk (vestiging Eindhoven) niet onder. Alleen maar mainstreamproducten voor de hoofdprijs. Dan kom ik liever bij mijn kleine locale fietsenmaker die het moet hebben van reparaties en ebikes. En als ik iets bijzonders moet hebben moet hij het bestellen, dan is de verleiding inderdaad groot het zelf te bestellen.
Je zult als BBB-winkel maar zo'n paar pedalen verkocht hebben. Tel uit je winst.
Een groot probleem voor fietsenmakers met een onderdelen- en accessoirewinkel is dat de assortimenten van de grote merken zo enorm zijn geworden dat het onbegonnen is om een redelijke keuze in de winkel te hebben.

Dat de winkelketens dan maar besloten hebben om grotendeels matig spul in de rekken te hangen is denk ik geen slimme keuze geweest.
math schreef:
za 16 jun, 2018 19:49
Je zult als BBB-winkel maar zo'n paar pedalen verkocht hebben. Tel uit je winst.
Zoals ik het aanvoelde was de fietsenmaker in kwestie ook niet gelukkig dat hij mij alleen maar dezelfde of duurdere BBB-pedalen kon of mocht aanbieden. Dit was een Fiets! fietsenmaker die ondertussen niet meer bestaat.

Ik ga niet beweren dat het eenvoudig is om je brood te verdienen met een fietsenwinkel, en ik ga zeker niet beweren dat ik een interessante klant ben voor fietsenwinkels, maar bovenstaande episode heeft er mede toe geleid dat ik tegenwoordig alles online bestel. "Mede", omdat, zoals Leon aanhaalt, de kans klein is dat een fietsenwinkel überhaupt het gezochte onderdeel op voorraad heeft.
Stel je bent zo'n fietswinkel die bdr, die ik verder niet ken, de BBB pedalen verkocht heeft en hem na 500 km gebruik het volle aankoopbedrag heeft terugbetaald, waarna hij de winkel verliet. Stel je volgt dit forum en leest daar
bdr schreef:
za 16 jun, 2018 18:11
Fiets! heeft hier in de buurt ook al een aantal goede fietswinkels om zeep geholpen... Alle onderdelen zijn duur en dan nog van BBB.
Zeg je dan niet: Dsju!

Het eigenbelang staat volstrekt voorop, vooral bij consumenten. In die wereld moet je als winkel overeind blijven. Als een fietsenmaker in een dorpje in Frankrijk vreemdelingen met een wiel met gebroken spaken langs krijgt, hoop ik dat hij streetwise genoeg is om zich af te vragen: wat is de prijs van een halve dag wachten voor deze mensen? Dat is de essentie van marktdenken.
math schreef:
za 16 jun, 2018 21:41
Stel je bent zo'n fietswinkel die bdr, die ik verder niet ken, de BBB pedalen verkocht heeft en hem na 500 km gebruik het volle aankoopbedrag heeft terugbetaald, waarna hij de winkel verliet.
Als een gekocht onderdeel na één maand kapot is dan verwacht ik inderdaad een betere oplossing dan een vervang-exemplaar van hetzelfde type. Als die oplossing oftewel bestaat uit duurder oftewel geld terug dan kies ik geld terug.

[edit]Wat mij betreft zijn er in deze situatie twee verliezers en 1 winnaar. Voor mij en de fietsenmaker is dit tijdverlies, voor Fiets! die BBB verdeelt/oplegt winst[/edit]
bdr schreef:
za 16 jun, 2018 19:39
Piet Pelle schreef:
za 16 jun, 2018 18:53
BBB maakt zeer slijtvaste kettingbladen.
in andere winkel Union pedalen van 6€ gekocht, die nog altijd werken.
Union pedalen zijn ook zeer slijtvast.
math schreef:
za 16 jun, 2018 18:59
Het klantenbestand waar deze winkels van moeten leven is minstens zo opportunistisch. Kijken, kijken, niets kopen en bestellen bij grote internetzaken, vaak in het buitenland. Verwachten dat je een fiets nog mag retourneren vanwege een kompasbel die het niet goed doet met beroep op het conformiteitsbeginsel, etc.
Um. Nee, reisfietsen van duizenden euro's met kompas verkopen terwijl je weet dat hij het niet doet (ik neem aan dat dit voor Santos niet als een verrassing komt) in de hoop dat je ermee wegkomt, _dat_ is opportunistisch. Een transactie plegen voor een fiets met kompas en dan verwachten dat dat kompas op die fiets bruikbaar is, dat is principieel en dus het tegendeel van opportunisme.
Naïef?