Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leeuwen, tijgers en jaguar ontsnapt in Duitse Eifel nabij België en Luxemburg - Forum Wereldfietser

Leeuwen, tijgers en jaguar ontsnapt in Duitse Eifel nabij België en Luxemburg

Leeuwen, tijgers en jaguar ontsnapt in Duitse Eifel nabij België en Luxemburg

Edit: volgens nos.nl zijn ze alweer gevangen :D
Gelukkig zijn deze poezen niet doodgeschoten.

Dus als je er aan het fietsen bent, een letten op het nieuws:

Er zijn twee leeuwen, twee tijgers en een jaguar ontsnapt uit een dierentuin in Lünebach in de Duitse Eifel, dicht bij de Belgische grens. Een beer werd al doodgeschoten. De lokale politie maant iedereen er aan om binnen te blijven. Door het noodweer van de voorbije dagen kregen de dieren de kans om te ontsnappen.

Er zou al één beer neergeschoten zijn. De districtswoordvoerder zegt dat er een grote zoekactie is opgezet. Onder meer de brandweer, de politie en dierenartsen worden daarbij ingezet.

De dieren ontsnapten uit de Eifel Zoo in de gemeente Lünebach. De mensen in de omgeving krijgen de raad om binnen te blijven. Wie een van de dieren ziet, moet onmiddellijk naar de politie bellen.


Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180601_035 ... sche-grens
en
http://www.aachener-nachrichten.de/news ... -1.1908255
en
https://www.swr3.de/aktuell/nachrichten ... index.html
"Anwohner sollen aufmerksam und vorsichtig sein sowie Türen und Fenster geschlossen halten."
Ca. 20 km ZO van St.-Vith
Lokatie van dierentuin: https://goo.gl/maps/Mfu1NwuspHF2
Het wordt wat mij betreft tijd dat dierenparken eens definitief gesloten worden.
Polling zit op de Vennbahn, die kan nu weer veilig doorrijden :)
jeroen_ schreef:
vr 01 jun, 2018 14:19
Het wordt wat mij betreft tijd dat dierenparken eens definitief gesloten worden.
Gros van de mens denkt daar helaas anders over. De mens word graag vermaakt.
Het is de hoogste tijd dat alle kooien en hekwerken gesloopt worden. Organiseer safari's zodat die wilde dieren vrij rond kunnen lopen, vliegen en zwemmen binnen Europa. Dat spaart heel veel vervuilende vliegvakanties uit. :idea:
Is ook gelijk een oplossing voor de overbevolking...
waarom mogen koeien, varkens en kippen wel in een (erg klein) hokje en leeuwen, tijgers en jaguars niet?
Fedor schreef:
vr 01 jun, 2018 14:32
Polling zit op de Vennbahn, die kan nu weer veilig doorrijden :)
Ik dacht inderdaad aan hem, maar volgens mij is hij nog niet zover en hoop ik vooral dat hij waterdichte tassen heeft vandaag.
Bert van Sprang schreef:
vr 01 jun, 2018 15:09
waarom mogen koeien, varkens en kippen wel in een (erg klein) hokje en leeuwen, tijgers en jaguars niet?
Omdat leeuwen tijgers en jaguars niet op de bbq horen ofzo? Wat een topic weer zeg, gelukkig is het kletspraat.
Bert van Sprang schreef:
vr 01 jun, 2018 15:09
waarom mogen koeien, varkens en kippen wel in een (erg klein) hokje en leeuwen, tijgers en jaguars niet?
Wat mij betreft zouden koeien, varkens en kippen ook meer ruimte moeten krijgen.
Als koeien en varkens en kippen meer ruimte krijgen, hebben die leeuwen en tijgers tenminste ook te eten.
mqaa schreef:
vr 01 jun, 2018 15:05
Is ook gelijk een oplossing voor de overbevolking...
Welke overbevolking? Onze manier van leven is het probleem.
Freespirit schreef:
vr 08 jun, 2018 18:12
mqaa schreef:
vr 01 jun, 2018 15:05
Is ook gelijk een oplossing voor de overbevolking...
Welke overbevolking? Onze manier van leven is het probleem.
Sinds wanneer is milieubelasting niet meer de vermenigvuldiging van milieubelasting per persoon en aantal personen?
Het is een uitgemaakte zaak, we zullen een crowdfunding op moeten zetten om Madagascar te kopen.
joukon schreef:
vr 01 jun, 2018 15:00
Het is de hoogste tijd dat alle kooien en hekwerken gesloopt worden. Organiseer safari's zodat die wilde dieren vrij rond kunnen lopen, vliegen en zwemmen binnen Europa. Dat spaart heel veel vervuilende vliegvakanties uit. :idea:
Inderdaad
We zijn weer thuis. Zal een wat uitgebreider verslag elders plaatsen, maar gelukkig hebben we ditniet meegekregen wij rteden dfe eerste dag (1 juni) over het eerste deel van de Vennbahn, ongeveer 30-35 km geloof ik.
In 2012 was ik op fietstocht in het Zweedse Värmland en heb er zelfs een wolf ontmoet, maar die is nogal schuw, niet eens kans om een foto van te maken.
Wat ik (als kattenliefhebber zijnde) nog gevaarlijker vind, zijn loslopende vervelende honden....
Mijn vrouw verbaasde nog altijd over dat ik tijdens mijn prachtige fietstocht op de beroemde Icefields Parkway in de Canadese Rockies in 1982 geen beren heb gezien (wel sporen).
In 1979 in Yosemite National Park in de VS, Californië hoorde je 's nachts wel beren rond de blokhut scharrelen op zoek naar voedsel. Heel bijzonder. In mijn tentje heb ik dat nooit meegemaakt.

In 1980 kwam ik in Sri Lanka verschillende malen oog in oog te staan met in het wild schorpioenen, slangen, krokodillen en olifanten; in het noorden rondom Vavuniya Je las het soms in de krant dat er theepluksters om het leven kwamen doordat ze gebeten waren door de groene slang die zich ophielden tussen de theebladeren die zij aan het plukken waren; theeplantages rond Kandy.
In de regel vluchten wilde dieren voor mensen.

In Nederland op een camping weleens door een hond gebeten toen ik hem bij mijn fiets vandaan wilde hebben omdat ik wilde inpakken en weggaan. Dat stond ie mij op een of andere manier niet toe. Zijn baasje sprak ik erop aan, die reageerde in de trant van zo is ie nu eenmaal, daar doe ik niets aan. Onverschilligheid.
Honden en hun eigenaren zijn vervelender dan menig wild dier!

Op de Posbank weleens een wild zwijn met haar jongen op 50 meter afstand de weg zien oversteken.
Gevoelsmatig weet je dat je afstand moet houden.
Laat ze rustig hun weg vervolgen.
Respecteer hun territorium.
Je bent 'gast' in de natuur. Gedraag je ernaar.